Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan vain normaalin työn - olenko outo?

Vierailija
09.01.2015 |

Haluan vain tavallisen työn, jota voin tehdä normaalin 40 tuntia viikossa, jotta työtä ei tarvitse miettiä vapaa-ajallakin. Minulle riittää aivan normaali palkka (esim. 2500-3500 €/ kk), en havittele esimiesasemaankaan.

Haluan vain asunnon minua rakastavan puolison kanssa ja viettää hänen kanssaan paljon aikaa: katsoa elokuvia, käydä lenkillä, tehdä ruokaa ja matkustella.

Tämä on minun käsitykseni hyvästä elämästä. Tuntuu, että minulla on meneillään jonkinlainen kriisi. Keskiarvoni on ollut aina koulussa yli ysin, ja minulta odotetaan paljon. Itse en kyllä tiedä, mitä teen elämälläni, mitään ammattiakaan minulla ei ole mielessä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här. En halua ajatella töitä kotona. En kaipaa uraa, vaan normaali työ riittää. :)

Vierailija
2/29 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa yläkoulun aineenopettajan työltä. Tosin työtunteja on joissakin jaksoissa viitisenkymmentä viikossa ja stressi saattaa olla ympärivuorokautinen, jos sattuu pahoja luokkia omalle kohdalle, mutta on siinä vastapainoksi sitten se opetukseton aika kesällä.

Menee kymmenisen vuotta, ennen kuin oppii olemaan viemättä päässään työasioita kotiin. Täytyy olla itsensä kanssa jämäkkä ja tehdä vaikka niin, että jää päivittäin koulupäivän jälkeen neljään tai viiteen asti korjaamaan pistokokeita ja muita oppilastöitä ja valmistamaan materiaalia, jotta voi sitten illalla irtautua kunnolla töistä, ja ehdottomasti ei saa viedä viikonlopuksi mitään töitä kotiin.

Kouluttautuminen vie 5-7 vuotta, ja palkka on siinä kolmen tonnin hujakoilla brutto eikä tarvitse pelätä vuorotöitä tai viikonloppuvuoroja tai arkipyhätöitä, ja kesällä ja viikonloppuna ehtii matkustella. Täytyyhän siinä olla hiukan kunnianhimoa ja vastuuntuntoa, koska opettajan vastuulla on se, että oppilaat oppivat määrätyt asiat. Suurin osa oppilaista on kuitenkin ihan normisakkia ja hoitaa hommat, se on se 10 %, joka tuottaa enemmän työtä. Samalla lailla on varmaankin vähän joka työssä. Rutiinilla menee suurimmaksi osaksi ja sitten on osa sellaista, että saa tosissaan purra pähkinää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:24"]

Olisipa normaali päivätyö! T. työaika 20-04.

[/quote]

Saanko kysyä mitä teet? Tuo olisi minulle ideaalinen työaika.

[/quote]

Olen teurastamosiivooja, pesen tuotantokoneita. Palkka on 1700 luokkaa ja työ helvetin fyysistä.

Vierailija
4/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa! Minä ajattelen aika samalla tavalla :)

Vierailija
5/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama täällä. En mitään muuta haluais kuin ihan tavallista elämää ilman mitään ihme erikoisuuksia ja krumeluureja. V*tuttaa tämä elämä ja nykyinen elämänmeno.

Vierailija
6/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisellä on joku kriisi, jos tahtoo olla normaali? o_O

Vierailija
8/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tekee 40 tuntia viikossa

Vierailija
9/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi AP,

Parempi kun et otakaan liikaa stressiä elämästä. Itsekin olin ns hyvä oppilas ja aikuistuttuani olen huomannut että muut asiat kuin ura ovat paljon tärkeämpiä. Kannattaa kuitenkin sen verran miettiä, että tähtäät työhön joka kiinnostaa ja josta pidät. 40 tuntia viikossa epämieluisissa hommissa voi pitkällä tähtäimellä tuntua aikamoiselta pallolta jalassa.

Vierailija
10/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:24"]

[/quote]

Saanko kysyä mitä teet? Tuo olisi minulle ideaalinen työaika.

Vierailija
11/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet samoin kuin minäkin. Unelmoin, että saisin mennä töihin jossa on liukuva työaika. Tehtäväni saisivat olla rutiinia, siedän toki vaihtelua ja kiirettäkin. Voisin työskennellä itsekseni, mutta kaipaan silti jonkinlaista työyhteisöä työkavereineen. En vaadi paljoa, en haasteita tai esimiesasemaa. Vain sitä että voisin mennä jonnekin 8 tunnin ajaksi ja unohtaa työt vapaa-ajalla. Ja palkkaakin vaatisin vain sen keskiverron verran 2500-3100€. 

Tämäkin on kai liikaa vaadittu.

Vierailija
12/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:31"]Ajattelet samoin kuin minäkin. Unelmoin, että saisin mennä töihin jossa on liukuva työaika. Tehtäväni saisivat olla rutiinia, siedän toki vaihtelua ja kiirettäkin. Voisin työskennellä itsekseni, mutta kaipaan silti jonkinlaista työyhteisöä työkavereineen. En vaadi paljoa, en haasteita tai esimiesasemaa. Vain sitä että voisin mennä jonnekin 8 tunnin ajaksi ja unohtaa työt vapaa-ajalla. Ja palkkaakin vaatisin vain sen keskiverron verran 2500-3100€. 

[/quote]

Tämä on juuri sitä mitä tarkoitin! T. ap

Vierailija
13/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:29"]Moi AP,

Parempi kun et otakaan liikaa stressiä elämästä. Itsekin olin ns hyvä oppilas ja aikuistuttuani olen huomannut että muut asiat kuin ura ovat paljon tärkeämpiä. Kannattaa kuitenkin sen verran miettiä, että tähtäät työhön joka kiinnostaa ja josta pidät. 40 tuntia viikossa epämieluisissa hommissa voi pitkällä tähtäimellä tuntua aikamoiselta pallolta jalassa.

[/quote]

Kiitoksia vinkeistä! :) Yritänkin miettiä ammattia, josta tykkäisin ja jota osaisin tehdä hyvin sen normaalin työajan verran ja sitten unohtaa sen. T. ap

Vierailija
14/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:31"]Ajattelet samoin kuin minäkin. Unelmoin, että saisin mennä töihin jossa on liukuva työaika. Tehtäväni saisivat olla rutiinia, siedän toki vaihtelua ja kiirettäkin. Voisin työskennellä itsekseni, mutta kaipaan silti jonkinlaista työyhteisöä työkavereineen. En vaadi paljoa, en haasteita tai esimiesasemaa. Vain sitä että voisin mennä jonnekin 8 tunnin ajaksi ja unohtaa työt vapaa-ajalla. Ja palkkaakin vaatisin vain sen keskiverron verran 2500-3100€. 

[/quote]

Tämä on juuri sitä mitä tarkoitin! T. ap
[/quote]
Mulla työ on juuri näin. Ainoa vaan et palkka hippasen alle 2000€. Mieluummin silti näin kuin 4000€ ja sellainen työ mihin ei olisi kiva mennä.

Vierailija
15/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi palkkatoive on kyllä minusta aika kova, jos havittelet "helpohkoa työtä"...Keksiikö joku, mikä ois tällainen stressitön työ keskivertoa paremmalla palkalla?

Vierailija
16/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei iisillä työllä tuollaista liksaa saa, sun pitää tyytyä sitten 2000 egen tai alle palkkaan, niin ku meidän muidenkin kuolevaisten!

Vierailija
17/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:44"]Toi palkkatoive on kyllä minusta aika kova, jos havittelet "helpohkoa työtä"...Keksiikö joku, mikä ois tällainen stressitön työ keskivertoa paremmalla palkalla?
[/quote]

En tarkoita, että pitäisi olla helppoa tai helpohkoa, saa olla haastettakin. Tärkein pointti oli, että työajat pysyisivät kurissa. T. ap

Vierailija
18/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:44"]Toi palkkatoive on kyllä minusta aika kova, jos havittelet "helpohkoa työtä"...Keksiikö joku, mikä ois tällainen stressitön työ keskivertoa paremmalla palkalla? [/quote] En tarkoita, että pitäisi olla helppoa tai helpohkoa, saa olla haastettakin. Tärkein pointti oli, että työajat pysyisivät kurissa. T. ap

[/quote]

On mustakin aika kova palkka, jos vielä ilman lisiä (eli ei vuorotyötä ilmeisesti?)

Vierailija
19/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naisten töistä maksetaan surkeaa palkkaa. Jos kyseisessä tehtävässä olisi mies, hänen alkupalkkansa olisi heti sen 2500€. Naiset, alkakaa vaatia liksaa.

Vierailija
20/29 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:56"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 19:44"]Toi palkkatoive on kyllä minusta aika kova, jos havittelet "helpohkoa työtä"...Keksiikö joku, mikä ois tällainen stressitön työ keskivertoa paremmalla palkalla? [/quote] En tarkoita, että pitäisi olla helppoa tai helpohkoa, saa olla haastettakin. Tärkein pointti oli, että työajat pysyisivät kurissa. T. ap

[/quote]

On mustakin aika kova palkka, jos vielä ilman lisiä (eli ei vuorotyötä ilmeisesti?)
[/quote]

Saa olla myös vuorotyötä, kunhan viikkotyömäärä ei nouse liian suureksi. Tällä ajan siis takaa sitä, että on olemassa tiettyjä ammattikuntia, jotka saattavat tehdä töitä myös iltaisin ja viikonloppuisin, jolloin viikottaiseksi työajaksi voi tulla jopa 60-70 h. T. ap