Käytättekö auton loppuun ja sitten ostatte uuden?
Miten on?
Kommentit (31)
Renkaat kun alkaa olla vaihtokunnossa niin ostan taas uuden auton kaksilla renkailla.
Yhden auton olen ajanut uudesta paaliin asti. Ei koskaan enää. Loppuaika oli yhtä helvettiä jatkuvien remppojen vuoksi. Hinausautot tulivat liian tutuiksi. Nykyään ostan uuden, ajan 4-5 vuotta ja pistän eteenpäin seuraavalle ennen suurempaa remppakierrettä.
Vaihdan noin vuoden välein. Osta huutokaupasta alle 500e auton, joka on katsastettu lähiaikoina. Kun katsastus lähestyy vien sen jobbarille ja käyn hakemassa uuden.
Jouduin ostamaan alkuvuodesta uuden auton,kun edellinen 16 vuotta vanha alkoi sähkövikailemaan todella pahasti, mittarissa 350 tkm.
Vaikka uusi onkin avaruusajan hybridi, super-taloudellinen ja täynnä vaikka mitä mukavuuksia, se ei silti muuta sitä tosiasiaa että edellisellä kärryllä ilman sähkövikoja olisi voinut ajaa hyvin vielä 4-6 vuotta ja kohtuu mukavasti kuitenkin. Vakaa ja vatma nelari, 15.5 vuoteen jättänyt kertaakaan tien päälle ja sähkövikaisenakin saatiin aina kotiin omin voimin.
Ensimmäisen autoni ostin n. 100 000 ajettuna. Ajoin sillä itse toisen 100 000 ja laitoin vaihtoon kun alkoi tulla kaikenlaista remppaa. Toinen autoni oli lähes uusi ja sen jälkeen en ole enää muunlaisella halunnut ajaa. Pakasta vedettyä en ole vielä koskaan ostanut, mutta sellaisia vuoden vanhoja. Kiertoon laitan tehdastakuun ollessa vielä voimassa. Sellainen periaate mulla on että käteisellä pitää ostaa niin ei tarvitse keneltäkään kysellä lupia mihinkään.
Auto on monille muukin kuin pelkkä kulkuväline. Uudesta ja hyvästä autosta saa nautintoa elämään. Sama kuin naiset ostaa merkkilaukkuja vaikka tavarat voisi kantaa apteekkipussissa 😄
Pyrin ostamaan sellaisia käytettyjä, joissa vian toteamiseen ei tarvitse tietokonetta. Paikallinen "kyläseppä" vaihtaa tarvittavalla tavalla jouset, pakoputken, jakopään jne.
t. alvita halvin
Sehän riippuu koska autokuume iskee. Uutena ostan autot aina kun olen siihen tottunut niin ei millään ritsalla voi edes ajaa. Moni ei edes tiedä mitä hienoja ja mahtavia ominaisuuksia uusissa autoissa on 😉
300000 km on sellainen maaginen kilometrimäärä, minkä kohdalla autot on aina joutunut vaihtamaan uudempaan. Siinä kohdin vikoja alkaa jo olla liikaa korjattavaksi. Eli lähes loppuun ajetaan. Joku ajaa vielä nekin autot ihan loppuun.
Käytämme luultavasti automme suht loppuun, vanhin automme on vuodelta 1968 ja uusin automme on 2000, nyt olisi tarkoitus ruveta kunnostamaan vuoden 1976 Opel Askonaa pojalle ensiautoksi niin saa sitten opetella ajamaan perus autolla ilman ylimääräisiä vempeleitä.
N40+
Miten loppuun käyttäminen määritellään? Autoonhan voi loputtomasti vaihtaa uusia osia. Sitten kun kori on lahonnut olemattomiin?