Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu jokaöiset kamalat painajaiset? :(

Vierailija
11.01.2015 |

Olen alkanut pelkäämään nukkumista. Näen joka ikinen yö ihan kamalaa painajaista, joka ahdistaa kauan heräämisen jälkeen. Hirvein oli ehkä se, kun "heräsin" muka unesta, mutta näinkin edelleen painajaista. Asuntoni oli muuten normaali, mutta kaikki ikkunat ja ulko-ovet olivat kadonneet. Juoksin paniikissa ympäri kämppää ja yritin epätoivoisesti miettiä miten pääsen ulos.

Otin puhelimen ja yritin soittaa poikaystävälleni. Sitten jostain tulee pitkä musta varjo, sieppaa puhelimeni kädestäni ja heittää sen seinään. Herään siihen kun varjo karjuu minun naamalleni.

Olen myös nähnyt painajaisia puukkomurhaajista, aaveista yms. Omituisin oli ehkä sellainen, missä yritin hoitaa vauvaa jonka tavallaan tiesin kuolleeksi. Unessa tämä vauva yritti purra sormiani poikki.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ahdistava elämäntilanne?

Vierailija
2/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin vaativa asia on tekemättä/kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo unesta toiseen herääminen ja varjo-olento kuulostaa huolestuttavalta. Jos ilmestyy samalla tavalla uniisi jatkossakin, niin asunnossasi saattaa olla vihamielinen henki. Ihan tosissaan.

Vierailija
4/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, olen tällä hetkellä työttömänä ja odottelen yhteishaun alkamista. En kyllä mielestäni ole hirmuisen stressaantunut asiasta, päinvastoin, jotenkin olen ottanut tämän ansaittuna lomana.

Vierailija
5/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö melatoniinia? Mulla ainakin se aiheutaa painajaisia.

Vierailija
6/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jotkin lääkkeet ja jopa ruoka-aineet voivat aiheuttaa painajaisia. Käytätkö esim. verenpaine- tai kipulääkkeitä? Mitä teet iltaisin ennen nukkumaanmenoa?

Vierailija
7/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen avoista löytyy kyllä häiriintynyttä settiä, mutta kai noidenkin purkaminen on sitten terveellistä.

Vierailija
8/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ennen nukkumaan menoa jotain raskasta tai huonosti sulavaa?

Nukutkö selälläsi?

Itsellä nuo molemmat aiheuttaa painajaisia.

Vierailija
9/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes muistat noin paljon unia? Minä muistan ehkä kerran kuukaudessa, jos silloinkaan... Onko sulla vilkas mielikuvitus?

Vierailija
10/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut keskenmenon tai onko lähipiirissäsi kuollut vauva? Tosi omituisen kuuloinen toi kuollut vauva...

Vierailija
11/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tiedä mistä nuo unet kumpuaa. Minulla on joku ihme "action-unikausi" sillä näen unia missä on hirveästi menoa ja meininkiä ja jännittäviä tapahtumia...ihan kuin olisin joka yö elokuvissa. Minä myös muistan unet tosi tarkkaan kun herään ja jos nukahdan uudestaan niin uni usein jatkuu siihen mihin jäi.

Vierailija
12/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehny menneisyydessäsi jotain kamalaa?

Vierailija
13/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni painajaisia ilmenee jos olen stressaantunut, ja ne tosiaankin ovat painajaisia.. Omaan kyllä vilkkaan mielikuvituksenkin :)

Vierailija
14/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa välttämättä oikein muuten auttaa, mutta osaatko päästä painajaisesta pois tietoisesti? Itse ainakin tiedostan painajaisen aikana sen olevan vain unta (en muista koskaan missään normaalissa unessa tietäväni, että kyseessä on vain uni), ja pystyn herättämään itseni pakottamalla silmät auki. Onhan se outo tunne, kun silmiä yrittää väkisin aukaista ja ne tuntuvat painavan hirveästi, mutta eipähän tarvitse kokea mitään ihan hirveää unessa kun sieltä pääsee pois.

Itse nään painajaisia vain ehkä noin kerran kaksi kuukaudessa, en onneksi joka yö.

Vierailija
15/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, psyykkinen trauma, jotkut lääkkeet, kuten verenpainelääkkeet voi aiheuttaa painajaisia, kuten joku jo mainitsikin.

Vierailija
16/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin lisäksi niinkin yksinkertainen juttu kuin makuuhuoneen lämpötila voi vaikuttaa. Nään itse herkästi painajaisia jos on liian kuuma.

Vierailija
17/21 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:40"]

Tuo unesta toiseen herääminen ja varjo-olento kuulostaa huolestuttavalta. Jos ilmestyy samalla tavalla uniisi jatkossakin, niin asunnossasi saattaa olla vihamielinen henki. Ihan tosissaan.

[/quote]

*Huutonaurua* Yleensä "varjot" ja kasvottomat henkilöt unissa johtuvat puhtaasti siitä, etteivät aivot ole vain "viitsineet" ympätä jotain satunnaisia kasvoja alitajunnasta ko. uneen.

Vierailija
18/21 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tietoisesti käsittele tunteitasi, pelkojasi ja ahdistuksesta, niin ne tulevat uniin. Ihmisen psyyke toimii niin. Mutta jos myös katsot vaikka kauhuleffaa ennen nukkumaanmenoa, sekin voi tulla uniin

Vierailija
19/21 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö illalla tavallista enemmän, näkee helposti painajaisia. Kokeile kevyttä iltapalaa. Itsensä voi illalla

ohjelmoida niin että osaa kesken painajaisen ajatella että tämä on onneksi vain unta ja havahtua hereille.

20/21 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiitollinen, että näet unia. Se osoittaa, että alitajuntasi työstää sinulle raskaita asioita ja yrittää löytää ratkaisumalleja. Ikäänkuin olisit terapiassa.

Kun tulee liikaa henkistä kuormaa, niin paljon ettei alitajuntasi jaksa sitä enää käsitellä eikä purkaa unien kauttaa, sairastut todennäköisesti vakavasti henkisesti.

Hullujen huoneet ovat täynnä potilaita, jotka eivät enää näe edes painajaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän