Jos kuljet vappuna ilman lakkia, tuleeko mieleen, että joku saattaa luulla, ettet ole ylioppilas?
Minulle on niin itsestään selvää, että ihminen on ylioppilas, että pidän vappuna lakittomia ihmisiä ilman muuta ylioppilaina, jotka ovat jättäneet lakkinsa kotiin.
Kommentit (40)
En viitsi käyttää Vappuna silinteriä opintojeni merkiksi vaikka hatuksi se on nimetty.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset poislukien tuntuisi hassulta ajatella, että joku aikuinen ei olisi ylioppilas. Eivät ole vain jaksaneet laittaa lakkia päähän.
Höh? 90-vuotiaana pari vuotta sitten kuollut isäni oli ylioppilas, samoin hänen jo edesmennyt isoveljensä.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi käyttää Vappuna silinteriä opintojeni merkiksi vaikka hatuksi se on nimetty.
Oletatko meidän uskovan, että tohtori kirjoittaisi vapun isolla?
Vierailija kirjoitti:
Että ihan YO 😁🤣 Olen joo ja aivan sama jos sitä ei tiedetä.
Ihan yo? Samoin oletan, että ylioppilas on hakeutunut yliopistoon ja hankkinut sieltä vähintään ylemmän korkeakoulututkinnon.
Ei ole kyllä käynyt mielessään tuollaista ajatella... Koskaan en ole vappuna lakkiani pitänyt, enkä yleensä mieti muiden koulutuksia kun kaupungilla olen.
Ps. missä kiven alla oikeen asut kun ajattelet että _kaikki_ joilla on lakki pitää sitä vappuna?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä käynyt mielessään tuollaista ajatella... Koskaan en ole vappuna lakkiani pitänyt, enkä yleensä mieti muiden koulutuksia kun kaupungilla olen.
Ps. missä kiven alla oikeen asut kun ajattelet että _kaikki_ joilla on lakki pitää sitä vappuna?
Mantan lähistöllä on vappuna valkoista.
Olen aina hävennyt sitä lakkia. Se jäikin kotiin vanhemmille kun muutin pois.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, olivatko arvosanat huonot?
Tästä tuli mieleeni, ovatko nykyiset ylioppilaslakit ja lyyrat ihan samanlaisia kuin 70-luvulla? Lakkini on ollut laatikossaan tyhjän panttina -71 vuodesta alkaen ja on vielä ihan valkoinen. Ostaisikohan joku sen, jos pistäisi toriin keväällä?
Olen ylioppilas mutta lakkia en ole vappuna käyttänyt kertaakaan. Siellä see on kaapissa kauniin valkoisena vielä omassa laatikossaan vaikka yo-kirjoituksista on kulunut n 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan YO 😁🤣 Olen joo ja aivan sama jos sitä ei tiedetä.
Ihan yo? Samoin oletan, että ylioppilas on hakeutunut yliopistoon ja hankkinut sieltä vähintään ylemmän korkeakoulututkinnon.
Minä ainakin olen siivooja ja opiskelin työvoimakoultuksena ammattini.
Hah, säilöin lakkia kaapin perällä kirjoitusten jälkeen pari vuotta. En käyttänyt koskaan sitä lakkiaisten jälkeen. Laitoin nettiin myyntiin valmistujaiskauden ulkopuolella, ja sain myytyäkin jollekin 🤣 eipä ole tarvetta ilmaista muille, mitä olen opiskellut jne. Ei kiinnosta muiden ajatukset.
Vappuaattoon on tänään puoli vuotta. Kannattaa laittaa simat käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mantan lähistöllä on vappuna valkoista.
Totta. Siinä tapauksessa siis, mikäli ap maailmankuva rajoittuu noin 50m Mantan ympärille, ymmärrän aloituksen. Mutta olis sekin vähän surullista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi, olivatko arvosanat huonot?
C:n paperit, yksi M. Olin lukiossa koska en tiennyt mitä tekisin. Sehän olis suurimmalla osalla syy olla siellä.
Mä käytän lakkia vaikken olekaan ylioppinut, ihan vaan koska mitä väliä? XD
Olen sen verran boheemi etten käytä. En ole yo-juhlien jälkeen käyttänyt kertaakaan.
Ja siis maisteri olen.