Miten suhtautua pettäneeseen mieheen
Mies suuteli naista juhlissa, jossa olin miehen parina. Tilanne tapahtui sillä välin kun olin vessajonossa (suorassa näköyhteydessä mieheeni), humalainen mieheni ilmeisesti ajatteli, että olen vessassa enkä näe tapahtumaa
Suudelmointi oli pitkää, mieheni oli nojautunut naiseen.... Oli nähnyt naista harrastuksessaan, oli tutut kasvot mutta ei sen syvempää tuttavuutta
Tapahtumasta on kulunut jo 8 kk, silti muisto palaa mielikuviin, herättää epävarmuutta suhteemme tilasta
Suhteemme on kestänyt reilun vuoden eli tuo pettäminen tapahtui suhteemme alkutaipaleella
Päätin antaa anteeksi. Mies ei ole tehnyt enää mitään vastaavaa tuon jälkeen.
Millaisesta miehestä oikein on kyse... Kuinka yleistä pettäminen on... Mikä ajaa miehen tuollaiseen käytökseen? Voiko pettämistä perustella yksinomaan humalalla?
Tämä suhde on minun ensimmäinen vakavalaatuinen. Miehellä aiemmista suhteista pettämistausta, sekä hän on pettänyt että häntä petetty. Itse en ole pettänyt koskaan ketään.
Kommentit (30)
"Suudelmointi oli pitkää, mieheni oli nojautunut naiseen.... Oli nähnyt naista harrastuksessaan, oli tutut kasvot mutta ei sen syvempää tuttavuutta"
Tätä en usko hetkeäkään. Heillä on, tai on ollut suhde.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis ei ole jäänyt kiinni.
Alkoholi sumentaa arvostelukykyä. Jopa tiukan monogamiset eläimet alkavat "pettämään" kumppaneitaan, jos heidät huumataan alkoholilla. Käyttö ei ole hallinnassa jos se menee niin pitkälle, että rikkoo sen vuoksi parisuhteensa.
Kerroin miehelleni nähneeni kaiken ja hän myönsi tekonsa. Perusteli humalaisen tolloiluna. Pyysi anteeksi minulta myöhemmin tämän suutelemansa naisen edessä ja siinä samassa antoi naisen ymmärtää, ettei ole hänestä kiinnostunut, suudelma oli tyhmyyttä humalassa
Laittaisin liuskaan. Vaikuttaa, että miehesi ei tarvitse kovinkaan kummoista tekosyytä pettämiselleen. Jos parisuhteenne vakiintuisi ja muodostaisitte perheen, hän pettäisi heti kun parisuhteeseen astuu arki ja vaipparalli mukaan.
Älä siis ainakaan lisäänny tai hanki yhteistä asuntolainaa hänen kanssaan vaikka opettelisitkin sietämään tuota ajatusta että jonkakin päivänä hän paneskelee takuulla jossain pikkujouluissa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin liuskaan. Vaikuttaa, että miehesi ei tarvitse kovinkaan kummoista tekosyytä pettämiselleen. Jos parisuhteenne vakiintuisi ja muodostaisitte perheen, hän pettäisi heti kun parisuhteeseen astuu arki ja vaipparalli mukaan.
Älä siis ainakaan lisäänny tai hanki yhteistä asuntolainaa hänen kanssaan vaikka opettelisitkin sietämään tuota ajatusta että jonkakin päivänä hän paneskelee takuulla jossain pikkujouluissa.
Olen miestä nuorempi nainen. Hän ennen tuota pettämistä ilmaisi toisinaan epävarmuutta sen suhteen, että pettäisin häntä. Mitä jos teki sen, koska pelkäsi että ehtisin tehdä saman ennen? Vai onko tuossa teossa ollut minkäänlaista ajattelua mukana? Mieheni kertoman perusteella ei.
Ap
Mua järkytti joskus nuorempana, kun harrastusporukan illanvietossa tahoillaan naimisissa olevat n. 40-vuotiaat mies ja nainen suutelivat. En usko, että heillä oli sen kummempaa, mutta ihan muiden nähden tuota harrastivat aina illanvietoissa. Puolisonsa eivät kuuluneet ko. harrastusporukkaan, eivätkä siis koskaan olleet mukana näillä retkillä, vaan olivat lasten kanssa kotona toisen juhliessa. Aika törkeää tuollainen puolison selän takana, vielä monien muiden nähden. Kukaan ei ilmeisesti ilmiantanut heitä kuitenkaan (ei nuo harrastusporukassa olevat edes tunne niitä puolisoita).
Nyt olen itse nelikymppinen ja olen nähnyt tällaista toimintaa (jopa oletettavasti seksiin johtanutta) esim. laskettelureissuilla, joissa ollaan ilman puolisoita.
Kyllä sitä aika monet taitaa harrastaa. Olen itsekin parisuhteessa, enkä ole itse pettänyt, mutta myönnän flirttailevani kyllä. Se nyt on aika viatonta hauskaa, enkä sitä siitä veisi eteenpäin. Kaikki tietämäni pettäjät edelleen haluavat jatkaa parisuhteissaan, pettäminen on siis heille vain ns. extraa, eivätkä ole jättämässä puolisoitaan. Ahdistaa kyllä, kun oletan, että puolisonikin saattaa pettää. Pienestä flirtistä minun poissa ollessani en olisi huolissaan, mutta esim. seksitaudit ahdistaa kyllä.
Serkkuni heitti pihalle puolison, samaa rataa vuodesta toiseen.
Ei kesto 'petturi" muutu.Hän hakee aina uuttaa jännitystä elämään.
Ei kus*päih** luotto palaa ikinä.
Eläkää aikaa noihin hassatko!! Valehtelua koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Mua järkytti joskus nuorempana, kun harrastusporukan illanvietossa tahoillaan naimisissa olevat n. 40-vuotiaat mies ja nainen suutelivat. En usko, että heillä oli sen kummempaa, mutta ihan muiden nähden tuota harrastivat aina illanvietoissa. Puolisonsa eivät kuuluneet ko. harrastusporukkaan, eivätkä siis koskaan olleet mukana näillä retkillä, vaan olivat lasten kanssa kotona toisen juhliessa. Aika törkeää tuollainen puolison selän takana, vielä monien muiden nähden. Kukaan ei ilmeisesti ilmiantanut heitä kuitenkaan (ei nuo harrastusporukassa olevat edes tunne niitä puolisoita).
Nyt olen itse nelikymppinen ja olen nähnyt tällaista toimintaa (jopa oletettavasti seksiin johtanutta) esim. laskettelureissuilla, joissa ollaan ilman puolisoita.
Kyllä sitä aika monet taitaa harrastaa. Olen itsekin parisuhteessa, enkä ole itse pettänyt, mutta myönnän flirttailevani kyllä. Se nyt on aika viatonta hauskaa, enkä sitä siitä veisi eteenpäin. Kaik
Oliko suuteleminen pusuttelua vai ihan intiimiä ja pidempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä aika monet taitaa harrastaa. Olen itsekin parisuhteessa, enkä ole itse pettänyt, mutta myönnän flirttailevani kyllä. Se nyt on aika viatont
Oliko suuteleminen pusuttelua vai ihan intiimiä ja pidempää?
Kyllä ne ihan kunnolla imuttelivat. Ei sillä, itselleni pusuttelukin olisi pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi sumentaa arvostelukykyä. Jopa tiukan monogamiset eläimet alkavat "pettämään" kumppaneitaan, jos heidät huumataan alkoholilla. Käyttö ei ole hallinnassa jos se menee niin pitkälle, että rikkoo sen vuoksi parisuhteensa.
Kerroin miehelleni nähneeni kaiken ja hän myönsi tekonsa. Perusteli humalaisen tolloiluna. Pyysi anteeksi minulta myöhemmin tämän suutelemansa naisen edessä ja siinä samassa antoi naisen ymmärtää, ettei ole hänestä kiinnostunut, suudelma oli tyhmyyttä humalassa
Jaahas, eli mies käyttäytyi kiinni jäätyään, niin kuin tiesi sinuun uppoavan. Siis sellaisia sanoja päästeli suustaan, jotka on tilanteessa pakko päästää pelastaakseen nahkansa. Ei pettänyt ekaa kertaa eikä tietenkään viimeistä. Taas tulemme siihen, että naiselle riittää, kun hän on itse rakastunut. Mies taas ei ole rakastunut, kun pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miestä nuorempi nainen. Hän ennen tuota pettämistä ilmaisi toisinaan epävarmuutta sen suhteen, että pettäisin häntä. Mitä jos teki sen, koska pelkäsi että ehtisin tehdä saman ennen? Vai onko tuossa teossa ollut minkäänlaista ajattelua mukana? Mieheni kertoman perusteella ei.
Ap
Olet siis nuori ja ilmeisesti hehkeä. Silti mies pettää sinua. Ei kait se auta kuin oppia kantapään kautta, kun ei selviä tekoja ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet siis nuori ja ilmeisesti hehkeä. Silti mies pettää sinua.
Siis mitä tästä pitäisi päätellä
Ap
Asia vaivaa sinua, joten todennäköisesti on myös jotain sanattomia signaaleja jotka kielivät pettämisestä. Umpirakastuneena nuo signaalit haluaa ohittaa kun ei halua uskoa toisesta pahaa.
Älä ainakaan lisäänny äläkä hanki yhteistä lainaa tuon henkilön kanssa. Katso rehellisesti ulkopuolisen silmin, miltä tilanne näyttää. Mikä saa sinut selittelemään parhain päin asiaa?
Olen itsekin sortunut liian sokeaan rakkauteen ja huonostihan siinä kävi.
Ap, usko mitä täällä sinulle viestitään. Et tule tuosta miehestä uskollista ja luotettavaa puolisoa saamaan. Hänen moraalinsa sallii tuon käytöksen ja lopulta hän tulee sen toistamaan. Aina löytyy joku syy, humala, etääntyminen puolisosta, rankka arki, viilenneet tunteet tms.
Mieti, haluatko rakentaa tulevaisuuttasi suhteen varaan joka tulee tuottamaan sinulle pettymyksen.
Suomesta ei ole miehet loppuneet, ei ole mitään syytä pitää tuommoisesta vetelyksestä kiinni
Luulen että miehesi pettää sinua parasta aikaa. Elä usko selityksiä, jos voit heitä kartanolle.
Miksi ihmeessä olisit pettävän ihmisen kanssa parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisit pettävän ihmisen kanssa parisuhteessa?
Mies ja minä haluamme olla yhdessä, jakaa arkeamme joka sopii hyvin yhteen
Pettämistä se on suutelukin. Mutta jos naisella on komea mies niin nainen hyväksyy pettämisen kuten ap joka jo 8 kk on jatkanut suhdetta pettäjä miehen kanssa. Naisilla ei ole pokkaa erota.