Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin jäljitetään EXOPOL...

10.01.2015 |

...tai kuka tahansa muu. Ekassa vaiheessa odotetaan tarpeeksi kauan, kunnes kirjoittajalla on muutaman kuukauden mittainen kirjoitushistoria ja haetaan haulla kaikki tämän tekemät kirjoitukset:

http://www.vauva.fi/haku/hakualue/forum?q=EXOPOL

Sen jälkeen kirjoitetaan scripti, joka rekursiivisesti käy tallentamassa kaikki EXOPOL-nimimerkin kirjoitukset tietokantaan.

Kolmannessa vaiheessa lueskellaan kaikki EXOPOL:n kirjoitukset läpi (on helppoa kun muut kirjoitukset on siivottu pois) ja tehdään avainsanoista lista, jolla haarukoidaan lasten ikää, asuinpaikkakuntaa, auton merkkiä, asumistyyppiä, työpaikkaa ja niin edelleen. Myös mahdollisista kirjoitusvirheistä ja murresanoista tehdään tunnisteita, jonka jälkeen käynnistetään haku Googlella ja muilla hakukoneilla.

90% todennäköisyydellä EXOPOL-nimimerkin oikea nimi saadaan selville ja mitä pidempään tämä kirjoittaa, sitä suuremmaksi todennäköisyys kasvaa.

Kommentit (21)

1/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="10.01.2015 klo 21:00"]

Mua kiinnostaisi tietää, miten haku googlella toimii, jos käytetään tunnistesanoja mm. murresanoja. Eihän tommoisella metadatalla voi hakea millään lailla ihmistä hakukoneiden avulla. Pikemminkin joku tuttu saattaa tunnistaa. 

[/quote]

Jotkut sanat ovat niin "uniikkeja" ja esimerkiksi Rauman murretta ei puhu moni Imatralla.

Kerran jäljitin yhden kirjoittajan tunnissa, kun tiesin hänen etunimensä, asuinpaikkansa etäisyyden Helsingistä ja kahden lapsen sukupuolet. Ja tein sen silloinkin, kun näin hänen kirjoituksistaan, että nyt tulee liikaa tunnisteita ja jutut sen verran arkaluontoisia, että oli pakko osoittaa foorumille miten helppoa se on. Kerroin tälle hänen kännykkäänsä kaksi viimeistä numeroa ja ehdotin poistamaan kirjoitukset. Lähti kuin hauki rannasta! :D

Täältä näitä kirjoituksia saa edes pois, niin olkaapas varovaisia.

2/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija . " time="10.01.2015 klo 21:01"]

[quote author="AV Mamma" time="10.01.2015 klo 20:55"]

Parempi paha mieli kuin kuvitella olevansa enää anonyymi.

Halusin siis varoittaa häntä ja muita ennenkuin kirjoituksia on liikaa.

t. Kahden välilyönnin AV Mamma, joka osaa koodata ja tietää miten systeemit toimii

[/quote]

Miksi sulla on ne välilyönnit?  :) 

[/quote]

Käytin ensimmäistä tapaa luoda klooni jo olemassa olevasta nikistä. Html:ssä selain ei toista kahta peräkkäistä välilyöntiä kuin mikäli siihen on serverin päässä erikseen varauduttu. Ja muitakin reikiä näytti löytyvän, kuten tuo etunimi sukunimi ja tyhjä nikki-kenttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki me ollaan av mammoja. 

4/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="10.01.2015 klo 21:03"]Oho..Jollain tapaa olen otettu. Vähän hirvitti nikin oton kanssa, ja tässä nyt ollaan, mutta näillä mennään nyt..=))

Tosin helpommalla taidat päästä, jos kysyt vaan suoraan, kyllä minä vastaan..=)
[/quote]
Ap:n tarkoitus oli osoittaa, miten helposti jostakin saa tietoja. Tuttavat voi tunnistaa ja stalkkereit on olemassa. Kannattaa olla varovainen.

5/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="10.01.2015 klo 21:20"]

Kaikki me ollaan av mammoja. 

[/quote]

Jep, meidän kohdalla stalkkeri vaipuu epätoivoon. :)

Vierailija
6/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Reikä" time="10.01.2015 klo 21:21"]

[quote author="ExoPol" time="10.01.2015 klo 21:03"]Oho..Jollain tapaa olen otettu. Vähän hirvitti nikin oton kanssa, ja tässä nyt ollaan, mutta näillä mennään nyt..=)) Tosin helpommalla taidat päästä, jos kysyt vaan suoraan, kyllä minä vastaan..=) [/quote] Ap:n tarkoitus oli osoittaa, miten helposti jostakin saa tietoja. Tuttavat voi tunnistaa ja stalkkereit on olemassa. Kannattaa olla varovainen.

[/quote]

Ok, olen..=) Katson nyt tällä nikillä kuitenkin hetken nyt kun tähän kerran aloin..

7/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="ExoPol" time="10.01.2015 klo 21:03"]

Oho..Jollain tapaa olen otettu. Vähän hirvitti nikin oton kanssa, ja tässä nyt ollaan, mutta näillä mennään nyt..=))

Tosin helpommalla taidat päästä, jos kysyt vaan suoraan, kyllä minä vastaan..=)

[/quote]

Älä huoli, otin tuosta vaan yhden kirjoittajan nikin ja kirjoitin miten homma tehdään. Mulla ole tarvetta jäljittää ketään ja oon niin hyvännäköinen äijä, että naiset kyselee mun nimeä. ;)

8/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta tässä on tosiaan nyt se, että jos joku saa selville jostain kirjoituksesta, että tämähän on naapurin Lissu, niin nimimerkki sitoo hänet kaikkiin kirjoituksiinsa.

9/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuulostaa aika jäätävältä :'(

10/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="av mamma" time="10.01.2015 klo 20:46"]

no kuulostaa aika jäätävältä :'(

[/quote]

Jep, saadaan pian jälleen uusi AV Mamma... ;)

11/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva!

12/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exopolille tulee tästä paha mieli.

13/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="av mamma" time="10.01.2015 klo 20:52"]

Exopolille tulee tästä paha mieli.

[/quote]

t. Kahden välilyönnin AV Mamma, joka osaa koodata ja tietää miten systeemit toimii

14/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mulle

15/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en puhu täällä ikinä kitään todenmukaista, valehtelen aina. Paitsi päivän ruoka gallupeissa

16/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää, miten haku googlella toimii, jos käytetään tunnistesanoja mm. murresanoja. Eihän tommoisella metadatalla voi hakea millään lailla ihmistä hakukoneiden avulla. Pikemminkin joku tuttu saattaa tunnistaa. 

17/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy tän alotuksen edessä kynä, vaikka en ole tätä aloitusta tehnyt?????

18/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun varoitit.

19/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV Mamma" time="10.01.2015 klo 20:55"]

[/quote]

Miksi sulla on ne välilyönnit?  :) 

20/21 |
10.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi