Onko joka kauppareissulla pakko ostaa vihanneksia?
Vaikka jääkaappi olisi niitä täynnä. Muuten joku voi ajatella, että meillä ei syödä niitä ollenkaan. Miten sitä uskaltaa mennä hakemaan pelkkää puuttuvaa voita ja sokeria leivontaan, kun joku katsoo, että nuo ei näköjään syö muuta kuin voita ja sokeria?
Kommentit (10)
Ei niistä kyttäävistä sekopäistä kannata välittää, mulkaise takaisin.
Kyllä niitä nyt aika paljon saa ostaa. Puolet päivän syömisistä pitäisi olla vihannesta, hedelmää, juuresta.
Hittoako sillä on väliä, mitä joku ajattelee. Joo varmaan joku kassajonossa ajatteli eilen että tuo hullu ämmä syö itse puoli kiloa naudan sydäntä* ja jälkiruuaksi kilon kidesoodaa**.
* kissalle ** viemärin puhdistukseen
Kyllä mä ainakin arvioiden katson perheitä joiden ostoksissa ei ole mitään tuoretta mukana.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 18:56"]
Kyllä niitä nyt aika paljon saa ostaa. Puolet päivän syömisistä pitäisi olla vihannesta, hedelmää, juuresta.
[/quote]
Niitä saa muualtakin kuin kaupasta. Esim. itse en osta kovin paljon hedelmiä, koska mulla on pakastin täynnä marjoja. Tai no ei enää ole täynnä, mutta syksyllä oli. Samoin syksyllä haen vihanneksia paljon torilta ja jotkut kasvattaa niitä ihan itsekin.
Siis miten epävarmoja ihmiset on nykyään, kun miettivät tällaistakin asiaa? Mitä väliä sillä on vaikka ostaisit 5 kassillista pakastepizzoja, sipsejä ja kokista, ketä kiinnostaa (muita kuin kyyliä) ? Mä ostan kaupasta just sitä mitä haluan, muista viis. En mä kotona mieti millä tavalla joku katseli mun ostoksia ja mitä mieltä se on mun ruokavaliosta. Mulla on paljon tärkeempääkin ajateltavaa. Ryhdistäydy Ap.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:04"]
Siis miten epävarmoja ihmiset on nykyään, kun miettivät tällaistakin asiaa? Mitä väliä sillä on vaikka ostaisit 5 kassillista pakastepizzoja, sipsejä ja kokista, ketä kiinnostaa (muita kuin kyyliä) ? Mä ostan kaupasta just sitä mitä haluan, muista viis. En mä kotona mieti millä tavalla joku katseli mun ostoksia ja mitä mieltä se on mun ruokavaliosta. Mulla on paljon tärkeempääkin ajateltavaa. Ryhdistäydy Ap.
[/quote]
Tässä pohjustus tähän keskusteluun: http://www.vauva.fi/keskustelu/4366143/ketju/aiti_osti_vain_karkkipusseja_ja_hampurilaisia
- ap
Katopas, päivystävä av-mammahan se jo ehti vastatakin (kuutonen)! Jokainen ostaa kaupasta sitä, mitä juuri sillä hetkellä tarvitsee. Monella on itsekasvatettuja juureksia ja perunoita kotona. Mitenhän me muuten ennen selvittiin terveinä talven läpi, vaikka kaupassa ei ollut viittä lajia salaattia, ei edes yhtä lajia, ei eksoottisia hedelmiä tai kasviksia. Juurekset ja perunat oli kotoa, samoin suolakurkut. Omenia ostettiin, kun oli omenien aika ja kun omat olivat jo loppuneet, talvella sitten appelsiineja, kun oli niiden aika. Tomaatteja ja tuoretta kurkkua ei ollut saatavilla talvisin. Ja kuten sanottua, selvisimme kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:04"]
[/quote]
Tässä pohjustus tähän keskusteluun: http://www.vauva.fi/keskustelu/4366143/ketju/aiti_osti_vain_karkkipusseja_ja_hampurilaisia
- ap
[/quote]
No joo luin tuon, mutta ei tuolla ihmisellä ole kaikki kotona, jos pitää tehdä aloitus toisten ostoksista. Kauppakyyliä ainoastaan kiinnostaa toisten ostokset, esim. nr. 6 on sellainen, muita ei. Mä jonossa saatan katsoa toisten ostoksia ja miettiä mitä mahtavat niistä tehdä. Ja hyvin harvalla on nykyään ollut niitä kasviksia, hedelmiä, vihanneksia, muita kuin ne 5 omenaa ja peruna- ja porkkanapussi, se on tullut huomattua siinä kassalla, mutta enpä mä niistä ole ajatellut yhtään mitään. Oikeesti, ota ihan rennosti kauppakäynnit.
Ihan hyvin uskaltaa.