Mistä syystä jätät vastaamatta puheluihin?
Kommentit (15)
En halua puhua kyseisen ihmisen kanssa, en kuule puhelimen soivan, olen autolla liikenteessä, olen töissä. Enkä soita juurikaan takaisin päin näille ihmisille, joille en vastaakaan. itselleni tärkeille kyllä vastaan, jos voin tai soitan takaisin.
Jos ehdin googlata numeron ja se on puhelunmyyjä.
En jaksa/halua puhua, en pysty puhumaan (kaupan kassa, kädet täynnä muussa hommassa tms), känny äänettömällä.. Sama jos en tiedä numeroa tai on tuntemattomalla. En jaksa keskustella puhelinmyyjien kanssa. Tutut laittaa kyllä viestiä jos on asiaa enkä ole puhelimeen vastannut.
Jos on tuntematon numero. Ei kiinnosta kuka soittaa.
Usein silloin, jos tiedän, että soittaja on jaarittelija, joka haluaa viettää seuraavan tunnin tai pari vain juoruten puhelimessa. Harvoin on tilanne, jolloin itsellä aikaa juuri silloin näihin maratonpuheluihin. Ja niitähän ei poikki saa ellei tylysti keskeytä ja välillä ei silloinkaan.
-tuntematon numero
-olen väsynyt
-en tahdo jutella soittajan kanssa
-hankala tilanne muuten esim. julkisella paikalla
-olen viettämässä aikaa ystävien kanssa
Siksi, että joistakin ihmisistä ei pääse millään eroon, jos kerran erehtyy vastaamaan. Enkä jaksa myöskään vastata ihmisille, jotka soittavat puhuakseen vain itsestään. Enkä ylipäätään edes pidä puhelimessa puhumisesta ja käytän sitä vain välttättömyyksien hoitoon. Työasiatkin hoidan sähköpostilla aina kun mahdollista. En myöskään soittele kenellekään koskaan, koska en keksi puhuttavaa.
En vastaa tuntemattomasta numerosta soittelijoille, minulla on ollut kahteenkin otteeseen puhelinhäirikkö riesanani. Puhelinmyyjät harvoin soittavat, koska minulla on suoramarkkinointikielto. Jos kuinkin soittavat, kysyn heti onko puhelinmyyjä, jos on, lopetan puhelun heti.
Saatan olla vastaamatta myöskään henkilölle, jonka tiedän soittavan ilman tähdellistä asiaa ja joka soittaa soittamisen ilosta.
...
t: Holopainen
Huono hetki, joskus myös unohdan soittaa takaisin jos on kiirettä.
Yleensä vastaan jos huomaan että puhelin soi. Mulla on kuitenkin puhelin äänettömällä aina joten jos en värinää huomaa niin sit jää vastaamatta ja soitan takas kun huomaan et on soitettu. Tosin kaikki tuttavat tietää laittaa viestiä kun sillä tavoittaa paremmin
Koska en jaksa (kaveri jolla ei ole ikinä mitään asiaa mutta turisee silkasta lätinän ilosta ja puhelut kestää piiitkään, sama kaveri usein myös soittaa tyyliin kello 23). Jos olen päiväunilla, en yleensä vastaa, paitsi siskon puheluihin.
Mulle soittaa joku muu kuin oma lapsi ehkä kerran viikossa, joten vastaan aina kun kuulen puhelimen soivan. (Tarkistin puhelut, joulun jälkeen mulle on soittanu sisko, puhelinmyyjä ja lapsen isä, yhteensä siis kolme puhelua aikuiselta ihmiseltä)
Minulla on jokin juttu kesken: vaikka just kaupan kassalla tai olen toisessa puhelimessa tai olen ulkomailla. En muuten jätä vastaamatta.