Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten osaisin olla onnellisempi? Minun pitää ilmeisesti suorittaa ollakseni ”muka” onnellinen mutta jos teen niin, uuvun

Vierailija
31.10.2021 |

Ja jos taas en suorita, vaan lepään, huomaan olevani tosi tyytymätön elämiseeni ja elämääni. Haluaisin ymmärtää sen psykologisen kaavan tai vaateen (?) itseäni kohtaan, joka ei salli minun iloita joutilaisuudesta.
Sillä jos koen uupuvani suorittamisesta, se ei voi olla aito ilon lähde silloin.
Tekeminen olisi, mutta kun aina suoritan sitäkin !!!!
Eli tavallaan olen peruslaiska, tekeminen tapahtuu mulla harvoin itsestään. Saatan nauttia jos pääsen tekemisessä alkuun, mutta sitten en voi levätä, koska lepään sen jälkeen päivätolkulla, siis välttelen tekemiseen tarttumista (koska uuvuin).
Mun on siis todella vaikeaa levätä (jos teen jotain) tai vastaavasti tarttua asioihin (jos olen levännyt).
Muita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus asiat kuntoon. Asunto, vaatteet, ehkä jokin harrastus (itselläni lemmikki). Sen taajuaminen, että koko talousjärjestelmä sekä poliittinen järjestelmä on huijaus, jota varten kidutetaan lapsia, myös Suomessa. Sitten ojennat itsesi sohvalle, siivotussa huoneessa, ja nautit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja jos näet vääryyttä, korjaat sen.

Vierailija
4/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset paremman itsetuntemuksen.

Sinun tulee löytää mitkä asiat ilahduttavat sinua itseäsi ja mitä teet siksi, että niin "kuuluu tehdä". Lisäksi on asiat, jotka täytyy tehdä, vaikka ei huvittaisi.

Lisää sitä, mikä tuottaa iloa ja vähennä sitä, mikä ei tuota iloa. Aikatauluta tylsät mutta pakolliset asiat niin, että jaksat tehdä ne.

Hyväksy se, että sinua kiinnostaa enemmän joutilas palstailu kuin sienien kerääminen metsästä. Lopeta somen lukeminen ja ymmärrä, että se on kulissia. Ne kotipihalta kerätyt 5 sientä kauniissa kuvassa antaa sen vaikutelman, että nyt on rymytty koko viikonloppu metsässä ja nautittu siitä. Sinä uskot, minä en.

Vierailija
5/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, etten tee asioita saadakseni rahaa, vaan jollainlailla ehkä ansaitakseni ns. yhteisön hyväksynnän.

Tuossa videolla oli erittäin hyvää pohdintaa, kirjoitan tämän kommentin kesken videon katselun.

Kun siis ryhdyin miettimään, että tavoitteelen hyväksyntää. Jos olisin toimelias ihminen, olisin pidetympi jne.

Ap

Vierailija
6/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulee löytää mitkä asiat ilahduttavat sinua itseäsi ja mitä teet siksi, että niin "kuuluu tehdä". Lisäksi on asiat, jotka täytyy tehdä, vaikka ei huvittaisi.

Lisää sitä, mikä tuottaa iloa ja vähennä sitä, mikä ei tuota iloa. Aikatauluta tylsät mutta pakolliset asiat niin, että jaksat tehdä ne.

Hyväksy se, että sinua kiinnostaa enemmän joutilas palstailu kuin sienien kerääminen metsästä. Lopeta somen lukeminen ja ymmärrä, että se on kulissia. Ne kotipihalta kerätyt 5 sientä kauniissa kuvassa antaa sen vaikutelman, että nyt on rymytty koko viikonloppu metsässä ja nautittu siitä. Sinä uskot, minä en.

Mulla on sellainen uskomus, että olisin pidetty ihminen, jos olisin toimelias. Minun on todella vaikea ratkaista sitä, koska se sisältää myös sen ajatuksen, että jos joku sanoisi, että etsi ihmisiä, jotka eivät arvosta toimeliaisuutta minä uskon myös, että sellaiset ihmiset ovat pahoja, epäluotettavia ja huonoja ihmisiä. En siis väitä, että he olisivat, vaan pelkään, että he voisivat paljastua olevan.

Ap

Vierailija
7/7 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen uskomus, että olisin pidetty ihminen, jos olisin toimelias. Minun on todella vaikea ratkaista sitä, koska se sisältää myös sen ajatuksen, että jos joku sanoisi, että etsi ihmisiä, jotka eivät arvosta toimeliaisuutta minä uskon myös, että sellaiset ihmiset ovat pahoja, epäluotettavia ja huonoja ihmisiä. En siis väitä, että he olisivat, vaan pelkään, että he voisivat paljastua olevan.

Ap

Ei. Ihmiset arvostavat eniten aitoja ja ystävällisiä ihmisiä. Jotkut ovat niin yliystävällisiä, että pystyvät sillä peittämään epäaitoutensa/tietämättömyytensä/osaamattomuutensa, esim. vaikka joku Cheek. Eihän hän nyt kaksinen laulaja ole, mutta mukava tyyppi ja todella kovan luokan esiintyjä, millä peittää muita heikkouksiaan. Useimmille se menee läpi, itselleni ei. Häntä ei haittaa yhtään, että juuri minä en kuuntele hänen levyjään, koska miljoona muuta kuuntelee.

Sinä, ja miksen minäkin, haluaisit olla tuollainen menestyjä, mutta kumpikaan meistä ei ole. Pitää keskittyä siihen, mitä pystyy saavuttamaan, ja tavoitella sitä. Kun saavuttaa sen oman tason, voi olla aidosti onnellinen siitä korkeakoulututkinnosta tms. mikä se tavoite olikaan. Ihan sama, että itse on insinööri, kun joku toinen on lääkäri.

Jos sinua kiinnostaa enemmän katsoa elokuvia kuin leipoa pullaa, tee siitä elokuvien katselusta oma juttusi sen sijaan, että hampaat irvessä leivot pullaa ja vihaat joka hetkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän