Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan kanssa reissuun

Vierailija
11.01.2015 |

Meinasimme lähteä nyt äkkilähdöllä reissuun, kun lähi-tulevaisuudessa ei välttämättä mahdollisuutta ihan heti tule. Meillä 2v esikoinen ja 3kk vauva.

Näin pienen kanssa matkustelusta ei olekaan kokemusta, joten jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan niin olisi ihana :)

Miten lennot näin pienillä (vauvaa tarkoitan) yleensä sujuvat? Entä, voiko olettaa pärjäävänsä pelkillä sateenvarjorattailla, jotka aiemmin olleet esikoisen kanssa reissussa? Meillä isot yhdistelmävaunut, ei niitä kehtaisi ottaa.. Turvakaukalokin otettava, kun autoilua tiedossa..

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä ja näkökulmia, kiitos! Selvittelen vielä noita rokotuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen miettinyt vauvan kanssa matkustamista ja lähinnä huolestuttaa aikaero, ruoat mukana joten ripulit yms ei huoleta, mutta aikaeroon saattaa kilpistyä kun en haluaisi sekoittaa rytmiä

Vierailija
45/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
47/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kokemusten mukaan vauvan kanssa on tosi helppoa ja suositeltavaa reissata! Ennen vuoden ikää oltiin oltu jo Kanarialla, Thaimaassa (kuukausi) ja Euroopassa. Aina meni tosi hyvin! Tuon ikäinen ei vielä syö muuta kuin maitoa (jos imetät, niin helpointa, kun ei tarvitse stressata pullojen puhtautta). Lentokoneessa on aina mennyt tosi hyvin. Jos mahdollista, niin varatkaa se baby basket. Me oltiin ekalla reissulla kun vauva oli 5kk ja saanut jo jotain rokotteita. Ja ennen Thaimaata otettiin joku rokote vähän etuajassa. Meillekin on aina sanottu neuvolassa, että vauvan kanssa voi reissata. En ymmärrä. että miksi ei voisi reissata. Kasvaahan niitä vauvoja siellä ulkomaillakin. Ja jokainen vastuullinen vanhempi tietenkin huolehtii, että lomallakin eletään vauvan tahtiin, ei pidetä suorassa auringossa jne.. Reissuun vaan, ihanaa lomaa!

Vierailija
48/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:30"]

Dubai. Siisti eikä turhan kuuma

[/quote]

Suhtautuvat myös julki-imetykseen tosi positiivisesti.

Vierailija
49/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

Vierailija
50/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme Kreikassa viikon reissulla, kun vauva oli 3kk ikäinen. Lennot meni hyvin, pääasiassa söi rintaa ja nukkui. Vietimme oikeastaan koko loman hotellilla ja rannalla, iltaisin kävimme hotellin ulkopuolella syömässä. Retkillä emme siis olleet. Mukana meillä oli matkarattaat, jotka sai makuuasentoon ja lisäksi aurinkovarjo niissä kiinni. Altailla aina varjopaikat. Suht lämmin oli vielä syyskuussa, joten päivällä nukkui huonosti ulkona, sisätiloissa viileässä paremmin. Yöt nukkuikin sitten monta tuntia putkeen. 

Ruokailu oli helppoa, kun söi vielä ainoastaan rintaa. Ei siis tarvinnut raahata soseita mukaan. Vaipat otin Suomesta matkaan, tosin varmasti sieltäkin olisi saanut. Helppoa teki myös se, että vauva ei vielä osannut liikkua. Voisin kuvitella, että esimerkiksi vuoden ikäisen kanssa olisi huomattavasti vaikeampaa olla lentokoneessa, kun sen ikäinen harvoin jaksaa kauaa olla paikoillaan. Ja altaalla saisi koko ajan olla juoksemassa perässä.

Ainakin omasta mielestäni pienen vauvan kanssa matkustaminen on omalla tavalla erittäin vaivalloista. Nyt kun neiti on 2,5v voisin kuvitella lähteväni taas reissuun hänen kanssaan. :)

Hyvää reissua !

Vierailija
51/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Minä olen yksin matkustanut vauvan kanssa ensin junalla ja sitten lentokoneella 3 h. Eli pelkkää istumista oli noin viisi tuntia. Minulla oli emmaljungan kunnolliset vaunut. Jotka yksin laitoin pussiin ja heitin sinne hihnalle kun vauva makasi lattialla filttien päällä. Lentokentällä ei ollut vaunuja ja vauva olikin tuolloin kantoliinassa. Ja kahdestaan kun matkustimme niin vauva oli luonnollisesti liinassa myös vessakäynneillä. Hyvin pärjäsimme. Ikää oli silloin just 3 kk. Kädessä hoitolaukku jossa ekstra bodyt ja housut plus vaipat tietysti. Mutta täysimetyksellä kun mentiin niin aika helpolla pääsi. Koneessa söi tissiä ja nukkui. Söi myös koneen noustessa ja laskiessa. Ei huutanut.

Vierailija
52/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut 6kk kanssa ja loistavasti meni. Toki  tuossa muutamassa kk:ssa on jo se ero, että 6kk-1v vauvoille annetaan jo mpr, jos matkustavat ulkomaille. Alle 6kk ei anneta vielä.

Mutta itse matkaan: olin suunnitellut syöttäväni nousut ja laskut, mutta neiti ehti nukahtaa aina, kun päästiin koneeseen istumaan, joten jäi imettämättä. Muuten lennot meni myös ok, vaikka tuntien paikallaan olo olikin vauvasta tylsää, hän olisi hqlunnut tutustua viereisen herran ruokaan, lehtiin ja mainoksiin istuin taskussa, ryömiä pitkin käytäviä jne.

Ruoat meillä oli viikoksi mukana, lämmössä kuitenkin maito maistui, kiiteät ei niinkään. Vauvalle meillä oli vauvauinnista hankittu katoksellinen uimakelluke, jossa vauva rakasti kellua. 

Matkalla oli vauvale paljon uutta ja ihmeellistä, neiti lähti konttaamaan nurmikolla, katseli meren aaltoja ja nautti olosta äidin ja isinkin oltua lomalla rentoja.

Ilman muuta suosittelen lähtemään!

Vierailija
53/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:30"]

Dubai. Siisti eikä turhan kuuma

[/quote]

Suhtautuvat myös julki-imetykseen tosi positiivisesti.
[/quote]

Melkein yhtä hyvin kuin Suomessa. Enpä täälläkään koe minkäänlaista tarvetta imettää julkisesti, joten miksi matkustaisin sitä muualle kokeilemaan

Vierailija
54/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:01"]Olen matkustanut 6kk kanssa ja loistavasti meni. Toki  tuossa muutamassa kk:ssa on jo se ero, että 6kk-1v vauvoille annetaan jo mpr, jos matkustavat ulkomaille. Alle 6kk ei anneta vielä.

Mutta itse matkaan: olin suunnitellut syöttäväni nousut ja laskut, mutta neiti ehti nukahtaa aina, kun päästiin koneeseen istumaan, joten jäi imettämättä. Muuten lennot meni myös ok, vaikka tuntien paikallaan olo olikin vauvasta tylsää, hän olisi hqlunnut tutustua viereisen herran ruokaan, lehtiin ja mainoksiin istuin taskussa, ryömiä pitkin käytäviä jne.

Ruoat meillä oli viikoksi mukana, lämmössä kuitenkin maito maistui, kiiteät ei niinkään. Vauvalle meillä oli vauvauinnista hankittu katoksellinen uimakelluke, jossa vauva rakasti kellua. 

Matkalla oli vauvale paljon uutta ja ihmeellistä, neiti lähti konttaamaan nurmikolla, katseli meren aaltoja ja nautti olosta äidin ja isinkin oltua lomalla rentoja.

[/quote]

Kuulostaa ihanalta.

Vierailija
55/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:01"]Olen matkustanut 6kk kanssa ja loistavasti meni. Toki  tuossa muutamassa kk:ssa on jo se ero, että 6kk-1v vauvoille annetaan jo mpr, jos matkustavat ulkomaille. Alle 6kk ei anneta vielä.

[/quote]

Kuulostaa ihanalta.
[/quote]

karkasi äskeinen viesti... :) niin, siis osaatko sanoa, mistä moinen kelluke löytyisi ja soveltuuko se 3 (pian 4) kk vauvalle? Koitin googlailla, ei vielä ole tärpännyt..

Vierailija
56/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:25"]Olisin siis halunnut kuulla kokemuksia ja neuvoja henkilöiltä, jotka OVAT reissanneet lapsiensa kanssa kotona istumisen sijaan?
[/quote]

Reissuun vaan! Mun kokemuksen mukaan täältä ei kannata kysellä. Käyttäkää maalaisjärkeä, niin kaikki menee hyvin. Ihanaa reissua! :)

T. Äiti joka matkusti 5kuisen kanssa Australiaan

Vierailija
57/57 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MPR rokotteen voi antaa aikaisintaan 6kk.
Jos imetät niin ei ongelmaa, pullojen kanssa en lähtisi noin pienen kanssa.
Ei aurinkorasvaa, huomioi rattaissa liikkuva kuomu että saat suojattua auringolta.
Koneessa suojaa korvat hatulla.