Vakavasti sairastunut puoliso - miten hoidatte seksuaaliset tarpeet
Meille valitettavasti kävi näin. Sairauden aiheuttaman fyysisten kyvykkyyksien myös mieli on aivan eri maailmoissa puolisolla. Sen kautta myös ihan läheisyys on vähentynyt ja olemme selkeästi etääntyneet. Seksistä ei tarvitse edes puhua. Tätä on nyt kestänyt jo yli vuoden, ja voin sanoa että omat seksuaaliset tarpeet alkavat vuotamaan yli. Mikähän tähän olisi oikea ratkaisu? Nelikymppisenä ei vielä haluais heittää kokonaan kirvestä kaivoon. En haluaisi erota. Rakastan edelleen puolisoani, enkä muutenkaan haluaisi rikkoa perhettä. Silti paine saada seksiä ajoittain kasvaa ihan käsittämättömäksi.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys on että aiheuttaako sairaus pysyvän vai tilapäisen seksin puutteen? Sillä on iso merkitys vaihtoehtojen kannalta. Eli onko oletettavissa valoa tunnelin päässä?
Mulla tuli ero 18 vuoden yhdessäolon jälkeen. Tänä aikana toinen sairasti vakavasti 15 vuotta ja seksielämä kuivui käsiin. Jos seksiä haluaa, niin on ihan turha odottaa että ne halut vaan jonnekin katoaa. Näin ei käy. Seksin tärkeyttä toimivaan parisuhteeseen ei kannata ollenkaan aliarvoida.
Eikön tuo liene päivän selvää, mitä sellaisella sairaudella tarkoitetaan, jossa toinen puoliso toimii omaishoitajana. Ilman kaiken maailman keksimällä keksittyjä poikkeustapauksia.
T: Aiemmin vastaillut NMissä kohtaa ap sanoi että on omaishoitajana kenellekään? Sairasteluakin oli avauksen mukaan takana puoli vuotta. Täysin relevantti kysymys yllä. Luetaan ne ketjut huolella ennen kuin aletaan pätemään ja piikittelemään.
Jos sairaus ei ole pysyvä ja lopullinen, niin puoli vuotta on todella lyhyt aika ja valtaosalle ihmisistä olisi todella loukkaavaa, jos puoliso alkaisi miettimään suhteen ulkopuolista seksiä.
Jos taas on tiedossa että tilanne ei enää parane, niin sitten ollaan vaikeiden päätösten edessä.
Näistä on tosi helppoa jeesustella, jos ei ole valvonut ja miettinyt asioita öisin vuosikymmentä.
Ap:n tapauksessa oli kyse jo yli vuodesta. Ei se ole missään nimessä lyhyt aika, jos toisella osapuolella on ns. normaalit halut ja toinen ei halua/kykene lainkaan seksiin tai mihinkään seksuaaliseen.
Oon käynyt lykkimässä yhden pariskunnan rouvaa, kun miehen eturauhas leikkaus vei seisokit. Mies otti yhteyttä AS sivun kautta ja menin kylään ja siitä se lähti ensi käynnistä.
Mies on kotosalla eri huoneessa tai välillä voi köydä katsomassa ja rouva on tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Hoidan hommat ja viivyn parituntia kerrallaan usein kerran viikossa.
Näin yksi tapa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt lykkimässä yhden pariskunnan rouvaa, kun miehen eturauhas leikkaus vei seisokit. Mies otti yhteyttä AS sivun kautta ja menin kylään ja siitä se lähti ensi käynnistä.
Mies on kotosalla eri huoneessa tai välillä voi köydä katsomassa ja rouva on tyytyväinen tähän ratkaisuun.
Hoidan hommat ja viivyn parituntia kerrallaan usein kerran viikossa.
Näin yksi tapa toimia.
Minkä ihmeen AS?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennainen kysymys on että aiheuttaako sairaus pysyvän vai tilapäisen seksin puutteen? Sillä on iso merkitys vaihtoehtojen kannalta. Eli onko oletettavissa valoa tunnelin päässä?
Mulla tuli ero 18 vuoden yhdessäolon jälkeen. Tänä aikana toinen sairasti vakavasti 15 vuotta ja seksielämä kuivui käsiin. Jos seksiä haluaa, niin on ihan turha odottaa että ne halut vaan jonnekin katoaa. Näin ei käy. Seksin tärkeyttä toimivaan parisuhteeseen ei kannata ollenkaan aliarvoida.
Eikön tuo liene päivän selvää, mitä sellaisella sairaudella tarkoitetaan, jossa toinen puoliso toimii omaishoitajana. Ilman kaiken maailman keksimällä keksittyjä poikkeustapauksia.
T: Aiemmin vastaillut NMissä kohtaa ap sanoi että on omaishoitajana kenellekään? Sairasteluakin oli avauksen mukaan takana puoli vuotta. Täysin relevantti kysymys yllä. Luetaan ne ketjut huolella ennen kuin aletaan pätemään ja piikittelemään.
Jos sairaus ei ole pysyvä ja lopullinen, niin puoli vuotta on todella lyhyt aika ja valtaosalle ihmisistä olisi todella loukkaavaa, jos puoliso alkaisi miettimään suhteen ulkopuolista seksiä.
Jos taas on tiedossa että tilanne ei enää parane, niin sitten ollaan vaikeiden päätösten edessä.
Näistä on tosi helppoa jeesustella, jos ei ole valvonut ja miettinyt asioita öisin vuosikymmentä.
Ap:n tapauksessa oli kyse jo yli vuodesta. Ei se ole missään nimessä lyhyt aika, jos toisella osapuolella on ns. normaalit halut ja toinen ei halua/kykene lainkaan seksiin tai mihinkään seksuaaliseen.
Vuosikin tuntuu ikuisuudelta sillon kun loppua ei näy. Ja voi hyvinkin olla että loppua ei tule.
T. AP
Jos toinen on sairas niin eipä tuo nyt niin paha olisi. Meillä kun ei ole ees mitään vaivaa toisella mutta ei kohta 6 vuoteen ole ollu seksiä ja siihenkin alkaa jo tottua. Ja ollaan just 40 täytetty
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on sairas niin eipä tuo nyt niin paha olisi. Meillä kun ei ole ees mitään vaivaa toisella mutta ei kohta 6 vuoteen ole ollu seksiä ja siihenkin alkaa jo tottua. Ja ollaan just 40 täytetty
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Tuota sun pitää kysyä vaimolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on sairas niin eipä tuo nyt niin paha olisi. Meillä kun ei ole ees mitään vaivaa toisella mutta ei kohta 6 vuoteen ole ollu seksiä ja siihenkin alkaa jo tottua. Ja ollaan just 40 täytetty[/quo
Ei, se olis sun tehtäväsi! En kai minä voi sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
AS on varmaankin Alaston suomi
Juuri näin, sitä tarkoitin...
Täällä yksin asuva nainen. Ratkaisuna on salarakas, joka käy luonani.
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan varma että ymmärsin tilannettasi. Käykö luonasi joku jonka puoliso sairastaa? Oletan että yksin asuva tarkoittaa että et ole parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Mihin yksinäinen ihminen salarakasta tarvitsee. Ellet sitten itse ole karkuteillä jostakin laitoksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin yksinäinen ihminen salarakasta tarvitsee. Ellet sitten itse ole karkuteillä jostakin laitoksesta
Vaikka naapurien, tuttavien tai lapsien (aikuisia)
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne, seksi ja seksuaalisuus on tosi tärkeitä ihmiselle. Olen sanonut miehelle, että jos minä vaikka sairastun, niin saa hakea seksiä jostain. Jaksaa sitten lastenkin kanssa paremmin, kun saa seksuaalistakin läheisyyttä. Masturbointi ei sitä korvaa. Jaksamista sinulle ap ja muillekin vastaavassa tilanteessa.
Jos sairastuisit vakavasti ja miehesi löytäisi hyvää seksiä muualta. Kuvitteletko, että miehesi jää sinun kanssa asumaan kavereina, vaikka lapsia olisikin ? Kyllä se hyvä seksi ja hyvä pillu vie miehen mukanaan.
Hienotunteisesti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka naapurien, tuttavien tai lapsien (aikuisia)
Olen kertonut jo viestiketjun alkupäässä asian tyylillä hoitamisesta viikonloppuvapaiden aikana
Vierailija kirjoitti:
Vier noailija kirjoitti:
Hankala tilanne, seksi ja seksuaalisuus on tosi tärkeitä ihmiselle. Olen sanonut miehelle, että jos minä vaikka sairastun, niin saa hakea seksiä jostain. Jaksaa sitten lastenkin kanssa paremmin, kun saa seksuaalistakin läheisyyttä. Masturbointi ei sitä korvaa. Jaksamista sinulle ap ja muillekin vastaavassa tilanteessa.
Jos sairastuisit vakavasti ja miehesi löytäisi hyvää seksiä muualta. Kuvitteletko, että miehesi jää sinun kanssa asumaan kavereina, vaikka lapsia olisikin ? Kyllä se hyvä seksi ja hyvä pillu vie miehen mukanaan.
No luuletko että hän jää sitten mielummin kanssani on asumaan, jos kiellän hänelläkin seksin ilot vaikka puoleksi vuodeksi? Kun mulla ei ole kivaa, ei hänelläkään saa olla seksiä. Enkö olisi silloin aika katkera ja pikkusieluinen? Hän on ihan normilla seksivietillä varustettu mies. Rakastaa kyllä minua kovasti, joten veikkaan että jäisi luokseni. Minä en ainakaan häntä hylkäsi, jos tilanne olisi toisin päin, ja hän olisi niin kiltti että välittäisi minunkin tarpeista ja antaisi luvan. Me ollaan aika seksuaalisia, joten näitä juttuja ei voi varmaan yleistää muihin pariskuntiin.
En kyllä haluaisi muuta miestä, osaisin odottaa kyllä. Ja uskon ettei iekään haluaisi.
Minulla vaimo sairastunut ja antanut myös minulle luvan hakea seksiä muualta. Ei se vaan niin helppoa tunnu olevan kun ikää on vajaat 50v ja saman naisen kanssa oltu yli 25v. Erilaisia nettiviritelmiä kyllä yritetty, mutta ei oikein tunnu tuottavan tulosta. Ei vaikka kertoo hakevansa 45-55v naista. Ain8at yhteydenot8t on tulleet 18-30v vaisilta. Kai se sitten on "Mummotunneliin" lähdettävä kokeilemaan onneaan.
Mikä harmittaa?