Te, jotka katsotte henkilöllisyystodistuksia ammatikseen
Esim. passivirkailija, lentokenttävirkailija ja pankin henkilöstö. Oletko koskaan purskahtanut nauruun jonkun kuvan nähtyäsi? Kun passikuva todistetusti on karsea.
Kommentit (7)
En tiedä, miksi ruman näköistä kuvaa pidettäisiin hauskana? Ennemmin jos kysyisit oletko koskaan pyöritellyt silmiäsi nähtyäsi epäonnistuneen kuvan tai ollut että yööööh, niin sit voisit saadakin kyllä-vastauksia.
En. Nuo kuvat näyttää yleensä vain henkilölle itselleen mahdollisesti kauhealta. Itse suhtaudun siihen kuin mihin tahansa muuhun dokumenttiin.
Tylytän, nöyryytän, ja kiusaan sitä kuvassa olevaa henkilöä niin kauan kunnes se tekee itsarin koska juntit ovat kiusaajakansaa :D:D:D
Mua kiinnostaisi tietää, että kuinka usein vielä törmää vääriin tai jopa väärennettyihin papereihin? Omina teinivuosina oli tosi yleistä yrittää esim baariin kaverin isosiskon pahveilla ja jopa leikattiin-liimattiin-askarreltiin itse vanhentuneita henkilökortteja uuteen uskoon. Välillä meni läpi, usein ei mennyt.
Olen kassalla töissä ja katselen usein ajokorttiluokkia, tavallaan oma huvini yhdistää ajo-oikeuksia eri henkilötyyppeihin ja olemuksiin, erityiesti miesten kohdilla. Tietenkin siitä jo näkee heti onko täysikäinen, B:n saa nykyään moni 17v mutta esim A tai C niin on varmasti myös 18.
Oma havainto tähän asti on että miehekäs olemus usein korreloituu aika laajoihin ajo-oikeuksiin.
N27
Ei sitä kuvaa sillä silmällä katsota, vaan verrataan vaan että on oikea henkilö. Typerää edes miettiä tuollaisia ajatuksia.
En ole tähän mennessä pitänyt yhtäkään henkkareissa olevaa kuvaa naurettavana. Useammin voi olla päinvastoin. Esim. ajokorteissa jotkut ovat tosi ihanan näköisiä nuorina pitkine hiuksineen. :D