Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosottovelalliset ovat pudonneet köyhyysloukkuun

Vierailija
31.10.2021 |

Näiden vaikea nousta ahdingostaan. Heidän motivaatio työntekoon heikko ja se johtuu siitä että kun otat työtä vastaan heti otetaan palkasta niin iso osa että ei jää kuin rippeet jäljelle. Näistä suuri osa menee kuluihin ja velka lyhenee todella vähän. Toki velasta ois hyvä päästä eroon mutta tällä systeemillä se tarkoittaa joillekkin ainaista velkavankeutta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on monen vankilasta vapautuvan tilanne. Vahingonkorvauksia ja ulosotovelkaa on maksettavana niin paljon, että tilanne näyyttää toivottomalta.

Vierailija
2/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tätä . Jos menen töihin , alani palkoista mulle jää vähemmän käteen kuin työttömänä.

itse haluan hoitaa velkani, joka muutamassa vuodessa tulee hoidettua -mutta en tajua miksi suurempi velkaisia ei motivoida mitenkään velkansa maksuun ???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit? Jokainen maksaa velkansa itse.

Vierailija
4/13 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten ne velat sitten maksetaan? Jotenkin ne pitäisi kuitenkin maksaa.

Vierailija
5/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuviimeksihän se joka itsensä velkojen kanssa ulosottoon järjestää, on vain ja ainoastaan se syyllinen.

Velka on veli otettaessa, velipuoli maksettaessa.

Jos on tuloja, niistä otetaan se mikä jää ns. suojaosuuden ulkopuolelle. 

Jos tahallisesti on ottanut isoja velkoja, jättänyt laskuja maksamatta jne. miten sitten pitäisi toimia? Antaa anteeksi kaikki? Silloinhan meidän kenenkään ei kannata velkojamme maksaa.

Vierailija
6/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluihin ja korkoihin menee tosiaan noin puolet ulosmitatusta palkasta. Kuka noihinkin ne korot on keksinyt? Yleinen korkotaso pieni, mutta veloista nyhdetään melkein 10 prosentin korkoa!

Vierailija
7/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta mielestäni tuossa on se, että samat velat kiertää ensin useamman perintäfirman kautta, sitten päätyvät ulosottoon. Kuluja tulee huimasti päälle.

Monestihan nuo perintäfirmat on saman rahastajan omistuksessa.

Voiko samat velat joutua ulosottoonkin useamman kerran?

Vierailija
8/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta mielestäni tuossa on se, että samat velat kiertää ensin useamman perintäfirman kautta, sitten päätyvät ulosottoon. Kuluja tulee huimasti päälle.

Monestihan nuo perintäfirmat on saman rahastajan omistuksessa.

Voiko samat velat joutua ulosottoonkin useamman kerran?

Noinhan se menee. Joka firma laskuttaa omat kulunsa siihen päälle. Saatavia myydään firmalta toiselle.

Vierailija
9/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ulosotossa oleville pitäisi järjestää asuntolamajoitusta ja perisä velkaa etuuksista. Käyttörahaa 120 e/kk riittää hyvin, muuten pääpaino on velkojien vaateissa.

Vierailija
10/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako velaksi, ihminen ei tarvitse kaikkea krääsää.

Vierailija
11/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainittiin "ei kannata ottaa töitä vastaan" mutta onko se, että ollaan ilman töitä juuri ajanut tähän tilanteeseen ja asiat olivat paremmin kun vielä oli töissä, melko epäloogista ajattelua tässä

Vierailija
12/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuviimeksihän se joka itsensä velkojen kanssa ulosottoon järjestää, on vain ja ainoastaan se syyllinen.

Velka on veli otettaessa, velipuoli maksettaessa.

Jos on tuloja, niistä otetaan se mikä jää ns. suojaosuuden ulkopuolelle. 

Jos tahallisesti on ottanut isoja velkoja, jättänyt laskuja maksamatta jne. miten sitten pitäisi toimia? Antaa anteeksi kaikki? Silloinhan meidän kenenkään ei kannata velkojamme maksaa.

Kaikki ulosottovelalliset eivät suinkaan ole velkaantuneet sen vuoksi että olisivat ottaneet velkaa, maksettavaa voi tulla monesta muusta. 

Vierailija
13/13 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tätä . Jos menen töihin , alani palkoista mulle jää vähemmän käteen kuin työttömänä.

itse haluan hoitaa velkani, joka muutamassa vuodessa tulee hoidettua -mutta en tajua miksi suurempi velkaisia ei motivoida mitenkään velkansa maksuun ???

Voisit laitaa elämäsi järjestykseen ja otta itseäsi niskasta kiinni : Mennä töihin. Kun sinulla on vakituinen työ ja palkka tulot. Voit haketua kaupungin kuntasi velkasaneraus.Jos pääset siihen.Velan suurutta tai pienutta ei katsota. Vain masu vara lyhenyksiin 5 vuotta! Lopuu ulosotto velkasaneraukseen ja korkojen maksut. Jaksat 5 vuotta ja olet vapaa. Velkasanerauksen aikana tulosisi on sama kuin 1 henkilön toimeentulotuki. Mieti sitä. Kysyvä ei koskaan eksy. Tarvitset se vaki työn.Nyt työssä käyvät ulosotossa olevat sama asia. Kysy myös takuu säätiön laina mahdolisuutta velkoihin työssä käyvänä. Kaikista saa tiedon sosiaalivirastot.Ovat jokaista ihmistä varten ei vain esim.narkeja ,hume.ymm.onhgelmaisia varten.Vaan kaikkia ihmisiä varten,eri elämän tilanteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä