Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipoossa aiotaan estää lapsilta englannin kielen opiskelu

Vierailija
11.01.2015 |

A-kielenä. Kaikki opiskelisivat jatkossa ensimmäisenä vieraana kielenä vain ruotsia. Outoa. Kumpikohan on oikeasti tarpeellisempi kieli?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tohon hommaan tulee muutos viimeistään siinä vaiheessa kun sipoo liitetään helsinkiin. Sitten ruotsinkieliset ovat vain pieni vähemmistö "isossa kaupungissa" ;D

Ei pidä paikkaansa. Opiskelin koulussa ruotsia. Yhdessä varhaisessa työpaikassa sillä oli hiukan käyttöä. Nyt olen unohtanut lähes kaiken, kun ei sitä mssään tarvita. Minulla ei ole kieltä vastaan sinänsä mitään. Tämä nyt vaan on faktaa. (Ruotsin risteilyillä suomenruotsilla ei tee mitään).

Vierailija
42/44 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai äänestää persuja. On tämä niin hullua touhua. Tuolla Sipossa myös jotkut suomenkieliset poliitkot ovat kannattaneet tätä suomenkielisten lasten alistamista! Käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennetaan, että aloite koski asian selvittämistä - se, että enemmistö Sipoon kunnanvaltuutetuista allekirjoitti sen, ei tarkoita, että he kannattavat ruotsia pakolliseksi A1-kieleksi. Etenkin kokoomuslaiset ovat kritisoineet hanketta paikallislehdissä.

Sipoolaisilta kysyttiin 5 vuotta sitten yhdessä koulussa asiaa, ja vain 8 % suomenkielisistä halusi valita ruotsin A1-kieleksi. RKP:n vastaus? Ei annetakaan varaa valita, niin 100 % haluaa ruotsin A1-kieleksi!

http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184203-ruotsin-kielen-suosio-selvitetty-sipoossa

Korostan, ettei minulla ole mitään pakkoruotsin varhentamista vastaan, jos suomenkieliset kuntalaiset itse sitä haluavat. Mutta kun eivät halua, ja Raaseporissakin suomenkielisten mielipide jyrättiin. Se ei ole demokratiaa vaan oligarkiaa eli harvainvaltaa.

Vierailija
44/44 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP joutaisi jo pois hallituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän