Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti uusioperheessä voi kutsua lapsia sisaruksiksi

Vierailija
31.10.2021 |

Otsikossa kysymys. Oletteko te kutsuneet sinun lapsia ja kumppanin lapsia sisaruksiksi vaikka he eivät biologisesti sitä ole?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kutsuta sisaruksiksi.

Vierailija
2/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kutsuta sellaisiksi mitä eivät ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään vaiheessa.

Vierailija
4/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Etunimillä kutsutaan lapsia. Eivät ole sisaruksia eikä sisaruksi muutu.

Vierailija
5/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Step brother, I'm stuck.

Vierailija
6/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille pitäisi valehdella ja antaa heidän olettavan olevan sisaruksia, kun sitä ei ole?

Ihan sama muissa sukulaissuhteessa. Ei isovanhemmat ole isovanhempia, kuin biologisille lastenlapsilleen.

Vierailija
7/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lisäarvoa siitä kukaan saa että keinotekoisesti kutsutaan lapsia sisaruksiksi? Niin, ei mitään. Joten ei kannata lähteä valheen tielle.

Vierailija
8/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään vaiheessa.

Vierailija
9/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Se että toisten isä ja toisten äiti nai keskenään ei tee lapsista sisaruksia.

Vierailija
10/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lapset jälkeenpäin ajattelisivat tuollaisesta väkisin yrittämisestä... entä jos tuleekin ero, eivätkä näe "sisaruksiaan" enää koskaan? Pitäiskö heidän ahdistua siitä, että "mulla on veli, muttei olla tekemisissä"? Vai oliko hän vain sen hetken sisarus? Älkää lisätkö lasten taakkaa tuollaisella.

Vierailija
11/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei koskaan. Ne ei sisaruksisi muutu ikinä.

Vierailija
12/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän kumppania kutsutaan Leena-mummuksi vaikkei ole mitään sukua lapsilleni, mutta on aina heidän elämässään ollut ja nimitys on luonteva. Sisaruksiksi voisi kutsua jos lapset ovat asuneet samassa kodissa tosi pienestä pitäen ja kasvaneet yhdessä eivätkä ns seilaa muissa kodeissa vaan aidosti ovat samaa kotia ja perhettä aina, en osaa kuvitella miten vanhempien yhdessäolon takia olisi olemassa mitään sisaruutta noin muuten.

Vierailija
13/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan ja vain silloin, kun molemmat aikuiset ovat adoptoineet toisen puolison lapset (mikä edellyttää tietysti lasten molempien biologisten vanhempien suostumusta).

Vierailija
14/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes monen yh-äipän lapset eivät ole keskenään täyssisaruksia. Kaikilla lapsilla saattaa olla eri isä. Elareita maksetaan usean miehen pussista.

Vierailija
15/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, en siis ole yksin mielipiteeni kanssa, että uusioperheessä lapset eivät ole sisaruksia. Ex-mieheni esittelee lapsellemme uudet "sisarukset" alle kahden vuoden välein kun vaihtaa naista ja suuttuu minulle kun olen tästä asiasta sanonut.

Provosoiva otsikko, mutta halusin nähdä mitä mieltä ihmiset ovat.

Ap

Vierailija
16/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tìedän yhden tytön, joka sanoo toista tyttöä edelleen siskoksi. Nämä tytöt asuivat vuoden verran samassa perheessä, jolloin heille opetettiin, että ovat siskoja. Sitten aikuiset muuttivat taas erilleen ja lapset asuvat tietenkin omien vanhempiensa luona. Tyttö sanoo toista tyttöä edelleen siskokseen.

Vierailija
17/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kutsuta. Yhdessä liki 10 v.

Eksäkin elää uusperheessä ja kutsuu.

Vierailija
18/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex tekee tuota samaa myös. On kamalaa joutua aina käymään tämä asia lapsen kanssa läpi kun isänsä ei kykene. Tekee aina hetken mielijohteesta päätöksiä ja lapsihan se on joka näistä kärsii.

Vierailija
19/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tìedän yhden tytön, joka sanoo toista tyttöä edelleen siskoksi. Nämä tytöt asuivat vuoden verran samassa perheessä, jolloin heille opetettiin, että ovat siskoja. Sitten aikuiset muuttivat taas erilleen ja lapset asuvat tietenkin omien vanhempiensa luona. Tyttö sanoo toista tyttöä edelleen siskokseen.

Ovatko siis edelleen tekemisissä keskenään ja minkä ikäisistä on kyse?

Vierailija
20/21 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulussa töissä. Olen monesti kuullut, kun pienet oppilaat puhuvat sisaruksistaan, heitä kuuluu olevan melkoinen joukko: on kotona asuvia, äidin tekemiä lapsia, isän tekemiä lapsia, äidin poikaystävän lapsia, isän naisen lapsia, isän entisen tyttöystävän lapsia…

Suurperheiltä kuulostaa, kun lapset puhuu reilusti yli kymmenestä sisaruksesta…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän