En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa
Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.
Kommentit (453)
joku hullu voi hyökättä kerrostaloon myös
joku hullu voi laittaa pommeja kerrostaloon ja räjättää kerrostalon
Vierailija kirjoitti:
Ei ole maalla turvallista asua kuten tästäkin uutisesta käy ilmi.
https://www.siikajokilaakso.fi/hiipparit-piinaavat-paavolan-kylaa/28588…
Tyypillistä hiippareille on kaikenlainen kolistelu, seinien ja ovien hakkaaminen yöaikaan ja ikkunoista kurkistelu. Lapset ovat nähneet heidät usein seisomassa pusikossa ja tuijottamassa heitä tai juoksemassa tilan alueella. Hevosia on päästetty laitumelta irti ja katkaistu laitumen aidasta sähköt useita kertoja. Lasten rakkain koira myrkytettiin ja muita koiria on selvästi rauhoiteltu jollakin aineella.
Hyi helvetti, en kyllä kestäisi jos tuollaista olisi. Maalla nuo hullut saavat mellastaa ihan rauhassa, kun kukaan ei puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.
Nyt asun okt:ssa kaupungissa eikä pelota enää. On myös koira turvana.Samalla tavalla se exäsi olisi kytännyt sinua siellä omakotitalossakin. Ja olisi päässyt helpommin käsiksi, kun ei olisi ollut ihmisiä lähellä. Oikeastiko arvelet että se oli kerrostalon syytä että exäsi kyttäsi sinua?
Omakotitalossa olisi vielä kuumottavampaa, kun se stalkkeri saa ihan rauhassa touhuta siellä pihalla, tiirikoida lukkoja ja viritellä ansoja. Kaupungissa joutuu edes vähän miettimään, että joku voi nähdä ja jopa kuvata niitä sun hämärähommia.
Ok-talossahan on helppo kuvata ja valvontakamerat ovat nykyisin tosi halpoja, hyvälaatuista kuvaa saa pimeälläkin. Ja sitten on tietysti koirat. Kerrostalossa ei saa asentaa omia kameroita mihinkään, mutta kuvaamalla omalla piha-alueella häirintä saa helposti todisteet, jotka voi toimittaa poliisille.
Voi laittaa myös semmoiset hälyt että saman tien lähtee ilmoitus vartiointipalveluun, jos kaipaa lisäturvaa. Voi toki kerrostalossakin, mutta vaan oman asunnon sisätiloihin.
Ihan mielenkiinnosta: paljonko tällainen maksaa suunnilleen kuukausi- tai vuositasolla? Onko palvelu hyvää ja nopeaa?
Kyllähän se sarjahukuttajakin terrorisoi sitä aluetta ja kukaan ei uskaltanut tehdä mitään. Karmeaa jos tuollainen kahjo sattuu samalle kylälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sen tyypin nimeä joka kyttää maaseuduilla talojen sisään ulkona pimeässä, on tehnyt sitä jo toistakymmentä vuotta? Oli joskus lehdessä juttua siitä kun jäi kiinni mutta jatkoi siitä huolimatta. Kiertelee eri paikkakunnilla jossain keski-suomessa ja pohjanmaalla?
Meillä rivarissa kummallinen naapuri kyttää sisälle koko ajan. Kerran säikähdin aivan todella kun heräsin aamulla ja avasin makkarin sälekaihtimet ja hän seisoi tuijottamassa ikkunoihin, olevinaan jäteastia kädessä kuin olisi roskia viemässä.
Sama kyylä oli sanonut isännöitsijälle, että meillä asuu ylimääräinen mies! Isännöitsijä oli lähettänyt kiinteistöhuollon tyypin kysymään, onko meidän asunnon asukastiedot ilmoitettu oikein. Minähän siitä loukkaannuin, että isännöitsijä lähtee jonkun sekopään vouhotuksiin mukaan. Se vieras mies on mieheni veli, joka nukkuu meillä silloin tällöin, kun on täällä päin työmatkalla. On varmasti pitänyt kurkkia pimeällä ikkunoista sisään, jos tietää, ettei se vieras lähde yöksi pois meiltä.
Sama naapuri oli soitellut ovikelloja pari vuotta sitten iltamyöhällä ja käynyt varoittelemassa epämääräisistä kulkijoista taloyhtiön alueella. Se oli tehnyt myös aloitteen, että koko tontti aidataan. Rivitaloista koostuvan taloyhtiön iso tontti siis. Täällä on pensasaita jalkakäytävän ja meidän talon välissä ja eiköhän se riitä. Olisipa tosi hienoa, kun oltaisiin täällä aidattuna kuin jossain vankilassa ja seuraava askel olisi varmaan portinvartija.
Meillä oli myös tuommoinen outo naapuri rivarissa. Kerran seisoin tupakalla ulko-oven edessä, kun pimeydestä kuului: ”Iltaa!” Ei siinä sen kummempaa sattunut, mutta jäi vähän pelko, että miksi se naapurin ukko seisoi pimeydessä. Ei ollut menossa tai tulossa, seisoi vaan siellä valolta pimeässä. Sen jälkeen meidän verhot laitettiin visusti kiinni ja sälekaihtimet myös aina kun alkoi hämärtää. Sillä oli muutenkin vähän erikoiset jutut, salaliittoteorioita yms. Vaikka meillä oli rivitalo, takapiha ei ollut aidattu. Naapureiden välissä oli lauta-aitaa ehkä 5 metriä ja sitten ihan avointa nurmikkoa. En uskaltanut nukuttaa vauvaa koskaan siinä takapihallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelotti kerrostalossa. Exä jäi lymyämään rappukäytävään ja hyökkäsi kimppuuni tullessani kotiin.
Nyt asun okt:ssa kaupungissa eikä pelota enää. On myös koira turvana.Samalla tavalla se exäsi olisi kytännyt sinua siellä omakotitalossakin. Ja olisi päässyt helpommin käsiksi, kun ei olisi ollut ihmisiä lähellä. Oikeastiko arvelet että se oli kerrostalon syytä että exäsi kyttäsi sinua?
Omakotitalossa olisi vielä kuumottavampaa, kun se stalkkeri saa ihan rauhassa touhuta siellä pihalla, tiirikoida lukkoja ja viritellä ansoja. Kaupungissa joutuu edes vähän miettimään, että joku voi nähdä ja jopa kuvata niitä sun hämärähommia.
Ok-talossahan on helppo kuvata ja valvontakamerat ovat nykyisin tosi halpoja, hyvälaatuista kuvaa saa pimeälläkin. Ja sitten on tietysti koirat. Kerrostalossa ei saa asentaa omia kameroita mihinkään, mutta kuvaamalla omalla piha-alueella häirintä saa helposti todisteet, jotka voi toimittaa poliisille.
Valvontakameroista ei ole mitään hyötyä kun tekijät peittää kasvot kommandopipoilla ja koirat myrkyttävät tai syöttävät niille unilääkettä.
On niistä se hyöty, että voit katsoa kuka pihalla on ja soittaa häkeen eivätkä koirat asu ulkona, vaan kulkevat mukana koko ajan. Ei niitä noin vain voi myrkyttää. Tosin eipä ole tullut säädettyä hälytystä pihalla liikkujista puhelimeen, kun se hälyttäisi myös jäniksistä ja ketuista. Kamera on kyllä kätevä, kun voi katsella mitä kotona tapahtuu vaikka itse on reissussa. Tuossa mallissa kameran kautta voisi myös puhutella ulkona liikkuvaa.
Etkö lukenut noita uutisia jotka linkkasin äsken, hiipparit kulkee öisin kun ihmiset nukkuu, pimeänäkölaitteet silmillä, kommandopipot päässä, syöttävät pihakoirille myrkkypullia tai unilääkettä etteivät hauku, sabotoivat kamerat ja valotunnistimet ja tiirikovat sisälle.
Asukkaat ovat kyllä totisen tyhmiä. Miksi eivät viritä ansaa?
Turhaahan sitä tässä on kertoa kun osaisivat sitten väistää sen.
Minkälaista ansaa?
Olen eri, mutta kyllähän se koira ottaa kiinni piha-alueelle hiipparoivan muutamassa minuutissa ja pitelee aloillaan vaikka tunnin, poliisin tuloon asti. Sen ihmeellisempää ansaa ei tarvita. En minä ainakaan päästäisi hiippailijaa lähtemään, vaan koirat seisottaisivat sitä pihassa kunnes poliisi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se sarjahukuttajakin terrorisoi sitä aluetta ja kukaan ei uskaltanut tehdä mitään. Karmeaa jos tuollainen kahjo sattuu samalle kylälle.
Niin tai jos kukaan ei välittänyt. Sehän piti kaveripiirissään syrjäytyneitä ja alkoholisoituneita, varmaan vallan takia, kun toiset reppanat ei osaa pitää puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valvontakameroista ei ole mitään hyötyä kun tekijät peittää kasvot kommandopipoilla ja koirat myrkyttävät tai syöttävät niille unilääkettä.
On niistä se hyöty, että voit katsoa kuka pihalla on ja soittaa häkeen eivätkä koirat asu ulkona, vaan kulkevat mukana koko ajan. Ei niitä noin vain voi myrkyttää. Tosin eipä ole tullut säädettyä hälytystä pihalla liikkujista puhelimeen, kun se hälyttäisi myös jäniksistä ja ketuista. Kamera on kyllä kätevä, kun voi katsella mitä kotona tapahtuu vaikka itse on reissussa. Tuossa mallissa kameran kautta voisi myös puhutella ulkona liikkuvaa.
Etkö lukenut noita uutisia jotka linkkasin äsken, hiipparit kulkee öisin kun ihmiset nukkuu, pimeänäkölaitteet silmillä, kommandopipot päässä, syöttävät pihakoirille myrkkypullia tai unilääkettä etteivät hauku, sabotoivat kamerat ja valotunnistimet ja tiirikovat sisälle.
Minkälaista ansaa?
Olen eri, mutta kyllähän se koira ottaa kiinni piha-alueelle hiipparoivan muutamassa minuutissa ja pitelee aloillaan vaikka tunnin, poliisin tuloon asti. Sen ihmeellisempää ansaa ei tarvita. En minä ainakaan päästäisi hiippailijaa lähtemään, vaan koirat seisottaisivat sitä pihassa kunnes poliisi tulee.
Meinaatko ettei hiippailijoilla ole kättä pitempää mukana tai pippurisumutetta jota suihkuttaa koiran naamaan? Maaseudulla poliisien tulo voi kestää todella pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole maalla turvallista asua kuten tästäkin uutisesta käy ilmi.
https://www.siikajokilaakso.fi/hiipparit-piinaavat-paavolan-kylaa/28588…
Tyypillistä hiippareille on kaikenlainen kolistelu, seinien ja ovien hakkaaminen yöaikaan ja ikkunoista kurkistelu. Lapset ovat nähneet heidät usein seisomassa pusikossa ja tuijottamassa heitä tai juoksemassa tilan alueella. Hevosia on päästetty laitumelta irti ja katkaistu laitumen aidasta sähköt useita kertoja. Lasten rakkain koira myrkytettiin ja muita koiria on selvästi rauhoiteltu jollakin aineella.
Hyi helvetti, en kyllä kestäisi jos tuollaista olisi. Maalla nuo hullut saavat mellastaa ihan rauhassa, kun kukaan ei puutu.
Ei kerrostalossakaan kukaan puutu. Olen korjauttanut auton sivupeilit 3 kertaa ja kerran oli viskelty pakkasessa kananmunia auton ikkunoihin. Outoa oli se, että tuhotyö kohdistui vain lapsiperheiden autoihin. Kun kävin tekemässä rikosilmoitusta, sanottiin, että talossa saattaa asua joku, jolla on kaunaa joko meidän perhettä tai lapsia kohtaan yleensäkin. Kosto tai katkeruus. Kenenkään kanssa ei oltu vihaväleissä. Me muutettiin talosta pois.
Pelossa eläminen on äärimmäisen uuvuttavaa. Ei ole mitään järkeä käyttää aikaa ja energiaa siihen että pelkää, josko joskus ehkä sattuukin jotain ikävää.
Kohtuulliset turvatoimet riittävät.
Tuttavaperhe otti "varman vahtikoiran" turvaksi, ja se hyökkäsikin sitten oman perheenjäsenen kimppuun. Hyvä kun hengissä selvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista ansaa?
Meinaatko ettei hiippailijoilla ole kättä pitempää mukana tai pippurisumutetta jota suihkuttaa koiran naamaan? Maaseudulla poliisien tulo voi kestää todella pitkään.
Heh, et ole selvästikään nähnyt miten koira ottaa kiinni pakenevan kohteen ja vartioi. Lisäksi koiria on useampi, että ei se ainakaan mikään helppo rasti olisi. Mutta en minä ole mikään ramboilija, en usuttele turhaan koiriani kenenkään kimppuun vaikka pihaan joku tulisikin. Ja tiedän hyvin että poliisin tulo kestää, kun olen siinä tilanteessa koirineni ollut. En muuten antanut koiralle mitään käskyä, se toimi itse kun ukko tunki sisään kuten moni kouluttamatonkin koira tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tai jos kukaan ei välittänyt. Sehän piti kaveripiirissään syrjäytyneitä ja alkoholisoituneita, varmaan vallan takia, kun toiset reppanat ei osaa pitää puoliaan.
Ei se pelkästään niitä kiusannut, vaan ihan koko kylää. Koirat juoksenteli vapaina ja pureskeli ihmisiä, postinkantaja ei uskaltanut mennä mökille, kaupassa häiriköi ja oli aggressiivinen ja pitkävihainen..
Vierailija kirjoitti:
Sopii toivoa että naapurit sitten auttavat siellä kaupungissa :D siellähän suuri osa porukasta kävelee vaikka maassa makaavan ihmisen yli.
Ei se kyllä noin mene. Asun Uudellamaalla n. 50000 asukkaan kaupungissa. Satuin paikalle, kun eräs vanhempi mies kaatui pahasti pyörällä risteysalueelle. Meitä oli heti neljä ohikulkevaa ihmistä auttamassa ja ambulanssia soittamassa. Osa jäi paikalle odottamaan ambulanssin saapumista. Jossain hiljaisella maaseudulla voisi joutua pitemmästi virumaan kadulla. Olen asunut Etelä-Suomessa muutaman vuoden ja tavannut paljon ystävällisiä ihmisiä. Käsitys töykeistä ja muista piittaamattomista etelän asukeista ei oman kokemukseni mukaan pidä paikkaansa.
Onneksi on vaihtoehto asua kerrostalossa niin ei tarvits pelätä asumista.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperhe otti "varman vahtikoiran" turvaksi, ja se hyökkäsikin sitten oman perheenjäsenen kimppuun. Hyvä kun hengissä selvisi.
Jep, ei kannata ottaa vaarallisia koiria jos ei osaa niitä kouluttaa tai hallita. Koira ehtii tappaa ennen tunkeutujaa.
täällä forssassa kerros talossa velkojat tulee moottori sahalla sisään onneksi asukkaalla oli luvaton haulikko sillä kun losautti oveen tehdystä reijästä. JOS OK PELOTTAA MUUTA FORSSAAN.puistojen kaupunkiin jossa 76v pullojen kerääjä puistossa puukotettiin henkiltä kun tölkki pullo saalis olisikin narkin mukaan kuulunut hänelle. täällä on myös glopaalia kulttuuria kun katu kuva on hyvin mustan puhuva.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa tästä aiheesta mieleen, että olen varovainen ja tarkkaavainen, mutta en pelokas, koska tiedän koirieni puolustavan minua oman henkensä uhalla ja olen nähnyt niiden toimivan. Se on vakuuttavaa. Eli tilanne jossa vaikka kävelen omalla piha-alueella ja olen yksin kotona, niin ei minua pelota, ei pelota kaupungillakaan missään kävellä.
Kun tuollainen tilanne on harjoituksissa käynyt niin monta kertaa (siis treeneissä), että koira pysäyttää, vartioi ja estää karkaamisen ja päälle hyökkäämiseen, niin tietää miten pieni mahdollisuus on sille, että kukaan pystyisi koiraa vastustamaan.
Ovat ne sellaisia turvamiehiä ja kalliita perheenjäseniä, ettei mitään rajaa. Elämäntapa.
Koira on hyvin helppo tappaa esim veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Pelossa eläminen on äärimmäisen uuvuttavaa. Ei ole mitään järkeä käyttää aikaa ja energiaa siihen että pelkää, josko joskus ehkä sattuukin jotain ikävää.
Kohtuulliset turvatoimet riittävät.
Samaa mieltä minäkin olen. Jos maalla asuminen ihan hirveästi pelottaa, niin ei sinne kannata mennä asumaan. Mutta jollain tasolla kun jotain sattuu, se voi olla hyväksikin, kun itse esim huomasin, että osasin toimia järkevästi ja tilanteen vaatimalla tavalla niin se oikeastaan vähensi pelkoa. Koira toimi, poliisi viipyi, mutta ambulanssi tuli aika nopeasti.
Tulipa tästä aiheesta mieleen, että olen varovainen ja tarkkaavainen, mutta en pelokas, koska tiedän koirieni puolustavan minua oman henkensä uhalla ja olen nähnyt niiden toimivan. Se on vakuuttavaa. Eli tilanne jossa vaikka kävelen omalla piha-alueella ja olen yksin kotona, niin ei minua pelota, ei pelota kaupungillakaan missään kävellä.
Kun tuollainen tilanne on harjoituksissa käynyt niin monta kertaa (siis treeneissä), että koira pysäyttää, vartioi ja estää karkaamisen ja päälle hyökkäämiseen, niin tietää miten pieni mahdollisuus on sille, että kukaan pystyisi koiraa vastustamaan.
Ovat ne sellaisia turvamiehiä ja kalliita perheenjäseniä, ettei mitään rajaa. Elämäntapa.