Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nettiuutisten lukijat

Vierailija
08.01.2015 |

Luetteko, katsotteko tai silmäilettekö nettiuutis- tms sivustolla (esim tämä vauna-palsta tai facebook) olevat mainokset?

Minä en, ihan tieten tahtoen jätän kaikki ne lukematta.

Mainostajat luulevat, että kaikki näkevät ja lukevat heidän mainoksensa, kun mainokset on aseteltu siten, että vahingossa tapahtuva vähäinenkin kosketusnäytön hipaisu avaa mainoksen. Lunttaan saman tien kiinni, ja oikein käännän katseeni pois mainoksesta ja katson tietoisesti muualle, etten näe mainoksia, koska en pidä siitä, että vahinkoklikkauksista heti ponnahtaa joku mainos silmilleni. Näitä vahinkoklikkauksia tulee esim tämän vauvapalstan jostakin kommenttiketjusta aihe vapaa- keskusteluotsikoiden kenttään siirryttäessä, jossa ylälinkin kohdalle on laitettu palstan puolella vilahtava mainos, ja jos sattuu juuri silloin klikkaamaan aihe vapaa -painiketta, osuu usein tuohon mainoksen linkkiin. Tällaiset suljen ihan välittömästi ja kartan katsomasta koko mainosta. Olen onnistunut niin hyvin, että en vieläkään tiedä, mikä mainos siinä on, eli ei ole rekisteröitynyt alitajuntaan! Sama uutispalstoilla. Hesarin sivuilla osaan kiinnittää katseen jo avatessani ruudun oikeaan yläkulmaan, jos siellä on se sulje-ruksi, heti klik! Facebookissa pidän katseen palstassa ja vältän katsomasta mitään mainoksia. Hyvin onnistuu! Luen kotiin tulevia mainoslehtisiä valikoivasti, ja suurin osa menee suoraan postiluukusta viereisessä kaapissa olevaan lehtiroskikseen.

Miten sinä suhtaudut mainoksiin? Luetko esim em. nettisivujen mainokset? Luetko kotiin tulevat mainokset, vai onko sinulla lappu postiluukussa: ei mainoksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoo, että hän ei mainosten perusteella osta mitään. Hän katsoo lehdestä kauppojen parhaat tarjoukset ja ostaa ne. Samalla samasta kaupasta tietenkin myös muut ostokset, mutta mainoksilla häntä ei hämätä.

Ymmärtäkää, että mainonta on miljardibisnestä, joka hyödyntää psykologian parasta asiantuntemusta. Ei ihmisen edes tarvitse tietoisesti aistia mainosta, jotta se vaikuttaisi häneen.

Vierailija
2/4 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ad-blocker. En edes näe niitä mainoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:44"]

Äitini sanoo, että hän ei mainosten perusteella osta mitään. Hän katsoo lehdestä kauppojen parhaat tarjoukset ja ostaa ne. Samalla samasta kaupasta tietenkin myös muut ostokset, mutta mainoksilla häntä ei hämätä.

Ymmärtäkää, että mainonta on miljardibisnestä, joka hyödyntää psykologian parasta asiantuntemusta. Ei ihmisen edes tarvitse tietoisesti aistia mainosta, jotta se vaikuttaisi häneen.

[/quote]

Ap tässä. Itse tietoisesti katson vain tietyt mainoslehtiset, ja muut menee vilkaisematta roskiin. Varsinkin ruokakauppojen mainokset. Nyt seuraamani mainoslehtiset ovat vain Jysk ja Bauhaus. Ne poimin mainoksista ja SEURAAN NIISTÄ VAIN TIETTYÄ TUOTETTA, hinnan kehitystä. Minulla ei ole telkkaria, ollut viimeiseen 30 vuoteen!

En osta mainosten perusteella mitään, vaan sen perusteella, mitä itse tarvitsen ja pidän laadukkaana. Esim Ikean kuvastoa swlatessani ahdistun siitä järkyttävästä sekamelskasta, mikä niissä kuvastoissa on, olipa tuotteet miten halpoja tahansa. Menen mieluummin itse liikkeeseen ja etsin sieltä tarvitsemani, jos löytyy, ellei, etsin muualta.

Kirppareita paljon kiertäneenä minuun ei iske mainokset, eikä enää houkutuksetkaan, siis heräteostokset. Ehkäpä sitä on alkanut jo jonkinlainen tavaranpaljouden ähky, kun joka paikka suoltaa rompaa jos jonkinmoista.
Siksi suljen silmäni ja unelmoin vapaudesta, jossa mikään mainonta ei tunge salakavalasti silmiini vahinkoklikkausten kautta.

Vierailija
4/4 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin niitä tarkoituksellisesti tulee katseltua, mutta kyllähän ne vaikuttaa. Jos ostan uudet sukset tänä vuonna, tiedän mistä käyn ainakin tsekkaamassa valikoiman.
Netissä muutenkin tulee hassusti vastaan täsmämarkkinointia. Joskus googlailin yhtä vanhaa leffaa ja pääton käydä cdonin sivuilla katsomassa, onko leffa heidän valikoimissaan. Ja siinähän se pönötti heti jossain mainoksen yläpalkissa ilman mitään hakuja. Melkoista sattumaa...