Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako juokseminen tuntua joskus hyvältä?

Vierailija
01.11.2021 |

En ole koskaan päässyt eteenpäin siitä vaiheesta, kun se tuntuu vaan kamalalta ja jalat lyijynraskailta pölkyiltä.. Mikä avuksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ossaa sanoa.

Vierailija
2/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuuluu tuntua mukavalta alusta asti.

Jos olet aloittanut liian kovaa ja yrität jatkaa samalla linjalla, rikot vain itsesi.

Minustakin reipas kävely on tylsää, mutta sillä se alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Muutaman kerran olen yrittänyt, mutta keuhkotkaan ei jaksa. En enää yritä vaan keskityn muihin lajeihin.

Vierailija
4/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus runsaan tunnin jälkeen alkoi euforia kun joskus juoksutreeniä aloittelin. Mutta kun kunto paranee, euforinen olo alkoi jo aiemmin.

Vierailija
5/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse lisää, sitten helpottaa

Vierailija
6/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan olet harrastanut juoksua ja miten pitkään juokset?

Vierailija
7/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juokse lisää. Kyllä se siitä todennäköisesti helpottuu

Vierailija
8/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt treenata hölkkää jo parikymmentä vuotta. Mitään edistystä ei tapahdu. Jos aseella uhataan, pystyn ehkä hölkkäämään viisi minuuttia. Sitten tulee noutaja, muodossa tai toisessa. En tiedä miksi minulla on näin huono kunto. Kävelen pitkiä lenkkejä viikonloppuisin (pari-kolme tuntia), ajan kuntopyörällä ja jumppaan. Mutta en pysty juoksemaan, en edes hölkkäämään. Minuutin tai kahden hölkässä syke nousee jo 160-170:een. Samoin rappujen nousu hengästyttää jo kahden kerroksen jälkeen. Ja ei, en ole sairaalloisen lihava, ylipainoa kyllä on, 168cm ja 75kg. 

Vierailija
9/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus runsaan tunnin jälkeen alkoi euforia kun joskus juoksutreeniä aloittelin. Mutta kun kunto paranee, euforinen olo alkoi jo aiemmin.

Sama minulla.

Se euforia on aivan mahtava. Sitä vain haluaisi jatkaa juoksemista, tuntuu kuin lentäisi!

Lenkin jälkeen aivan taivaallinen olo. Olen jäänyt koukkuun maastossa juoksemiseen.

Vierailija
10/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yrittänyt treenata hölkkää jo parikymmentä vuotta. Mitään edistystä ei tapahdu. Jos aseella uhataan, pystyn ehkä hölkkäämään viisi minuuttia. Sitten tulee noutaja, muodossa tai toisessa. En tiedä miksi minulla on näin huono kunto. Kävelen pitkiä lenkkejä viikonloppuisin (pari-kolme tuntia), ajan kuntopyörällä ja jumppaan. Mutta en pysty juoksemaan, en edes hölkkäämään. Minuutin tai kahden hölkässä syke nousee jo 160-170:een. Samoin rappujen nousu hengästyttää jo kahden kerroksen jälkeen. Ja ei, en ole sairaalloisen lihava, ylipainoa kyllä on, 168cm ja 75kg. 

Hyvän peruskunnon rakentaminen vaatii paljon toistoa ja pitkäkestoista harjoittelua. Jos käyt vain viikonloppuisin ulkoilemassa, se ei oikein auta. Huono ravinto (väärään aikaan syötynä) ja vääränlaiset varusteet (yleensä liian painavat kamppeet ja väärät kengät) ovat myös yleisiä syitä sille, ettei juoksu lähde sujumaan.

Vierailija
11/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaapa run-walk-run-metodi ja alkakaa treenata sen mukaan. Takuulla nousee juoksukunto ja vältytte vammoilta.

Vierailija
12/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis vessassa ravaaminen? Kyllähän se tuntuu kun pitää nestetasapainon kurisssa.

Vierailija
13/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengästyminen on hyvästä ja siihen pitää vain totutella. Ei ole tarkoituskaan ettei välillä tuntuisi pahalta. Mukavuusalueella kunto ei nouse.

Vierailija
14/14 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut parikymmentä vuotta. Välillä kohdalle sattuu huono lenkki, tunne, ettei ole juossut ikinä askeltakaan. Jos vauhtia haluaa kehittää niin pitää pystyä juoksemaan myös epämukavuusalueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi