Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytöllä alkoivat menkat, siteitä menee liikaa!

11.01.2015 |

Siis oikeasti, 10 päivässä. Olen yrittänyt puhua, että siteet imevät hurjan paljon, ja että mitään ei mene läpi koska pohjassa on muovi....

Silti siteitä on nyt näissä ekoissa menkoissa mennyt jo kolme pakettia. 

Tärkeintä tietysti on, että tyttö tuntee olonsa varmaksi, mutta tämä tuntuu jo aika paljolta. Ei ole mitään merkkejä hurjista vedenpaisumuskuukautisista, eli ei ohivuotoja, kipuja jne. 

Ostettiin tänään myös pikkuhousunsuojia (joita en itse käytä), sanoin, että suoja valitaan tarpeen mukaan, ekoina päivinä isompi, ehkä siivellinen side, sitten voi kokeilla siivetöntä, ja kun vaan tiputtelee, pikkuhousunsuojat ovat myös hyvä vaihtoehto. Pitää vaan kokeilla mikäi tselle sopii. 

Näköjään likalle sopii paketti päivässä...  

Kommentit (14)

1/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoti sille, että rajoittaa vähän sitä vuotamista. 

2/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen opetella... tai osta kuukuppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hyvä ihminen tytön nyt sopeutua menkkoihinsa, vaikka sitten sidettä tiuhaan vaihtamalla. Kyllä se siitä oppii, eikä toisaalta siteet juuri mitään maksakaan.

4/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon ku mulla tuli ekat menkat, niin vaihdoin siteen kerran tunnissa, koska a) pelkäsin että tulee yli b) en osannu itse vielä "arvioida" oman vuotoni suurutta. Kolmannet menkat oli sellaset, että ties jo mitä tulee tapahtumaan ja kuinka paljon vuotaa ekoina päivin etc. Että anna ihan rauhassa totutella uuteen tilanteeseen ja "naiseuteen".

5/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="11.01.2015 klo 01:15"]

Anna sen opetella... tai osta kuukuppi!

[/quote]

Kuukuppi 13vlle? 

Mutta joo, annan sen opetella. Minulla on aina ollut kohtuullinen, säännöllinen kierto, mutta likalla voi tietysti olla ihan toisenlainen. 

Kiva kuitenkin että heti sanoi asiasta, ja puhuu kanssani jutuista avoimesti. Itse olisin samassa iässä kuollut häpeästä, jos joku olisi maininnut kuukautiset... :) 

6/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti Ap:n tyttö ei niitä ainakaan WC pyttyyn tunke , meinaan tollamenolla on kyllä kohta vessassa vedenpaisumus. Ei tossa mitään pahaa ole vaikka vähän "ohjastaisikin" että vaihdetaan normisti esim  n5 tunnin välein tms. Mä olen itse ollut aina siirä outo tapaus, että päiväksi riitti yks tai 2 mutta yöllä joutui käyttään useita ja siltikin oli ohivuotoja jne. (Ainakin useimmat tutut sanovat että heillä ei öisin tuu paljon mitään vaan ainoastaan päiväsaikaan kun liikkuu)

7/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli ainakin alussa todella runsaat kuukautiset, tai ainakin muutamana päivänä niistä. Useamman kerran tuli ylivuotoja housuihin, mutta onneksi tajusin pitää tummia housuja ja pidempää paitaa, niin ei koskaan näkynyt muille.

Anna siis vaihtaa ainakin aluksi sidettä ehkä liian usein kuin liian harvoin. Voit myös ostaa jonkun paketin niitä todella isoille vuodoille tarkoitettuja ja voit vaikka sanoa että laittaa kahdet alushousut päällekkäin, niin sidekin pysyy paremmin paikallaan.

8/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 01:24"]No toivottavasti Ap:n tyttö ei niitä ainakaan WC pyttyyn tunke , meinaan tollamenolla on kyllä kohta vessassa vedenpaisumus. Ei tossa mitään pahaa ole vaikka vähän "ohjastaisikin" että vaihdetaan normisti esim  n5 tunnin välein tms. Mä olen itse ollut aina siirä outo tapaus, että päiväksi riitti yks tai 2 mutta yöllä joutui käyttään useita ja siltikin oli ohivuotoja jne. (Ainakin useimmat tutut sanovat että heillä ei öisin tuu paljon mitään vaan ainoastaan päiväsaikaan kun liikkuu)
[/quote]

Mulla tuli kyllä öisin ja tulee yhä mutta ei vuoda ohi. Harvoin vuotaa edes siteeseen. Yleensä siinä kohtaa kun herään ja nousen ylös ne kaikki vaan valahtavat emmättimestä siteeseen. Emätin siis täyttyy verestä yön aikana ja tulee aivan kokonaan ulos vasta kun nousen pystyyn.

9/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 01:24"]

No toivottavasti Ap:n tyttö ei niitä ainakaan WC pyttyyn tunke , meinaan tollamenolla on kyllä kohta vessassa vedenpaisumus. Ei tossa mitään pahaa ole vaikka vähän "ohjastaisikin" että vaihdetaan normisti esim  n5 tunnin välein tms. Mä olen itse ollut aina siirä outo tapaus, että päiväksi riitti yks tai 2 mutta yöllä joutui käyttään useita ja siltikin oli ohivuotoja jne. (Ainakin useimmat tutut sanovat että heillä ei öisin tuu paljon mitään vaan ainoastaan päiväsaikaan kun liikkuu)

[/quote]

Heti ekana päivänä näytin, miten käytetty side kääräistään rullalle ja pannaan roskiin, ei ikinä veskiin. Toimii, veskin roskis on nyt koko ajan täynnä. 

Kiitos kaikille vastaajille, ohjeistan hienovaraisesti käytännön jutuissa ja odotan, että likka löytää itselleen parhaat tuotteet ja vaihtovälit. 

... Minun vauvani on jo melkein nainen....  ♥

10/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Av Mamma" time="11.01.2015 klo 01:34"]

[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 01:24"]No toivottavasti Ap:n tyttö ei niitä ainakaan WC pyttyyn tunke , meinaan tollamenolla on kyllä kohta vessassa vedenpaisumus. Ei tossa mitään pahaa ole vaikka vähän "ohjastaisikin" että vaihdetaan normisti esim  n5 tunnin välein tms. Mä olen itse ollut aina siirä outo tapaus, että päiväksi riitti yks tai 2 mutta yöllä joutui käyttään useita ja siltikin oli ohivuotoja jne. (Ainakin useimmat tutut sanovat että heillä ei öisin tuu paljon mitään vaan ainoastaan päiväsaikaan kun liikkuu) [/quote] Mulla tuli kyllä öisin ja tulee yhä mutta ei vuoda ohi. Harvoin vuotaa edes siteeseen. Yleensä siinä kohtaa kun herään ja nousen ylös ne kaikki vaan valahtavat emmättimestä siteeseen. Emätin siis täyttyy verestä yön aikana ja tulee aivan kokonaan ulos vasta kun nousen pystyyn.

[/quote] Onneksi noin. Mä käytin suurinta tampaxia, lisäksi yösidettä ja varmuudeksi vielä pyyhettä takamuksen alla ettei mee patjaan. Lopulta toi alkoi ottaa niin paljon päähän, että otin kierukan ja johan helpotti. Nousi muuten veriarvotkin aika nopeaan tuon kierukan oton jälkeen.

11/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun tyttärellä alkoi menkat niin mä vein hänet sen kunniaks ravintolaan syömään. Aattelin että ois ees jotain hohtoa siinäkin asiassa :D

12/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 01:45"]

Kun mun tyttärellä alkoi menkat niin mä vein hänet sen kunniaks ravintolaan syömään. Aattelin että ois ees jotain hohtoa siinäkin asiassa :D

[/quote]

Ihana! Mun täti vei tyttönsä ja myös meidät siskontytöt Ekbergille leivoskahveille naiseuteen tulemisen kunniaksi.

Ja hyvä niin, vuotaminen, suttaaminen, kivut sun muut tuskin muuten olisivat olleet juhlimisen aihe. 

Plääh, menkat ovat kyllä kurja osa naiseutta. 

13/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oli alkuun liian huoleton eikä vaihtanut sidettä tarpeeksi usein. Tuli sitten veristä pyykkiä. Kumpi parempi?

Suosittelen kyllä kestositeitä noin muutenkin. Me valittiin tytön kanssa yhdessä netistä kivat kuosit ja tytöllä on omat siteet. Ei siitä sitten kauan mennyt kun alkoi käyttää koulun uintitunnilla kuukautissientä ja lopulta kuukuppia. Siteet toimii edelleen varmistuksena. 

Niissä kertakäyttösiteissä on muutenkin myrkkyjä, joista monet saa pahoja oireita.

14/14 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija . " time="11.01.2015 klo 01:21"]

Kuukuppi 13vlle? 

[/quote]

No mikä ettei? Mun tyttö oli 11-vee kun kuukautiset alkoi. 12-vuotiaana käytti jo kuppia.