Huijattiinko mua liittymäkaupassa?
Liittymän piti vaihtua toiseen jo kolme tuntia sitten. Ainoa mitä on tapahtunut on se, etten pääse enää aikaisemman liittymän tarjoajan alla olevaan sähköpostiini. Sitä en todellakaan ole pyytänyt lakkauttamaan.
Kommentit (16)
Hah...
Mitä luulet liittymän tarjoamalle sähköpostille tapahtuvan, kun vaihdat liittymää toiseen. :D
Mitä ihmettä mä nyt sitten teen, kun tarvitsen tuota sähköpostia työhön ja kaikkeen muuhun tarpeelliseen. Apua. Mitä ihmettä mä palikka olen mennyt tekemään. ap
Ja miksi puhelinliittymä on kuitenkin vielä auki eikä uusi ole? ap
Soita sinne vanhaan liittymään ja selitä asia. Ehkä he voivat antaa sulle pääsyn sähköpostiisi kunnest saat kaikki tarpeellisen siirrettyä, tai ehkä voit peruuttaa koko jutun.
Tälläisia juttuja luultavasti tapahtuu aika usein, ainakin vanhemmille ihmisille.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:54"]Mitä ihmettä mä nyt sitten teen, kun tarvitsen tuota sähköpostia työhön ja kaikkeen muuhun tarpeelliseen. Apua. Mitä ihmettä mä palikka olen mennyt tekemään. ap
[/quote]
Jälkiviisautta, mutta ehkä tulevaa varten. Aktiivisessa käytössä oleva sähköposti ei kannata olla palveluntarjoajasta riippuvainen. Se kun lakkaa jos palveluntarjoaja vaihtuu.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:59"]
Soita sinne vanhaan liittymään ja selitä asia. Ehkä he voivat antaa sulle pääsyn sähköpostiisi kunnest saat kaikki tarpeellisen siirrettyä, tai ehkä voit peruuttaa koko jutun.
Tälläisia juttuja luultavasti tapahtuu aika usein, ainakin vanhemmille ihmisille.
[/quote] Soitan ja perun koko vaihdon, jos siitä vain ei aiheudu mitään kuluja mulle toivottavasti. ap
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 10:54"]Mitä ihmettä mä nyt sitten teen, kun tarvitsen tuota sähköpostia työhön ja kaikkeen muuhun tarpeelliseen. Apua. Mitä ihmettä mä palikka olen mennyt tekemään. ap [/quote] Jälkiviisautta, mutta ehkä tulevaa varten. Aktiivisessa käytössä oleva sähköposti ei kannata olla palveluntarjoajasta riippuvainen. Se kun lakkaa jos palveluntarjoaja vaihtuu.
[/quote] Tuota en tiennyt, mutta nyt tiedän. Ajattelin puhelinliittymän olevan erillään sähköpostista. ap
Jos vaan voit niin vaihda tulevaisuudessa sähköpostisi jollekkin kolmannelle osapuolelle (esim. gmail). Sitten tälläistä ongelmaa ei tule.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:03"]
Jos vaan voit niin vaihda tulevaisuudessa sähköpostisi jollekkin kolmannelle osapuolelle (esim. gmail). Sitten tälläistä ongelmaa ei tule.
[/quote] Ok, kiitos vinkistä. Nyt se liittymä sitten sulkeutui myös puhelimesta, mutta uusi puhelin ilmoittaa ettei siinä olisi sim-korttia, vaikka se kyllä siellä paikallaan on. Ei olisi pitänyt nähtävästi ostaa koko puhelinta kun näin vaikeaksi meni. ap
Jos on puhelinmyynnin kautta ostettu niin siinä on 14 pv peruutusoikeus
Jos oot liikkeessä tehnyt sopparin niin en tiedä sitten voitko enää perua
Tämä meni ihan veetuiksi koko homma, nyt ei kumpikaan puhelin toimi. ap
Vanha sähköpostiosoite on kyllä mahdollista säilyttää. Aikaisempi operaattori veloittaa sen ylläpitämisestä muutaman euron kuussa. Sopimus pitää kyllä tehdä ennen palvelun lakkauttamista. Sitä en tiedä onko sinun tapauksessasi mahdollista palauttaa jo lakautettu sähköpostiosoite tai siinä olleita viestejä. Selviää entiseltä operaatorilta kysymällä.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:35"]
[/quote]Onko puhelimesi ollut alun alkaen tiettyyn operaattoriin kytketty, se kytkös pitää purkaa nyt, kun vaihdoit liittymää, sitä ennen puhelin ei tunnista uutta sim-korttia.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2015 klo 11:35"]
[/quote]Onko puhelimesi ollut alun alkaen tiettyyn operaattoriin kytketty, se kytkös pitää purkaa nyt, kun vaihdoit liittymää, sitä ennen puhelin ei tunnista uutta sim-korttia.
[/quote]Ja kytkemisellä tarkoitan samaa kuin lukittu. Eli jos on ollut ns. kytkypuhelin, sen lukitus täytyy nyt purkaa, kun operaattori vaihtuu.
googlaa "operaattorilukituksen poisto", niin saat tietää, onko tästä kyse.
Et sä voi pitää sitä sähköpostia jos vaihdat liittymää..
Muuten viive kuulostaa vielä suht normaalilta.