Apua/neuvoa tarvitaan Marketplace Facebook!
Oudot ostajat, jotka laittavat aina saman kummallisen viestin ja haluavat ostaa tuotteen. Tässä esimerkki:
Okei, ei ongelmaa 🤝. Tulisin mielelläni, mutta minulla tulee olemaan paljon töitä, joten lähetän FEDEX GROUPin postimiehen kotiisi antamaan sinulle käteistä ja sitten annat heille tuotteen, jotta he voivat lähettää sen kotiini 🏘 👍.
Mihin nämä voisi ilmoittaa? Ovatko nämä kyseiset "ostajat" huijareita?
Kommentit (51)
No ei kai tossa oikein voi mitään huijausta tapahtua jos he maksaa sen sulle?
Tätä Fedex huijausta käytetään todennäköisesti enemmän esim. Yhdysvalloissa, mutta kaikkea voi täälläkin koittaa.
Fedex ei käsittääkseni koskaan käsittele käteistä rahaa turvallisuussyistä, joten todella vaikea uskoa tämän olevan totta. Yhdysvalloissa lisäksi huijaukseen olisi helppo lisätä katteettomat shekit, jolloin huijattu voisi helpommin antaa tavaran shekkiä vastaan.
Fedex Group = Jamal joka tunkeutuu asuntoosi, sodomisoi sinut ja vie lompsasi ja arvoesineesi
Erikoista, ettei ihmisillä juurikaan ole tästä kokemusta. Mulle tuli tällainen viesti jo toistamiseen. Eri tuote kyseessä nyt.
ap
Olen lukenut, että tämä on huijaus. Siis monessa facen myyntiryhmässä varoitellaan. Siinä on joku, että joutuu lopulta maksamaan jotakin itse.. en enää muista toteutustapaa, mutta ostaja säätää ja sitten huomaakin joutuneensa huijatuksi jne.. Noille ei kantsi vastata.
Nämä Fedex-viestit ovat aina huijauksia.
Siis jos joku antaa sille käteistä ennen kun saa tavaran käsiinsä nii miksi se ois huijaus?
Okei, noin huonosti kirjoitettuna näyttää ja vaikuttaa huijaukselta. Mutta jos myyn jollekin niin ei mua kiinnosta hakeeko se ostaja ite vai joku jonka se on asialle laittanu?
Ei kannata suostua.
Olen myymässä pyörää FB:n eri kirppissivuilla ja marketplasessa. Tuli nopeesti 2 ostajaa jotka olisivat halunneet ostaa pyörän heti, mutta tuollaisen UPS tai fedex palvelun kautta käteisellä. Suht hyvää suomea, mutta kun kysyin että etkö ole paikkakunnalla, tuli kysymyksiä ja ihmettelyä. Sanoin sitten etten halua mitään kuriiripalveluita. Siihen loppui viestit.
V*ttumaiseksi on mennyt näiden huijausten ja tietomurtojen kanssa myös.
Kerttu Pekkarinen myy Marimekko lepatus mekko ja Artek tuotteita. Maksoin pankitilille ja nyt ei enää vastaa viestiä.
Huijauksia nuo on. Ne profiilit on tekaistuja. Olen saanut noita moneen laittamaani Facen myynti-ilmoitukseen.
Poista ja laita estoon, ilmoita samalla Facelle huijauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerttu Pekkarinen myy Marimekko lepatus mekko ja Artek tuotteita. Maksoin pankitilille ja nyt ei enää vastaa viestiä.
🤭🤣 Nyt lepattaa
Juuri sama asia kövi minulle, vastasko nainen koskaan takas?
Saitko mitenkään yhteyttä.
Mulle kävi sama nyt heinäkuussa mekon osalta
Kaisa Niiniviita myös huijaa facebookissa.
Ei tuo vielä ole huijaus. Vasta se jatko on jossa pyydetään jotain takuurahaa tälle ns Fedexille.
Nostan, jos joku tietäisi asiasta.
ap