Onko tosiaan niin että suurin osa syöpäsairaista paranee?
Mulle on aina ollut yksiselitteisesti niin että syöpä = kuolema. Se on sairaus mitä pelkään ehkä sairauksista eniten. Voiko syövästä tosiaan parantua ihan kokonaan?
Kommentit (28)
Suomen syöpähoidot on ihan huippua. Juuri perjantaina tapasin kaksi kaveria, jotka ovat parantuneet syövistään täysin. Toisella oli peräti 2 ei ryyppistä syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Google. Osaatko käyttää?
Puhelin. Osaatko käyttää? Kynsisakset. Osaatko käyttää?
Sun pointtis?
Ajatella, kyllä syöpiä voidaan hoitaa sairaalassa. Yhteistä taitaa olla että uskomushoitajat ei ole vieläkään onnistuneet parantamaan yhtäkään potilasta.
Fifty- fifty selviääkö vai ei. Elämä on arpapeliä
Mitä paraneminen tarkoittaa?
Jos elämänlaatuni olisi jälkeenpäin huonompi kuin ennen en kokisi parantuneeni. Voisin ehkä sietää sen jos en olisi ollut jo koko elämääni perussairas mutta tässä tilanteessa en. Jos omalle kohdalle sattuu tulen tekemään omat ratkaisuni enemmin kuin myöhemmin.
Kannattaa tosiaan opetella käyttämään sitä Googlea. Ei ole vaikeaa.
https://www.syopajarjestot.fi/julkaisut/raportit/syopa-suomessa-2016/sy…
Kyllä on todennäköisempää toipua syövästä kuin kuolla siihen. Asiaan vaikuttaa erityisesti se, missä vaiheessa syöpä löytyy (ja toki syöpätyyppikin). Mikä tahansa selittämätön muutos voinnissa aiempaan on syy mennä lääkäriin.
Mulla on ollut imusolmukesyöpä kaksi kertaa ja hengissä olen edelleen. Viimeiset hoidot sain 2005 ja kontrollit on lopetettu 2013.
Ihmettelen suuresti, että aikuinen ihminen luulee jokaisen syöpään sairastuneen kuolevan siihen syöpään. Miten tynnyrissä kasvanut oikein olet? Etkö lue lehtiä tai katso uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut imusolmukesyöpä kaksi kertaa ja hengissä olen edelleen. Viimeiset hoidot sain 2005 ja kontrollit on lopetettu 2013.
Ihmettelen suuresti, että aikuinen ihminen luulee jokaisen syöpään sairastuneen kuolevan siihen syöpään. Miten tynnyrissä kasvanut oikein olet? Etkö lue lehtiä tai katso uutisia?
Jotkut myös luulevat, että syöpä/kärsimys jalostaa; ihmiset muuttuvat hyväntahtoisiksi ja ymmärtäväisiksi. Onneksi oikaisit tämänkin väärän luulon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös luulevat, että syöpä/kärsimys jalostaa; ihmiset muuttuvat hyväntahtoisiksi ja ymmärtäväisiksi. Onneksi oikaisit tämänkin väärän luulon.
Miksi jalostaisi? Ihminen ei muutu muuksi, vaikka syövän sairastaisi.
-Eri
Riippuu syöpätyypistä ja levinneisyydestä. Miehelläni oli olkavarressa osteosarkooma, joka oli pari vuotta aikaisemmin kuitattu hyvänlaatuiseksi kasvaimeksi, jota ei kannata ruveta ronkkimaan... Olisi ehkä kannattanut! Syöpädiagnoosin jälkeinen iso leikkaus sai aikaan sen, että olkaluusta 2/3 korvattiin metallipalkilla ja deltalihas poistettiin kokonaan. Mutta syöpä ei ollut levinnyt, ihme kyllä. Jäi osittainen vammaisuus, kun käsi ei tuon lihaspoiston jälkeen pysty liikkumaan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jalostaisi? Ihminen ei muutu muuksi, vaikka syövän sairastaisi.
-Eri
Ja alapeukuttajille, sanoin tämän ihan vain syövän sairastaneena. Ei ainakaan minua muuttanut mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
7: miksi se huononisi?
Olen eri, mutta esim mulla aivosyövän jälkeen jäi erilaisia muistihaittoja jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7: miksi se huononisi?
Olen eri, mutta esim mulla aivosyövän jälkeen jäi erilaisia muistihaittoja jne
Kysyin, kun itse säästyin ilman haittoja rintasyöpähoidoista.
Lähipiirissä 7 syöpään sairastunutta, vain 2 selvisi.
Riippuu monesta asiasta, mutta moni syöpä tarpeeksi ajoissa löydettynä on parannettavissa. Tilanne on muuttunut todella radikaalisti muutamassa vuosikymmenessä.
Periaatteessa kukaan ei voi luvata leviävää syöpää sairastaneelle että tämä on täysin parantunut. Syöpä voi palata vielä vuosikymmentenkin päästä. Sitten on nämä paikallissyövät kuten tyvisolusyöpä jotka eivät leviä juuri koskaan, joten leikkauksen jälkeen voi aika hyvin luvata täyden paranemisen.
Google. Osaatko käyttää?