Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että joka päivä särkee päätä?

Vierailija
01.11.2021 |

Niska on ollut jumissa monta kuukautta ja on ollut stressiä, ja nyt on särkenyt päätä kohta kolmatta viikkoa päivittäin. lääkärin mukaan tämä on jännityspäänsärkyä (https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00024). Joka ikinen päivä alkaa särkemään päätä viimeistään töiden jälkeen. Aamuyöllä ja aamulla on usein myös kädet puutuneet, mikä sopii jännityspäänsäryn oireisiin. Mutta mitä jos se onkin jotain muuta? Kuinka kauan tätä pitää sietää ennen kuin menen uudestaan lääkäriin?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole! Kai tuon jo normaal järkikin sanoo. Lääkäriin!

Vierailija
2/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia. Mulla sama homma niskavaivojen takia. Nukkumaan mennessä on pahin olo, istuessa jotenkin kestää sen paineen tunteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se normaalia, jos on ottanut rokotteen.

Vierailija
4/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole! Kai tuon jo normaal järkikin sanoo. Lääkäriin!

Olen toki jo käynyt lääkärissä. Sieltä sain diagnoosinkin. Onko kenelläkään muulla ollut jännityspäänsärkyä? Kuinka kauan pahin päänsärkyvaihe kesti?

Ap

Vierailija
5/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on juuri tuollaisia jännityspäänsäryn oireita mutta ei lääkäri sitä voi noin vain tutkimatta mennä toteamaan. Itsekin pääsin sairaalassa "kaikkiin laitteisiin" kun ensimmäistä kertaa oireilin. Mutta se olikin vanhan liiton lääkäri jolla oli viitseliäisyyttä ottaa selvää mikä potilasta vaivaa.

Vierailija
6/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo normaalia. Mulla sama homma niskavaivojen takia. Nukkumaan mennessä on pahin olo, istuessa jotenkin kestää sen paineen tunteen.

Kuulostaa pahalta. Kuinka kauan tuo on sinulla kestänyt?

Ap 

Vierailija
7/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on juuri tuollaisia jännityspäänsäryn oireita mutta ei lääkäri sitä voi noin vain tutkimatta mennä toteamaan. Itsekin pääsin sairaalassa "kaikkiin laitteisiin" kun ensimmäistä kertaa oireilin. Mutta se olikin vanhan liiton lääkäri jolla oli viitseliäisyyttä ottaa selvää mikä potilasta vaivaa.

Juuri noin sen pitäisi mennä! Tuntuu omituiselta, että jatkuva särky vain kuitataan itsestään selvästi jännityspäänsäryksi. Pidän sitä itsekin todennäköisenä syynä, mutta kun tämä vain jatkuu ja jatkuu, käy mielessä jo muitakin vaihtoehtoja.

Ap

Vierailija
8/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt niskajumille?

Vierailija
9/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, venyttelyä. Joskus voi tarvita silmälasit/ tarkastaa vahvuudet. Ja niskahierontalaite voi auttaa

https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiqn-fb5ffzA…

Vierailija
10/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt niskajumille?

Käynyt fyssarilla ja venytellyt päivittäin. 

Ap

Vierailija
11/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Hmm, nyt putkeen ehkä parisen kuukautta, mutta sitä ennen myös usein ollut. Lihasrelaksantit auttaa, mutta eipä niitäkään viitsisi koko ajan rouskuttaa eikä niitä jatkuvaan käyttöön saa lääkäristä. Mulla on myös bruksismia, eli puren hampaita yhteen öisin, ja tämä voi pahentaa kipuja. Odotan aikaa hammaslääkäriin, jotta saisin purentakiskot tähän ongelmaan.

Vierailija
12/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siihen auttaa burana. Jos ei auta, niin ei ole jännityspäänsärkyä. Viisaudenhampaiden tulo aiheuttaa mulla päänsärkyä, johon ei auta burana, koska se on hermosärkyä. Siihen auttaa hetkeksi vähän, kun painaa kielellä ko. hammasta tai sopivasta kohtaa sormilla ohimoa tarpeeksi kovasti. Mutta se menee ohi vain odottamalla. Unen puutekin voi aiheuttaa ja se menee ohi nukkumalla. Mikään normaali päänsärky ei kestä päiviä, saati viikkoja. Jos olet ottanut rokotteen, vaadi tutkimuksia, ettei ole mikään tukos kyseessä. Niitä on ollut.

Vierailija
13/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paljon samanlaisia kertomuksia.. Sydäntäsärkevää.

https://www.reddit.com/r/vaccinelonghaulers/new/

Vierailija
14/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata myös verenpaineet varmuudeksi.. itellä ollut joskus koholla vaikka olen perusterve ja alle 30v.

Vierailija
15/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärissä kun päivittäistä päänsärkyä oli jatkunut n. 4 kk. Olen sen jälkeen odottanut 1,5 kk kuulla pääsenkö neurologille, mutta en tiedä onko lähetettä edes noteerattu. Eli eivät ilmeisesti pidä asiaa mitenkään vakavana tai tärkeänä. Kohta täytyy varmaan laittaa viimeiset rahat yksityiseen.

Minun tapauksessa ei tietääkseni ole kyse jännityspäänsärystä, mutta siitäkin on kokemusta. Kokeile piikkimatolla makaamista. Siinä on pakko yrittää olla mahdollisimman rentona tai muuten se sattuu. Hierontalaite voisi olla myös hyvä investointi. Sellainen mikä toimii ilman käsiä, että hartia-alueen lihakset voi pitää rentoina käytön aikana. Pahan jumin avaamisessa voi kestää aika kauan, joten jatka sinnikkäästi eri keinoja hyödyntäen. Lääkärissäkin kannattaa käydä jos mitään parannusta ei tapahdu (älä odota tyhmästi kuukausia kuten minä tein). Lihasrelaksanteista on joillekin todella suuri apu muiden keinojen ohella.

Vierailija
16/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile liikuntaa

Vierailija
17/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Hmm, nyt putkeen ehkä parisen kuukautta, mutta sitä ennen myös usein ollut. Lihasrelaksantit auttaa, mutta eipä niitäkään viitsisi koko ajan rouskuttaa eikä niitä jatkuvaan käyttöön saa lääkäristä. Mulla on myös bruksismia, eli puren hampaita yhteen öisin, ja tämä voi pahentaa kipuja. Odotan aikaa hammaslääkäriin, jotta saisin purentakiskot tähän ongelmaan.

Mulla sama juttu, myös pari kuukautta särkypäiviä jo takana. Välissä ihan yksittäisiä päiviä kun ei ole särkenyt. Kiskot pitäisi hankkia.

Vierailija
18/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko Buranaa päänsärkyyn jokapäivä? Jos otat esim 3 vk Buranaa jokapäivä, niin voi olla jo lääkepäänsärky?

Vierailija
19/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa tyynyä tai vaikka sellainen rullan muotoinen tyyny niskan alle

Vierailija
20/35 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Mulla auttoi tosi hyvin päänsärkyihin purentakisko. Alussa tosin oli totuttelemista, ja ihan ekan yön jälkeen särki kahta kauheammin, mutta kun lihakset olivat tottuneet uuteen tilanteeseen, oli parannus merkittävä. Päänsäryt vähentyneet määrällisesti ehkä 70-80%, ja silloin kun päänsärkyä kaikesta huolimatta tulee, on se varsin lievää ja katoaa yhdellä 500mg Panadolilla.

Muita vinkkejä purentakiskoa odotellessa olisi: älä pelkästään venyttele vaan tee pumppaavia liikkeitä jumittavilla lihaksilla, se parantaa verenkiertoa niissä. Jos rahallisesti ja ajallisesti mahdollista niin kokeile hierontaa, kaikki hierojat eivät ole hyviä, mutta jos käy tuuri niin siitä voi olla paljonkin apua. On olemassa myös erityistä purentalihasten hierontaa. Putkirulla voi myös olla hyvä investointi.