Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua/neuvoa tarvitaan Marketplace Facebook!

Vierailija
30.10.2021 |

Oudot ostajat, jotka laittavat aina saman kummallisen viestin ja haluavat ostaa tuotteen. Tässä esimerkki:

Okei, ei ongelmaa 🤝. Tulisin mielelläni, mutta minulla tulee olemaan paljon töitä, joten lähetän FEDEX GROUPin postimiehen kotiisi antamaan sinulle käteistä ja sitten annat heille tuotteen, jotta he voivat lähettää sen kotiini 🏘 👍.

Mihin nämä voisi ilmoittaa? Ovatko nämä kyseiset "ostajat" huijareita?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, jos joku tietäisi asiasta.

ap

Vierailija
2/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tossa oikein voi mitään huijausta tapahtua jos he maksaa sen sulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä Fedex huijausta käytetään todennäköisesti enemmän esim. Yhdysvalloissa, mutta kaikkea voi täälläkin koittaa.

Fedex ei käsittääkseni koskaan käsittele käteistä rahaa turvallisuussyistä, joten todella vaikea uskoa tämän olevan totta. Yhdysvalloissa lisäksi huijaukseen olisi helppo lisätä katteettomat shekit, jolloin huijattu voisi helpommin antaa tavaran shekkiä vastaan.

Vierailija
4/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fedex Group = Jamal joka tunkeutuu asuntoosi, sodomisoi sinut ja vie lompsasi ja arvoesineesi

Vierailija
5/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, ettei ihmisillä juurikaan ole tästä kokemusta. Mulle tuli tällainen viesti jo toistamiseen. Eri tuote kyseessä nyt. 

ap

Vierailija
6/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että tämä on huijaus. Siis monessa facen myyntiryhmässä varoitellaan. Siinä on joku, että joutuu lopulta maksamaan jotakin itse.. en enää muista toteutustapaa, mutta ostaja säätää ja sitten huomaakin joutuneensa huijatuksi jne.. Noille ei kantsi vastata.

Vierailija
7/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Fedex-viestit ovat aina huijauksia.

Vierailija
8/51 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos joku antaa sille käteistä ennen kun saa tavaran käsiinsä nii miksi se ois huijaus?

Okei, noin huonosti kirjoitettuna näyttää ja vaikuttaa huijaukselta. Mutta jos myyn jollekin niin ei mua kiinnosta hakeeko se ostaja ite vai joku jonka se on asialle laittanu?

Vierailija
9/51 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suostua. 

Olen myymässä pyörää FB:n eri kirppissivuilla ja marketplasessa. Tuli nopeesti 2 ostajaa jotka olisivat halunneet ostaa pyörän heti, mutta tuollaisen UPS tai fedex palvelun kautta käteisellä. Suht hyvää suomea, mutta kun kysyin että etkö ole paikkakunnalla, tuli kysymyksiä ja ihmettelyä. Sanoin sitten etten halua mitään kuriiripalveluita. Siihen loppui viestit. 

Vierailija
11/51 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttumaiseksi on mennyt näiden huijausten ja tietomurtojen kanssa myös.

Vierailija
12/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu Pekkarinen myy Marimekko lepatus mekko ja Artek tuotteita. Maksoin pankitilille ja nyt ei enää vastaa viestiä.

Vierailija
13/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijauksia nuo on. Ne profiilit on tekaistuja. Olen saanut noita moneen laittamaani Facen myynti-ilmoitukseen.

Poista ja laita estoon, ilmoita samalla Facelle huijauksesta.

Vierailija
14/51 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerttu Pekkarinen myy Marimekko lepatus mekko ja Artek tuotteita. Maksoin pankitilille ja nyt ei enää vastaa viestiä.

🤭🤣 Nyt lepattaa

Vierailija
15/51 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sama asia kövi minulle, vastasko nainen koskaan takas?

Saitko mitenkään yhteyttä.

Vierailija
16/51 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama nyt heinäkuussa mekon osalta

Vierailija
17/51 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaisa Niiniviita myös huijaa facebookissa.

Vierailija
18/51 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä ole huijaus. Vasta se jatko on jossa pyydetään jotain takuurahaa tälle ns Fedexille.

Vierailija
19/51 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Nordin huijaa kaikkialla.

Vierailija
20/51 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin myös huijannut meitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi