Käyttääkö täällä muut luottokorttia?
Taas on palkkarahat loppu ja pitää kaivaa luottokortti esiin.. seuraava palkka 2 viikon kuluttua.
Tiedän että rahankäyttö päin persettä.
Kommentit (28)
Ei ole vielä ollut luottokorttia, ehkä turvalliseen ostamiseen sen lähinnä voisin tulevaisuudessa tarvita. Yritän elellä sen mukaan, että tilillä olisi aina ylimääräistä yllättävienkin menojen varalle.
Toivon, että sinäkin saat myös vähän säästettyä ja kulutusta järkeistettyä, niin ei olisi ensi vuonna enää tällaista stressiä ettei rahat riitä ilman luottoa. Säästät puolen kuun palkan niin jo paremmin asiat?
Vierailija kirjoitti:
Käytän koko ajan, maksan käytännössä kaikki ostokset luotolla. En edes muista milloin olisin viimeksi käyttänyt pankkikorttia, en varmaan vuoteen tai pariin.
Miksi?
Käytän harvoin eli nettiostoksiin. En siksi, ettei olisi tilillä rahaa vaan ostosten "suojaksi".
En edes omista, vaikka op:n kortti olisi vielä käytännössä ilmainen. Tilaan netistä todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Maksan kaiken muun luottokortilla paitsi lounaat lounasravintolassa.
Miksi lounaita ei voi maksaa luotolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän koko ajan, maksan käytännössä kaikki ostokset luotolla. En edes muista milloin olisin viimeksi käyttänyt pankkikorttia, en varmaan vuoteen tai pariin.
Miksi?
Miksi ei? Minä teen ihan samalla tavalla, enkä ole vielä mihinkään kamalaan velkakierteeseen ja vararikkoon joutunut, en vaikka en suinkaan aina edes maksa korttia tyhjäksi eräpäivänä. Itse asiassa minulla on jopa kaksi luottokorttia, joista toista käytän päivittäisostoihin ja toista isompiin hankintoihin.
Taytta hulluutta kayttaa korttia jossa on vuosimaksu ja viela hullumpi tuo joka velottaa joka kuukausi kun korttia kayttaa. Ensimmaista kertaa elamassani semmoisesta kuulin.
Vuosimaksuton kortti ja lasku maksetaan aina ennen erapaivaa.
Pakkohan sitä on käyttää, kun nykyään kaikki kännykkäsovelluksilla toimiva maksaminen sitä edellyttää.
Eihän luottokortin käytössä ole mitään väärää tai typerää, mikäli anna sen tehdä korkoa luotolle. Päinvastoin. Maksajan turva on aivan eri luokkaa kuin käteiskaupassa.