Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toistuuko muilla unissa

Vierailija
09.01.2015 |

Itselläni on vuosia ollut sama painajainen, aivan tarkkaan en osaa sitä edes kuvailla, mutta joku on kätketty surmattuna jonnekin, ilmeisesti jonkun rakennuksen perustuksiin tai lattian alle ja se uhkaa paljastua.

Minun roolini on hieman epäselvä, olenko ollut tappaja/tapossa mukana, se on selvää, että jokin rooli minulla siinä on ja sen paljastuminen on hyvin ilmeistä. Uhri on jossakin jätesäkin tyyppisessä paketissa ja sen tiedostan selkeästi, että se tulee paljastumaan, ilmeisesti siinä unessa ko. rakennusta puretaan ja sitä kautta tämä piilotettu uhri löytyisi. Uhri on ilmeisesti joku nuori tyttö, lapsuuden ystävä ja tästä tapahtumasta on niin pitkään, että olen sen unohtanut, kunnes tämän paljastuminen uhkaa.

Herään aina ennen kuin tämä löytyy ja oloni on todella ahdistunut, se tuntuu niin todelliselle heräämisen hetkellä. Tätä samaa unta, sekavaa ja hämmentävää, olen nähnyt vuosia, en säännöllisesti, mutta aina silloin tällöin.

Onko kenelläkään muulla jotain unta joka toistuu ja toistuu, eikä sellaiselle unelle ole olemassa mitään järkeää selitystä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yhdessä vaiheessa ihan samanlaisia unia kuin sulla ap!!
Ei välttämättä rakennuksen alle piilotettu vaan milloin mihinkin. Ei välttämättä edes piilotettu, mutta unen juoni oli aina sama; Tiedän, että paikassa X on ruumis ja pelkään, että se löytyy. Olen joko tappanut jonkun tai muuten vaan pelkään, että löytyy. En muista aina. Unessa tiedän, että löytymisestä seuraa jotain kamalaa eikä niin saa tapahtua. Tosi ahdistavaa. Aloin epäillä mielenterveyttäni silloin.
Terapeutti sanoi, että ehkä mulla on joku salaisuus jonka pelkään paljastuvan tai sitten ne ruumiit on jotain puolia tai piirteitä musta, jotka haluan "tappaa" tai piilottaa. En tiedä sitten, mutta unet loppuivat aikanaan.

Vierailija
22/27 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot valmistavat ihmistä kestämään stressaavia ja vahingollisia tapahtumia. Eli kun näet unessa painajaisia, kestäisit oikeassa elämässä tuonkaltaiset tapahtumat hieman paremmin kuin jos et olisi nähnyt niistä unia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nään toistuvasti unta missä kotonani on selittämätön "paha", joka välillä jähmettää minut etten pääse karkuun, enkä saa huudettua apua. Se on varmasti joku kummitus tai demoni joka unessani on koska nämä unet ovat todella hirveitä ja aina herään huutaen. Uni on vuosien varrella muuttunut ainoastaan silloin kun sain lapsen. Sen jälkeen olen aina yrittänyt unessa hyökätä tätä pahuutta vastaan koska lapsi on hukassa asunnossani, enkä löydä häntä. En pääse kunnolla etsimäänkään kun paha aina jähmettää raajani....

Vierailija
24/27 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä,että näin samanlaisen unen kuin sinä ja kun katsoin aamulla unien merkityksiä löysin kirjoituksesi näin muutama vuosi myöhemmin. Minun unessa istuin jossain juhlissa ja ja kaksi nuorta poikaa tuli aivan viereeni istumaan,juomani oli loppunut,joten pomppasin pystyyn ja lähdin ihmisten sekaan hakemaan lisää. Huoneessa oli pari kouluaikaista tuttuani ja toisen heistä sisko, jolle olin aikoinaan antanut tekemäni piirustuksen,jossa oli surrealistinen hahmo joka näytti lapioivan jotain maata. Tämä sisko väitti kiven kovaa että olin jäänyt kiinni murhasta, joka tehtiin yhdellä pienellä kunnalla. Menin paniikkiin ja intin vastaan, että sehän on vain kuva, eikä se mitään sellaista esitä. Sitten minulle tuli tunne että muistin jotain ja ehkä olinkin piilottanut ruumiin vessan sivun perustuksiin muhien sekaan. Pelkäsin että kaverin sisko soittaa jotkin etsimään ruumista ja mietin onko piilo varma. En tiennyt kuka ruumis oli mutta tunne siitä että se oli tapahtunut ja että mieheni oli ollut apuna siinä oli vahva. Sitten uni muuttui ja yritin siivota vanhan kotini huoneeni kaappia tavaroista jotka tuoksuivat kuolemalta ja huomasin että tältä kuolema tuoksuu mielikuvissanikin ja olin enemmän vakuuttunut että olimme piilottaneet ruumiin oikeasti. Kun heräsin olin vieläkin hetken varma että niin on käynyt ja herätin mieheni ja kerroin unen hänelle.

Vierailija
25/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan nähtävästi ainoa! Itse nään aina samaa painajaista sen jälkeen kun nään exääni, jonka kanssa erittäin hyvät välit. Kumpikin haluaisi olla yhdessä, mutta se ei erinäisistä syistä ole tällä hetkellä vaihtoehtona. Joka tapauksessa unessa on tuntematon mies jonka olemme tappaneet ja haudanneet lähialueellemme ja unessa stressaan sekä mietin pääni puhki, miten emme jäisi kiinni. Pelko on unessa järjetön ja se kun mietin kaikkia asioita läpi mitä pitää ottaa huomioon ettemme jää kiinni on todella ahdistavaa. Uni tuntuu erittäin todelliselta aina hetken heräämisen jälkeen. Ja sama ei toistu, vaan jatkuu aina exäni nähtyä.

Vierailija
26/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen täsmälleen samanlaista unta kuin ap. Nähnyt jo vuosikymmeniä, onneksi vain harvoin. Menee aina kauan herättyäni, ennen kuin tajuan, että tuo oli unta.

Välillä näen saman unen toista versiota.

Vierailija
27/27 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lally kirjoitti:

Nään toistuvasti unta missä kotonani on selittämätön "paha", joka välillä jähmettää minut etten pääse karkuun, enkä saa huudettua apua. Se on varmasti joku kummitus tai demoni joka unessani on koska nämä unet ovat todella hirveitä ja aina herään huutaen. Uni on vuosien varrella muuttunut ainoastaan silloin kun sain lapsen. Sen jälkeen olen aina yrittänyt unessa hyökätä tätä pahuutta vastaan koska lapsi on hukassa asunnossani, enkä löydä häntä. En pääse kunnolla etsimäänkään kun paha aina jähmettää raajani....

Aika ajoin näen unia, jossa demonit esiintyvät tuttuina tai tuntemattomina ihmishahmoina. Unessa kestää aina jonkin aikaa ennen kuin tajuan, että nämä "ihmiset" ovatkin demoneja. Sitä, miten tunnistan demonit, on hieman vaikea selittää. Se on jonkinlainen sisäinen tuntemus, joka voimistuu tietoisuudeksi. Tavallisesti herään tässä vaiheessa ja uni katkeaa.