Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskaltaisi asua omakotitalossa, koskaan ei tiedä milloin joku hullu tulee väkisin sisälle ja tekee jotakin pahaa

Vierailija
31.10.2021 |

Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.

Kommentit (453)

Vierailija
421/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että noille peloille on jotain tehtävissä.

Yhtä lailla sinne sinun huoneistoon pystyy tunkeutumaan.

Vaikka pidänkin mainittuja pelkoja irrationaalisina, onhan se fakta että esim. siellä 5. kerroksessa kerrostalossa on huomattavasti paremmassa turvassa.

Meidänkin rakennuksessa pitää ensin päästä porttikongista sisään (koodi/avain), sitten rappukäytävän ovesta sisään (koodi/avain), ja sitten pitäisi mennä kerrokseen x hitaalla hissillä tai kolistella rapuissa, ja sitten yrittää murtautua sisään.

Tosi tyhmä tekijä saisi olla että ottaisi tuon riskin (ellei mt-tapaus) koska kestää pitkään päästä karkuun sieltä korkeasta kerroksesta sen jälkeen kun on tekonsa tehnyt. Jos asuisin ekassa kerroksessa niin sitten eri juttu, siellä on liiketilojakin joten joku saattaisi luulla että sieltä saakin jotain.

Vierailija
422/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun appivanhempani asuvat maalla omakotitalossa. He alkoivat pelätä jo 1990-luvulla kun viereisen valtatien bussipysäkille alkoi pyähtyä venäläisiä turistibusseja pissa ja tupakkatauolle. Rohkeimmat turistit tulivat hiippailemaan heidän pihaan johtavalle tielle.

Toine asia jolka ainakin meidän nuorempien mielestä vaikutti pelottavalta oli kun yhtenä kovana pakkastalvena ilvekset tulivat pihapiiriin kyttäämään saisiko syötävää lähinnä talojen asukkaista.

Anoppi on pienikokoine nainen eikä uskaltanut ulos pimeällä koska ilvekset kyttäsivät kolmena kappaleena rappusten luona.

Ilveksethän tunnetusti käyttävät ihmisiä ravintonaan

jos  ne(siis useampi ilves tiimityönä)  pystyvät kokonaisen poron kaatamaan ja pistämään poskeen nin kyllä ne pienen mummonkin pystyy.

Mistä lähtien ilveksistä on tullut laumaeläimiä?

No kolme ilvestä oli silloin kytiksessä appivanhempien talon ulkopuolella kun oli tulipalopakkaset.

Ja yksikin ilves pystyy pikkuapsen pistämää poskeen jos on nälkäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Omakotitaloalueet on muutenkin aika pelottavia. Siellä on niin äärettömän hiljaista eikä ketään näy missään. En tykkää yhtään.

Voi kun olisikin hiljaista. Viimeistään puoli seitsemän aikaan aamusella naapurin ukko käynnistää jonkun laitteensa, esim. sirkkelin tms. huutamaan. 

Läheisellä järvellä ajellaan kesäisin veneillä, vesijeteillä ja ties millä. Syksyisin siirrytään ammuskelemaan sorsia. 

Koiria kusetetaan jatkuvalla syötöllä ympäriinsä. 

Harvoin on tilannetta, että kun menee ulos talosta, ei näkisi ketään. 

Juurikin näin… kun asuu kaupungissa niin voi olla varma että et löydä mistään rauhaa. Kun asuu kerros- tai rivitalossa niin saa aina kuunnella naapurien metelöintiä (koska vielä ei ole tullut asuntoa vastaan missä äänieristys olisi hyvä) ja aina saa pelätä millainen p*rseilijä muuttaa naapuriin seuraavaksi. Kaupunkielämä on muutenkin hirveän meluisaa varsinkin tällaisessa kasvavassa kaupungissa jossa rakennetaan ja rempataan koko ajan jotain. Aamulla kotoa lähtiessä on kyllä hiljaista mutta heti ulos astuttua saa kuunnella liikenteen melua ja töistä lähtiessä on vielä kovempi meteli, kotona kun avaat oven ensimmäinen asia minkä kuulee on naapurien kolinaa/kantapäiden töminää/ovien paiskomista ja sitä meteliä kuuluu pitkin iltaa. Jos lähdet lenkille läheiseen metsään jossa voisi rauhoittua niin turha toivo sillä sielläkin ihmisiä kulkee edessä ja takana. Toisin sanoen missään ei pysty hiljentymään. Minulla ainakin on palanut hermot ja rupesin katsomaan syrjemmästä mukavaa mummon mökkiä. Hyvä vaan jos naapuriin on matkaa, olen jo saanut ihan tarpeeksi niistä tän 14 vuoden aikana……

Enkä ymmärrä mikä kerrostalossa asumisesta tekisi yhtään turvallisemman omakotitalosta. Kohdalle on osunut jo kaksi naapuria jotka ovat meinanneet vahingossa sytyttää tulipalon, molemmat tapahtuivat keskellä yötä…. Lisäksi kerrostaloon naapuriksi voi muuttaa ties millaisen taustan omaavia tyyppejä. Edellinen seinänaapuri ei oli nuori whitetrash pariskunta jotka veti aineita kaveriporukassa kämpillään ja oli TODELLA mukavaa lähteä töihin kun nämä aineissa olevat tyypit haahuili illasta aamuun käytävällä. Yksikin tuli ihan selän taakse kun olin avaamassa kodin ovea. Ja ilmeisesti muissakin rapuissa on tässä lähiaikoina ollut jotain häiriökäyttäytymistä kun taloyhtiö päätti pistää ovet lukkoon 24/7. Ja tämä kerrostalo ei ole mikään slummialuetta vaan sanoisin aika tavallinen hyvinhoidettu taloyhtiö ja suurinosa ihmisistä ovat erittäin tavallisia. Kyllä minä ainakin yöllä olen täällä enempi varuillani jos kuulen yöllä epämääräistä meteliä asunnon ulkopuolelta kuin jos mitä omakotitalossa jossain rauhallisella omakotitalo alueella.. ja vaikka asuisit kerrostalossa ja joku hullu murtautuisi sisään niin kuinka moni naapuri täällä Suomenmaassa tulisi apuusi? :D taitaa ne pysyä visusti omassa asunnossa ja soittaa ehkä häkeen jos on tuuria

Vierailija
424/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloon voi muuttaa åhlyjä je kekruja.

Vierailija
425/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että noille peloille on jotain tehtävissä.

Yhtä lailla sinne sinun huoneistoon pystyy tunkeutumaan.

Vaikka pidänkin mainittuja pelkoja irrationaalisina, onhan se fakta että esim. siellä 5. kerroksessa kerrostalossa on huomattavasti paremmassa turvassa.

Meidänkin rakennuksessa pitää ensin päästä porttikongista sisään (koodi/avain), sitten rappukäytävän ovesta sisään (koodi/avain), ja sitten pitäisi mennä kerrokseen x hitaalla hissillä tai kolistella rapuissa, ja sitten yrittää murtautua sisään.

Tosi tyhmä tekijä saisi olla että ottaisi tuon riskin (ellei mt-tapaus) koska kestää pitkään päästä karkuun sieltä korkeasta kerroksesta sen jälkeen kun on tekonsa tehnyt. Jos asuisin ekassa kerroksessa niin sitten eri juttu, siellä on liiketilojakin joten joku saattaisi luulla että sieltä saakin jotain.

Porttikongiin ja rappuun pääsee helposti kun joku toinen asukas kuitenkin avaa oven (näyttää vaikka woltin kassia niin heti pääsee) sitten liikutaan rapussa hiljaksiin ja odotellaan kun uhri tulee turvallisuuteensa luottaen 5. kerroksen asunnostaan ulos ja käydään päälle. 

Vierailija
426/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi on turvallista asua Helsingissä kantakaupungissa ison kerrostalon viidennessä kerroksessa. Maalla joutuisi pelkäämään koko ajan milloin joku tulee väkisin ja tekee jotakin pahaa.

Olen asunut maalla omakotilaossa yli 50 vuotta joista viimeiset 20 vuotta yksikseni. Kukaan ei ole koskaan vielä väkisin kylään tullut.

Sen sijaan Ex-vaimoni siskon kerrostaloasuntoon Helsingissä oli keskellä yötä murtautunut narkkari siskon nukkuessa. Kännykkä ja lompakko lähti narkin matkaan, joka onneksi saatiin kiinni. Murtovaras ei ollut kyseisen talon asukas.

Vierailija
427/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yhtenä kovana pakkastalvena ilvekset tulivat pihapiiriin kyttäämään saisiko syötävää lähinnä talojen asukkaista.

Anoppi on pienikokoine nainen eikä uskaltanut ulos pimeällä koska ilvekset kyttäsivät kolmena kappaleena rappusten luona.

Kolmena kappaleena oleva ilves ei liene enää kovinkaan vaarallinen.

Vierailija
428/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerrostalossa Helsingissä, jonka neliöhinnat lähtevät reilusta 6 tonnista. Eipä näy hulluja tai häiriköitä. Vartiointipalvelua edustaa naapurin vanhempi rouva, jonka silmien ohi ei mene mikään hämäräveikko. Hän ilmoittelee herkällä kädellä poliisille jos alkaa näkyä epämääräistä porukkaa. Ei voisi turvallisempaa paikkaa olla. 

Vierailija
429/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut maalla omakotilaossa yli 50 vuotta joista viimeiset 20 vuotta yksikseni. Kukaan ei ole koskaan vielä väkisin kylään tullut.

Sen sijaan Ex-vaimoni siskon kerrostaloasuntoon Helsingissä oli keskellä yötä murtautunut narkkari siskon nukkuessa. Kännykkä ja lompakko lähti narkin matkaan, joka onneksi saatiin kiinni. Murtovaras ei ollut kyseisen talon asukas.

Lyön melkein vetoa että tyyppi on asunut a) kaupungin vuokratalossa, b) maantasalla ja c) ison kadun varrella. 

Ikinä ei maantasalle asumaan. Se on se vaarallisin juttu. Toiseksi ei pidä mennä vuokramurjuihin tai jos vuokralla on elettävä, on vuokrattava yksityiseltä hyvästä taloyhtiöstä. En myöskään muuttaisi ison kadun varrelle, varsinkin jos se on ohikulkutie. 

Järkeä käyttämällä pärjää. Miten sitten omakotitalossa, sitä en tiedä. Itse en muuttaisi.

Vierailija
430/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee pimeällä oven tai ikkunan kautta, koirat huutaa ja varmasti purevat. Jos niinkin viekas olisi että pääsisi kolme metriä kynnyksen yli niin varokoon pesäpallomailaa, sillä on muutama kunnari osattu tehdä. Mikäli kellarin kautta, senkus menee hämähäkin seittien ja lankkukasojen yli ja varoo pimeässä nauloja ja rotanloukkuja.

Olen itsekin joskus pelännyt mutta sellainen "oman talon herra" - ajattelu ottaa vallan hyvin nopeasti, omaansa on valmis puolustamaan.

Vierailija
431/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienkerrostalossa rauhallisella omakotitaloalueella. Hiljaiset naapurit, piha on käytössä sekä hyvät ulkoilumaastot vieressä, joten olen erittäin tyytyväinen tähän asumismuotoon. Mulla on ylin kerros eikä ole seinänaapureita. 

Vierailija
432/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyön melkein vetoa että tyyppi on asunut a) kaupungin vuokratalossa, b) maantasalla ja c) ison kadun varrella. 

Ikinä ei maantasalle asumaan. Se on se vaarallisin juttu. Toiseksi ei pidä mennä vuokramurjuihin tai jos vuokralla on elettävä, on vuokrattava yksityiseltä hyvästä taloyhtiöstä. En myöskään muuttaisi ison kadun varrelle, varsinkin jos se on ohikulkutie. 

Järkeä käyttämällä pärjää. Miten sitten omakotitalossa, sitä en tiedä. Itse en muuttaisi.

Väärin veikkasit tälläkin kertaa. Asui tuolloin neljännessä kerroksessa lähellä keskustaa ja omassa osakkeessaan. Nykyään asuu miehensä ja kahden lapsensa kanssa omakotitalossa.

Oliko sinulle tosiaan uusi asia, että näitä murtoja kerrostaloasuntoihin tapahtuu tämän tästä ja vieläpä niin, että asukkaat ovat kotona? 

Tämäkään asunto ei sijainnut katutasossa, eikä vuokratalossa, koska Valkeakosken Valtakadulla ei ollut, eikä ole katutason asuntoja, eikä vuokrataloja: https://yle.fi/uutiset/3-5057416

Vierailija
433/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun kerrostalossa Helsingissä, jonka neliöhinnat lähtevät reilusta 6 tonnista. Eipä näy hulluja tai häiriköitä. Vartiointipalvelua edustaa naapurin vanhempi rouva, jonka silmien ohi ei mene mikään hämäräveikko. Hän ilmoittelee herkällä kädellä poliisille jos alkaa näkyä epämääräistä porukkaa. Ei voisi turvallisempaa paikkaa olla. 

Minä asun kalliimmassa ja häiriköidä piisaa. Nuoret rikkaat riehuu huumehörhelöissään.

Vitttttu tätä paskaa.

Ostamme omakotitalon heti kun tämä saattanan paskaläävä saadaan kaupaksi.

Vierailija
434/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008375118.html

Jätän vain tämän tähän.

Kerrostaloihanuutta.

Vierailija
435/453 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, Varkaudessa on rytissyt. Liekö huumeveikko siellä posauttanut keitoksillaan seinän ulos ja itsensä hengiltä. Ainakin on ainoa epäilty tähän tietoon.

Että onpa turvallista kerrostalossa. Ja vähän ennen sitä rivitalossa. Kun yhdellä palaa, menee helposti naapurinkin asunto.

Minä muuten ajattelin jo heti, kun tätä ketjun alkua luin, että kerrostaloissahan voi tapahtua vaikka mitä, kun ihmiset voivat säilyttää kodeissaan ja varastoissa myös vaarallisia aineita. Onhan tällaista tapahtunut aikaisemminkin eikä vain nyt Varkaudessa. Omakotitalossa ei sentään asuta seinät kiinni naapurin kanssa eli turvallisempaa on, jos naapuri räjäyttää itsensä tarkoituksella tai vahingossa.

Vierailija
436/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
437/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun maalla omakotitalossa. Silloin, kun mieheni ei ole yöllä kotona, laitan oven lukkoon yöksi.

Vierailija
438/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku murtautuisi kaupungin vuokratalossa olevaan asuntoon? Eihän niissä asuvilla ihmisillä ole oletusarvoisesti mitään omistamisen/varastamisen arvoista.

Vierailija
439/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku murtautuisi kaupungin vuokratalossa olevaan asuntoon? Eihän niissä asuvilla ihmisillä ole oletusarvoisesti mitään omistamisen/varastamisen arvoista.

Koska narkkarin aivotoiminta ei ole ihan kohdallaan.

Vierailija
440/453 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi