Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että suurin osa syöpäsairaista paranee?

Vierailija
31.10.2021 |

Mulle on aina ollut yksiselitteisesti niin että syöpä = kuolema. Se on sairaus mitä pelkään ehkä sairauksista eniten. Voiko syövästä tosiaan parantua ihan kokonaan?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google. Osaatko käyttää?

Vierailija
2/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen syöpähoidot on ihan huippua. Juuri perjantaina tapasin kaksi kaveria, jotka ovat parantuneet syövistään täysin. Toisella oli peräti 2 ei ryyppistä syöpää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google. Osaatko käyttää?

Puhelin. Osaatko käyttää? Kynsisakset. Osaatko käyttää?

Sun pointtis?

Vierailija
4/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpapeliä.

Vierailija
5/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, kyllä syöpiä voidaan hoitaa sairaalassa. Yhteistä taitaa olla että uskomushoitajat ei ole vieläkään onnistuneet parantamaan yhtäkään potilasta.

Vierailija
6/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty- fifty selviääkö vai ei. Elämä on arpapeliä

Vierailija
7/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paraneminen tarkoittaa?

Jos elämänlaatuni olisi jälkeenpäin huonompi kuin ennen en kokisi parantuneeni. Voisin ehkä sietää sen jos en olisi ollut jo koko elämääni perussairas mutta tässä tilanteessa en. Jos omalle kohdalle sattuu tulen tekemään omat ratkaisuni enemmin kuin myöhemmin.

Vierailija
8/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan opetella käyttämään sitä Googlea. Ei ole vaikeaa.

https://www.syopajarjestot.fi/julkaisut/raportit/syopa-suomessa-2016/sy…

Vierailija
9/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on todennäköisempää toipua syövästä kuin kuolla siihen. Asiaan vaikuttaa erityisesti se, missä vaiheessa syöpä löytyy (ja toki syöpätyyppikin). Mikä tahansa selittämätön muutos voinnissa aiempaan on syy mennä lääkäriin.

Vierailija
10/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut imusolmukesyöpä kaksi kertaa ja hengissä olen edelleen. Viimeiset hoidot sain 2005 ja kontrollit on lopetettu 2013. 

Ihmettelen suuresti, että aikuinen ihminen luulee jokaisen syöpään sairastuneen kuolevan siihen syöpään. Miten tynnyrissä kasvanut oikein olet? Etkö lue lehtiä tai katso uutisia?

Vierailija
11/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: miksi se huononisi?

Vierailija
12/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut imusolmukesyöpä kaksi kertaa ja hengissä olen edelleen. Viimeiset hoidot sain 2005 ja kontrollit on lopetettu 2013. 

Ihmettelen suuresti, että aikuinen ihminen luulee jokaisen syöpään sairastuneen kuolevan siihen syöpään. Miten tynnyrissä kasvanut oikein olet? Etkö lue lehtiä tai katso uutisia?

Jotkut myös luulevat, että syöpä/kärsimys jalostaa; ihmiset muuttuvat hyväntahtoisiksi ja ymmärtäväisiksi. Onneksi oikaisit tämänkin väärän luulon.

Vierailija
13/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut myös luulevat, että syöpä/kärsimys jalostaa; ihmiset muuttuvat hyväntahtoisiksi ja ymmärtäväisiksi. Onneksi oikaisit tämänkin väärän luulon.

Miksi jalostaisi? Ihminen ei muutu muuksi, vaikka syövän sairastaisi.

-Eri

Vierailija
14/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu syöpätyypistä ja levinneisyydestä. Miehelläni oli olkavarressa osteosarkooma, joka oli pari vuotta aikaisemmin kuitattu hyvänlaatuiseksi kasvaimeksi, jota ei kannata ruveta ronkkimaan... Olisi ehkä kannattanut! Syöpädiagnoosin jälkeinen iso leikkaus sai aikaan sen, että olkaluusta 2/3 korvattiin metallipalkilla ja deltalihas poistettiin kokonaan. Mutta syöpä ei ollut levinnyt, ihme kyllä. Jäi osittainen vammaisuus, kun käsi ei tuon lihaspoiston jälkeen pysty liikkumaan normaalisti.

Vierailija
15/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jalostaisi? Ihminen ei muutu muuksi, vaikka syövän sairastaisi.

-Eri

Ja alapeukuttajille, sanoin tämän ihan vain syövän sairastaneena. Ei ainakaan minua muuttanut mitenkään.

Vierailija
16/28 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta esim mulla aivosyövän jälkeen jäi erilaisia muistihaittoja jne

Vierailija
17/28 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta esim mulla aivosyövän jälkeen jäi erilaisia muistihaittoja jne

Kysyin, kun itse säästyin ilman haittoja rintasyöpähoidoista.

Vierailija
18/28 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä 7 syöpään sairastunutta, vain 2 selvisi.

Vierailija
19/28 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta, mutta moni syöpä tarpeeksi ajoissa löydettynä on parannettavissa. Tilanne on muuttunut todella radikaalisti muutamassa vuosikymmenessä.

Vierailija
20/28 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kukaan ei voi luvata leviävää syöpää sairastaneelle että tämä on täysin parantunut. Syöpä voi palata vielä vuosikymmentenkin päästä. Sitten on nämä paikallissyövät kuten tyvisolusyöpä jotka eivät leviä juuri koskaan, joten leikkauksen jälkeen voi aika hyvin luvata täyden paranemisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän