Huoli exästä...
Exäni on läheisriippuvainen ja koko suhteemme ajan huolehdin hänestä vähän joka saralla. Hän tarvitsi rohkaisua, neuvoja ja ohjausta ihmissuhteissaan, opiskelussaan, työnhaussaan, työssään jne. Eron jälkeen hän löysi pian uuden kumppanin, joka ei selvästikään sopinut hänelle. Autoin häntä tekemään päätöksen suhteen lopettamisesta ja ohjasin ja neuvoin häntä sopivamman kumppanin etsintään. Ehdottelin ja yritin löytää hänelle sopivaa uutta puolisoa mm. ystäväpiiristäni, tutuistani, työkavereistani. Hän etsi kumppania myös itsenäisesti netin seuranhakupalstoilta, mutta kuin ihmeen kaupalla onnistui löytämään tulkintani mukaan sopivan uuden kumppanin ravintolareissulta. Selvitin parhaani mukaan uuden kumppanin taustat ja utelin mieheltä kaiken mahdollisen tiedon, mitä mies uudesta naisesta minulle avautui. Nainen vaikuttaa saamani kuvan perusteella oikealta valinnalta exälleni ja olen pyrkinyt rohkaisemaan häntä suhteessa pysymiseen. Mies ei kuitenkaan näytä olevan varma valinnastaan, vaikka minä olen. Olen huolissani, että mies ei ymmärrä pitää kyseisestä naisesta kiinni...Voimavarani miehen suhteen ovat nimittäin lopussa ja haluaisin päästä kiinni omaankin elämääni. Kenties löytää työtä tai jopa uuden parisuhteen...
Kommentit (35)
Lopeta se hyysäys. Anna miehen tehdä mitä haluaa.
Taitaa ap itse olla läheisriippuvainen
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:40"]
[/quote]
täysosuma :)
Liian hiottu provo, otahan uusi yritys.
[/quote]
Voin ollakin. :( Tarvitsen lähelleni ihmisiä joita auttaa. Muuten tunnen itseni itsekkääksi, joka johtaa syyllisyyden tunteisiin. Nyt olen väsynyt exäni hoitamiseen ja haluan hänelle uuden hoitajan. Nykyinen nainen näyttää sopivalta siihen tarkoitukseen. Kuinka saan heidät pysymään yhdessä ja exän sysättyä kokonaan tuolle naiselle. ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:43"]
[/quote]
täysosuma :)
Liian hiottu provo, otahan uusi yritys.
[/quote]
Tilanne on todellinen. Olen todella pahassa solmussa. Läheisissäni, varsinkin ex-miehessä on niin paljon autettavaa, että omat asiani ovat hunningolla. ap
hoiva-ala on menettäny paljon kun et ole alalle suuntautunut.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:48"]
hoiva-ala on menettäny paljon kun et ole alalle suuntautunut.
[/quote]
Mistä tiedät ettei ole? Tyypilliseltä hoitsulta vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:39"]
Exäni on läheisriippuvainen ja koko suhteemme ajan huolehdin hänestä vähän joka saralla. Hän tarvitsi rohkaisua, neuvoja ja ohjausta ihmissuhteissaan, opiskelussaan, työnhaussaan, työssään jne. Eron jälkeen hän löysi pian uuden kumppanin, joka ei selvästikään sopinut hänelle. Autoin häntä tekemään päätöksen suhteen lopettamisesta ja ohjasin ja neuvoin häntä sopivamman kumppanin etsintään. Ehdottelin ja yritin löytää hänelle sopivaa uutta puolisoa mm. ystäväpiiristäni, tutuistani, työkavereistani. Hän etsi kumppania myös itsenäisesti netin seuranhakupalstoilta, mutta kuin ihmeen kaupalla onnistui löytämään tulkintani mukaan sopivan uuden kumppanin ravintolareissulta. Selvitin parhaani mukaan uuden kumppanin taustat ja utelin mieheltä kaiken mahdollisen tiedon, mitä mies uudesta naisesta minulle avautui. Nainen vaikuttaa saamani kuvan perusteella oikealta valinnalta exälleni ja olen pyrkinyt rohkaisemaan häntä suhteessa pysymiseen. Mies ei kuitenkaan näytä olevan varma valinnastaan, vaikka minä olen. Olen huolissani, että mies ei ymmärrä pitää kyseisestä naisesta kiinni...Voimavarani miehen suhteen ovat nimittäin lopussa ja haluaisin päästä kiinni omaankin elämääni. Kenties löytää työtä tai jopa uuden parisuhteen...
[/quote]
Tässä, hyvät ihmiset, nähdään läheisriippuvainen joka ei edes tajua itse sitä.
Eksäsi on aika oppia olemaan ilman hyysääjää, joten paras palvelus on jättää hänet rauhaan jo ennen kuin seuraaja on löydetty. Se tietää parempaa tulevaisuutta myös uudelle suhteelle. Teille molemmille.
Voi oksetus kun tuli miehen exä vuosia sitten mieleen. Tää yritti lukea meidän tekstiviestit ja muun kommunikaation tutkiakseen sovinko eksälleen.. Aivan järkyttävä persoona. Anna ap eksäsi elää ja valita omat tiensä, sinä et ole oikea henkilö valitsemaan hänen puolisojaan.
Voisinko saada todellisia neuvoja tilanteeseeni? Olen aivan loppu ja omaakin elämää pitäsi varmaankin jotenkin yrittää järjestellä. ap
Läheisriippuvuus ei ole sitä että on riippuvainen toisen ihmisen antamasta avusta. Mene googlaamaan niin opit mitä läheisriippuvuus tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"]Voisinko saada todellisia neuvoja tilanteeseeni? Olen aivan loppu ja omaakin elämää pitäsi varmaankin jotenkin yrittää järjestellä. ap
[/quote]
Ala hoitaa omaa läheisriippuvaisuuttasi. Netistä löytyy vertaistukea.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"]
Voi oksetus kun tuli miehen exä vuosia sitten mieleen. Tää yritti lukea meidän tekstiviestit ja muun kommunikaation tutkiakseen sovinko eksälleen.. Aivan järkyttävä persoona. Anna ap eksäsi elää ja valita omat tiensä, sinä et ole oikea henkilö valitsemaan hänen puolisojaan.
[/quote]
Exä on ollut vuosia paras ystäväni ja olen huolehtinut hänestä. Hän on minulle rakas kuin läheinen veli. Haluan vain, ettei hän satuta itseään enempää ja voin sitten olla rauhallisin mielin hänen suhteensa. ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"]Voisinko saada todellisia neuvoja tilanteeseeni? Olen aivan loppu ja omaakin elämää pitäsi varmaankin jotenkin yrittää järjestellä. ap [/quote] Ala hoitaa omaa läheisriippuvaisuuttasi. Netistä löytyy vertaistukea.
[/quote]
Tiedostan tuon. Mutta ensin täytyy saada exä jaloilleen, että voin alkaa hoitaa itseäni. ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 17:54"]
[/quote]
Exä on ollut vuosia paras ystäväni ja olen huolehtinut hänestä. Hän on minulle rakas kuin läheinen veli. Haluan vain, ettei hän satuta itseään enempää ja voin sitten olla rauhallisin mielin hänen suhteensa. ap
[/quote]
Alan jo epäillä että olet sama, niin samaa hömpötystä.
entiset on entisiä, lopeta nyt. Sinua ei oikeasti tarvita tuohon tilanteeseen ja hän osaa varmasti aikuisena hoitaa asiansa itse. Älä tunge itseäsi väliin.
Sinä tarvitse t nyt ensisijaisesti apua, exäsi pärjää ja pärjää varmasti paremmin ilman sinun mukana sähläilyäsi. Laita oma elämäsi kuntoon ihan ensimmäiseksi, siellä on suuria ongelmia, läheisriippuvuutta, luulosairautta, kateutta, mustasukkaisuutta jne.
Täh? Mitä mä just luin.