Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 40v ylipainoisen mahdollista saada jotain laihdutuslääkettä lääkäriltä?

Vierailija
01.11.2021 |

Olen ikäni jojoillut eikä mitkään dieetit ole antaneet pysyvää muutosta. Mikä olisi ratkaisu kohdallani.? Ylipainoa noin 25kg.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne anna kuin ihmisille jotka ns. ovat jotain, siis jotenkin merkittäviä. silloin saa pistoksia jotka laihduttavat, ainakin 2 tyypin diabetestä sairastavat. joitain julkkiksia on näin laihtunut kymmeniä kiloja.

Vierailija
2/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuria ei saa lääkkeillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekuria ei saa lääkkeillä

Totta, mutta mulla ainakin Ozempic -pistokset vei sellaisen jatkuvan makeanhimon ja paino tippui kun oli helpompi pysyä normaaliruokavaliossa. Kaikille ei auta, mutta omalla kohdalla auttoi.

Vierailija
4/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kaupassa sivuuttaa leipä, pulla, keksi, jauho, muro, mysli, eines, karamellit, sokerit, hunajat hyllyt ja kerätä kasvis, liha, kala hyllystä raaka-aineet ja tehdä itse ruokasi. Lisäksi kohtuudella hedelmiä.

Vierailija
5/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Ozempicia. Helpottaa hyvien valintojen tekemistä. Paino putoaa. Jos ei ole diabetesta, pitää maksaa itse ja hinta on yli 100e/kk. Facebookissa ryhmä Ozempic painonpudotuksessa, sieltä saat lisää tietoa. Suosittelen. Terveisin 50v ja nyt 20kg pudottanut.

Vierailija
6/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että Ozempicilla todella voi saada itsekuria, kun ruokahalu pienenee.

Vierailija
7/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, mutta epävarmaa saatko reseptiä noin pienellä ylipainolla. Kelakorvausta noista ei kuitenkaa saa, joten omasta pussista menee. Mysimba on muistaakseni noin 130 euroa/kk, ja sitten on niitä muitakin, kalliimpia. 

Vierailija
8/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic -reseptin voi kirjoittaa lääkäri, mikäli BMI on 30 tai yli. Ei tarvitse muita kriteerejä. Ei Kelakorvausta, eikä kerrytä maksukattoa. 4 viikon annos maksaa n. 124€. Maksan ihan mielelläni tuon, koska minulla se on ollut tehokas tuki painonpudotuksessa. 4 kk:ssa paino on pudonnut -20kg. Ruokavalion muutos ja pienemmät annoskoot ovat olleet lääkkeen ansiosta helppoja tehdä. Ozempicia käytetään 1-2 vuotta ja lopetus tehdään pikkuhiljaa. 1/3 hyötyy tästä erittäin hyvin, 1/3 hyvin ja 1/3 ei hyödy. 3 kk käytön jälkeen kontrolli, jossa painon pitäisi olla pudonnut -5% lähtöpainosta, jotta lääkettä kannattaa jatkaa. Kelakorvauksen saa, mikäli sairastaa kakkostyypin diabetesta ja esim. Metformin ei itsessään riitä. Tuolloin 4 viikon annos maksaa n. 40€. Suosittelen kokeilemaan tuon 3 kk, jos talous kestää myös pitkäaikaisen käytön. Joku varmaan kommentoi ettei painonpudotukseen mitään lääkkeitä tarvita, mutta minä katson tarvitsevani, jotta pitkällä juoksulla ruokavaliomuutokset jäävät pysyviksi.

Vierailija
9/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile kaupassa sivuuttaa leipä, pulla, keksi, jauho, muro, mysli, eines, karamellit, sokerit, hunajat hyllyt ja kerätä kasvis, liha, kala hyllystä raaka-aineet ja tehdä itse ruokasi. Lisäksi kohtuudella hedelmiä.

Ozempicin avulla tämä on juuri onnistunut. Karkkihylly on nyt ihan yhtä näkymätön minulle, kuin esim. koiranruokahylly, siis täysin merkityksetön.

Vierailija
10/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse mitään lääkettä tai muuta poppakonstia. Yksinkertaisesti jätät syömättä ylimääräiset energiat joista tulee läskiä.

Vierailija
11/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse mitään lääkettä tai muuta poppakonstia. Yksinkertaisesti jätät syömättä ylimääräiset energiat joista tulee läskiä.

Juuri tällaisia viisasteluja odotinkin. Jos kroppansa ja päänsä on opettanut huonoille tavoille ja sokerinhimo on valtava, ei tästä ole mitään hyötyä. Jokainen varmasti tietää mistä kilonsa on kerännyt ja mitä kuuluisi välttää, jotta paino pysyisi normaalin rajoissa tai miten paino lähtee laskuun. Tämä lääke tavallaan ohjelmoi syömistavat tai nollaa nuo vanhat huonot tavat. Minä olen ylpeä tästä -20kg, vaikka siinä on tukena Ozempic. Valitsen nyt syömiseni ja harkinta ehtii mukaan. Sokerihimosta olen päässyt irti. Hyvä minä!

Vierailija
12/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että Ozempicilla todella voi saada itsekuria, kun ruokahalu pienenee.

Ei kai se itsekuria ole, kun ruokahalu pienenee? Silloin vain ei tee mieli ruokaa, joten itsekuria ei tarvitse ollakseen syömättä. Itsekurilla noin muutenkaan ei saavuta elämässä ikinä yhtään mitään, koska sitä ei pysty ylläpitämään paria päivää pidempään.

Pysyvät muutokset tulevat tekemällä pieniä muutoksia pitkällä aikavälillä, jolloin elimistö pikkuhiljaa tottuu uuteen normaaliin. Tämän takia dieetitkään eivät toimi laihdutuksessa kuin väliaikaisesti. Muutos on kertaheitolla liian iso. Joskus ne kyllä toimivat, jos se dieetti on onnekkaasti ollut sellainen, jollaista dieetin kokeilija voisi ajatella syövänsä koko loppuelämänsä.

Vierailija
13/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITSEKURIA, ITSEKURIA.

"Syö näin, ja paino putoaa helposti – saat tuloksia ilman kalorien laskemista tai ruoan punnitsemista"

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000008373002.html

Vierailija
14/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa! Itse piikitän Saxendaa, ja paino laskee nyt ihan ilman tarvetta mihinkään itsekuriin. Ei vaan tee edes mieli herkkuja tai isoja määriä ruokaa. Ja näitä lääkkeitä on nykhyään muitakain, Ozempic, Mysimba ainakin. Minä sain ihan työterveyslääkäriltä, ei tarvinnut mihinkään yksityiselle itse maksaen mennä.

Oikeasti ainakin jos on jo yrittänyt ilman apuja painon pudotusta, mutta ei vaan onnistu, ei ole mitään järkeä jäädä vaan yrittämään uudestaan ja uudestaan samoin, kun kerran toimivia lääkkeitä avuksi on olemassa ja niitä saa erittäinn helposti jos BMI yli 30.

Vierailija
15/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos BMI on yli 30, saat aika lailla automaattisesti lääkkeen jos vain haluat. Ainoa miinus on, että jos sulla ei ole vielä mitään lihavuuden liitännäissairauksia, et saa lääkkeestä kela-korvauksia ja se siis maksaa lääkkeestä riippuen jopa 130 e / kk.

Vierailija
16/16 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon niitä herkkuja siis menee? Itse syön joka päivä jonkun max. 50 g suklaapatukan päivässä kahvin kanssa. Ja olen hoikka. Kai syöt muuten kunnolla ja monipuolisesti etkä vaan herkkuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan