Pidättekö nyt töissä maskia?
Millaisissa tilanteissa pidätte töissä maskia? Miksi ette pidä, jos ette pidä? Onko työpaikallanne jonkinlainen maskisuositus tällä hetkellä?
Kommentit (26)
Tottakai vastuulliset ihmiset pitää.
Varsinkin lähikontakteissa, kuten syöttäminen on suotavaa pitää.
Istun yksin toimistossa. En todellakaan pidä. Lentokoneessa oli pakko pitää.
Tottakai, ja varsinkin leviämisalueilla. Ei tauti ole mihinkään hävinnyt.
Ihmetyttää työnhakijat, jotka ei ole rokotuksia ottaneet, mutta tulevat tapaamiseen ilman maskia. Ei huolta huomisesta..
Kyllä pidän. Syön yksin toimistossa.
Meidän ravintolassa tullaan pitämään varmaan viimeiseen asti. Kiva sitten katsella, kun asiakkaita ei kiinnosta edes pestä käsiiän. Hoh hoijaa
Meillä poistui maskin käyttö muutamia viikkoja sitten, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Omakustanteisesti saa maskia käyttää joten kieltoa ei ole. Käytännössä kukaan ei käytä. Erittäin iso työnantaja kyseessä(henkilökunta tuhansia).
Vierailija kirjoitti:
Meillä poistui maskin käyttö muutamia viikkoja sitten, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Omakustanteisesti saa maskia käyttää joten kieltoa ei ole. Käytännössä kukaan ei käytä. Erittäin iso työnantaja kyseessä(henkilökunta tuhansia).
Onko Lidl? Ihmettelin nimittäin just viikonloppuna, kun osalla kassoista oli maski, ja osalla ei.
Vierailija kirjoitti:
MaskiPAKKO on. Koko ajan pidetään. Tai no vessassa ja syödessä ei ole pakko.
Vessassa? Miksei siellä pidettäisi maskia?
En ole ikinä pitänyt, vaikka leikkivät, että meillä on täällä maskipakko.
Olen kysellyt, että no missä se lain vaatima riskiarvio on, mutta ei näitä peloteltuja pellejä täällä mitkään työterveyslait kiinnosta tai ne on niin paniikissa, että eivät ymmärrä mitä siellä sanotaan.
Kaikki firman työsuojeluvaltuutetutkin täysin kuutamolla ja aivopestyjä.
Toisessa työpaikassa on edelleen maskipakko, toisessa työpaikassa ei käytetä.
Olen vanhustyössä ja meillä on pakko käyttää maskia. Mulle se on vaikeaa astman takia.
Ei meillä ainakaan kukaan töissä pidä maskia tai ole pitänyt pitkään aikaan.
Meillä ei ole tarvinnut pitää maskia oman työpöydän ääressä, avokonttorissa, mutta liikkuessa kyllä.
En enää pidä maskia, kun menen vessaan, mutta ruokalassa pidän.
Toimin niin kuin suurin osa toimii.
Meillä ei ole missään vaiheessa tarvinnut pitää maskia töissä. Asiakkaat eivät käy toimitiloissa lainkaan, joten ei ole ollut tarvetta. Muutenkin porukkaa on toimistolla ollut aika vähän.
Kun lapioin viljaa tai siivoan viljavarastoja/kuivaamoa.
Pidän edelleen, meillä maskisuositus, joka käytännössä oli pakko, loppui äskettäin. Mä käytän (FFP)maskia ja noudatan erilaisia varovaisuusjuttuja sen perusteella, mikä on tautitilanne, en sen mukaan mitä älytöntä THL tai hallitus milloinkin keksii. Luotto meni jo keväällä 2020, eikä nää jatkosekoilut ole luottamusta ainakaan lisänneet.
En pidä. Työskentelen kotoa käsin.
MaskiPAKKO on. Koko ajan pidetään. Tai no vessassa ja syödessä ei ole pakko.