Haluan vain normaalin työn - olenko outo?
Haluan vain tavallisen työn, jota voin tehdä normaalin 40 tuntia viikossa, jotta työtä ei tarvitse miettiä vapaa-ajallakin. Minulle riittää aivan normaali palkka (esim. 2500-3500 €/ kk), en havittele esimiesasemaankaan.
Haluan vain asunnon minua rakastavan puolison kanssa ja viettää hänen kanssaan paljon aikaa: katsoa elokuvia, käydä lenkillä, tehdä ruokaa ja matkustella.
Tämä on minun käsitykseni hyvästä elämästä. Tuntuu, että minulla on meneillään jonkinlainen kriisi. Keskiarvoni on ollut aina koulussa yli ysin, ja minulta odotetaan paljon. Itse en kyllä tiedä, mitä teen elämälläni, mitään ammattiakaan minulla ei ole mielessä.
Kommentit (29)
Ap, ollaan samikset. Taidan kuitenkin olla vanhempi ja huomaan, että kun en ollut varuillani työelämä imi mukaansa, vaikka jopa tahallani valitsin alemman koulutusasteen kuin mihin rahkeeni olisivat riittäneet. Nyt sitten työtaakka ahdistaa, mutta toisaalta olen tottunut hyvään palkkaan ja siihen, ettei rahaa tarvitse laskea. Kipuilen sitä, miten saisin itseni palautettua alkuperäisen tavoitteeni tasolle. Ja olen niin pattitilanteessa, että tällä hetkellä se tavallinenkin työ ahdistaa. Pelkään senkin olevan liikaa.
Mulla ihan sama juttu: kaikki odottaa liikaa. Haluaisinkin myös ihan vain normaaliin työhön.
Loppujen lopuksi. Rakkaus on ainoa elämässäpitävä voima.
Sä haluat...
no, sun pitää ruveta tekemään sen eteen jotain, että sä saat sen mitä sä haluat.
hankkiudu johonkin opiskelemaan. Opiskele ammatti tai kouluttaudu. Kyllä se mieskin siihen ilmaantuu, kun et väkisin .
hienoa, että tiedät mitä toivot. Se voi hyvinkin toteutua. Aikataulua sä et voi päättää.
tsemppiä. Aloita niistä opinnoista.
keväällä on haut. Ehdit pääsykokeisiin vaikka joa lukemaan
mun mielestä kannataa panostaa siihen työn mielekkyyteen. Sitä sit tekee monta kymmentä vuotta, joten soisi sen olevan motivoiva homma.
Olen vuoden päästä valmistumassa maisteriksi ja minäkin haluaisin ihan vain tavallisen työn. Eikä sen työn tarvitse edes vastata koulutusta. Aiemmissa työpaikoissani palkkani on ollut korkeimmillaan n. 1600e, joten yli kahdentonnin palkka olisi ihan unelma minulle. Olisi ihanaa, kun rahaa jäisi silloin vähän säästöönkin.
Palkkatoivetta saat laskea mutta muuten erittäin ok.
Minä olen insinööri, mutta olen hiukan koulutustani alemmissa hommissa. Työsopimuksessa lukee "avustava suunnittelija", eli teen helpoimmat hommat. Palkka on 2700 euroa. Olen onnellinen. Töitä on sopivasti, vastuuta ei ole liikaa, se kuitenkin on jollain tasolla koulutusta vastaavaa. En tarvitse urakehitystä.
Mullakin on tullut, eikä vähiten av:lta, että on epänormaalia olla tyytyväinen palkkaan, jolla tulee toimeen ja työhön, jossa on kiva olla. Olen tietoinen, että mikään ei ole ikuista, sillä olen kahdesti saanut tuta-potkut, eikä silloin jäänyt kukaan "parempikaan" töihin. Työaikani on 8-16 - puolen tunnin lounastauko. Kellokortteja ei ole, niistä on alallani paljolti luovuttu ja merkitään itse tunnit koneelle. Mutta joustoa löytyy, voin lähteä joskus aikaisemmin ja olla joskus pitempään tarpeen mukaan ja pitää saldovapaita.