Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ette ( pikku-)lapsina saaneet joululahjoja esim. köyhyyden tai päihteiden vuoksi

Vierailija
31.10.2021 |

Kertoivatko teidän vanhemmat ettei ole pukkia, ei jouluntaikaa. Vai jouduitteko elämään sellaisen luulon kanssa, että olisitte itse olleet jotenkin tuhmia/ huonoja tms ?

Ja milloin ( suunnilleen ). Ja olen pahoillani puolestanne.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään tuollaista, mutta olipa kiva katsella kun serkku sai vaikka mitä hajuvettä, merkkivaatteita ja kaulaliinoja ja itsellä oli paketissa konvehteja ja sukkia.

Mutta semmosta se elämä on, epäreilua.

Vierailija
2/3 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut lapsille joululahjoja, koska vakaumuksestaan johtuen äiti ei viettänyt joulua ollenkaan ja isä ei niitä sitten muuten hankkinut. Eikä kyllä oikein ollut rahaakaan. Mummolta saatiin jotain käytännöllistä, esim. pyyhe ja vähän suklaata. Muistan kuinka lapsena haaveilin, että olisipa meillä oikea joulua lahjoineen. Äiti kyllä kertoi, että pukkia ei ole ja joulua on muutenkin läpeensä kaupallinen höpöhöpö juhla. Ei haittaa enää, aikuisena olen viettänyt jouluni niin kuin olen halunnut, lahjojen kanssa tai ilmankin joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin taannoin oman lahjatoivelistani ajalta kun olin joku 7v, ja olin toivonut kynän, paperia ja pussillisen mandariineja. Nyt 30v ja omat lapset hukkuu lahjoihin, mutta eivät vaikuta yhtään sen onnellisemmilta. Iloisia ovat ku metsässä leikkivät kepeillä ja kävyillä.