Mitä tarkoittaa 90t/3vkoa käytännössä?
Kommentit (39)
pakko etsiä jostain lisäduunia, kun en tuu pärjää tolla tuntimäärällä :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SItä että saat palkkaa mutta et elä sillä, riittää kuitenkin siihen etä et saa kelasta tukia.
niin, mun on pakko tämmönen työ ottaa, muuten tulee karenssi. :/ työnantaja kun otti itse yhteyttä minuun. saan luultavasti asumistuen ja vähän työttömyysrahaa, mutta menetän toimeentulotuen...
Mutta saat palkkaa. Eikö se muka ole parempi kuin tt-tuella loisiminen?
Kyllähän se alkaa vituttamaan, kun joutuu maksamaan pienestä paskapalkasta itse sähköt, tk/hammaslaskut, lääkkeet ja kotivakuutuksen. Ihan sama olisi olla rottana toimeentulotuella.
Eiköhän tuosta työstä enemmän palkkaa saa kuin sen 500€ tt-tuen verran. Aikuisten elämään kuuluu maksaa laskut ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
kyllä tuo 90h/3vko kerryttää lomapäiviä. Ainakin itse sain 30h/vko palkkatuki työssä kerrytettyä 12kk aikana lomapäiviä kevyet 14 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä sitä, että kolmessa viikossa työtunteja kertyy 90. Ei sen kummempaa. Se, miten tunnit jakautuvat viikkokohtaisesti on tapauskohtaista.
eli mitään vapaaviikkoa ei kalenterikuukaudessa muodostu?joo mä en jotenkin ymmärrä tätä...lol
Miksi muodostuisi? Eihän 90 tuntia töitä viikon lomia kerrytä.
No 30 tuntia viitenä päivänä viikossa, tulee 6h/pv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SItä että saat palkkaa mutta et elä sillä, riittää kuitenkin siihen etä et saa kelasta tukia.
niin, mun on pakko tämmönen työ ottaa, muuten tulee karenssi. :/ työnantaja kun otti itse yhteyttä minuun. saan luultavasti asumistuen ja vähän työttömyysrahaa, mutta menetän toimeentulotuen...
Mutta saat palkkaa. Eikö se muka ole parempi kuin tt-tuella loisiminen?
Kyllähän se alkaa vituttamaan, kun joutuu maksamaan pienestä paskapalkasta itse sähköt, tk/hammaslaskut, lääkkeet ja kotivakuutuksen. Ihan sama olisi olla rottana toimeentulotuella.
Teen 80% työajasta. Eli minulla on käytännössä 4työpäivää/vko. Peruspalkka ilman lisiä 2000€. Toki lisät nostattaa palkkaa. Ilman lisiä olisi veroprosentti mitätön, eli jäis elämiseen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa 90 tuntia kolmen viikon aikana. Vähintään yksi vapaapäivä viikossa.
Riippuu TESistä, esim Kaupan TES mahdollistaa 10 peräkkäistä työpäivää eli silloin ei kyllä kalenteriviikossa ole 1 vapaata. Ja se on työaikalaissa 2vapaata per kalenteriviikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä tuo 90h/3vko kerryttää lomapäiviä. Ainakin itse sain 30h/vko palkkatuki työssä kerrytettyä 12kk aikana lomapäiviä kevyet 14 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä sitä, että kolmessa viikossa työtunteja kertyy 90. Ei sen kummempaa. Se, miten tunnit jakautuvat viikkokohtaisesti on tapauskohtaista.
eli mitään vapaaviikkoa ei kalenterikuukaudessa muodostu?joo mä en jotenkin ymmärrä tätä...lol
Miksi muodostuisi? Eihän 90 tuntia töitä viikon lomia kerrytä.
Olikohan 13 vai 14 työpäivää/kk, kerryttää täydet lomapäivät.
Myös tietty tuntimäärä kerryttää, en muista mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä sellaista työtä ole, jossa olisi joskus vapaa viikko. Lomat sitten erikseen ja niitä kertyy toki 90h/3vk sopimuksellakin ihan normaalisti.
Kyllä on. Ma, ti ja ke yöt. Seuraavalla viikolla pe, la ja su yöt.
-laitosyökkö
Vierailija kirjoitti:
pakko etsiä jostain lisäduunia, kun en tuu pärjää tolla tuntimäärällä :/
No mut tuohan on 90 tuntia kolmessa viikossa eli sinulle maksetaan kk palkka. Vai teetkö kuukaudessa tuon 90 tuntia ja oot työttömänä sen yhden viikon?
Itse olen kk palkalla, teen töitä 92tuntia/3vkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä sellaista työtä ole, jossa olisi joskus vapaa viikko. Lomat sitten erikseen ja niitä kertyy toki 90h/3vk sopimuksellakin ihan normaalisti.
Kyllä on. Ma, ti ja ke yöt. Seuraavalla viikolla pe, la ja su yöt.
-laitosyökkö
Viikkotunnit 36h.
Minä kun tein vuorotyötä niin täysi työaika oli 115h/3vko. Joten tuo 90h on n. 80% työaika.
Vierailija kirjoitti:
Minä kun tein vuorotyötä niin täysi työaika oli 115h/3vko. Joten tuo 90h on n. 80% työaika.
Eli kk palkasta 20% pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tosin veroprosenttikin on alenee, joten nettopalkan ero on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vähemmän kuin 20% pois koska verotus armahtaa vähän. Aloin tehdä 80% työaikaa ja lasketin veroprosenttia ja silti tuli noin 800 euroa veronpalautuksia kun en ollut seurannut tilannettani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa 90 tuntia kolmen viikon aikana. Vähintään yksi vapaapäivä viikossa.
Riippuu TESistä, esim Kaupan TES mahdollistaa 10 peräkkäistä työpäivää eli silloin ei kyllä kalenteriviikossa ole 1 vapaata. Ja se on työaikalaissa 2vapaata per kalenteriviikko.
Ekalla viikolla Maanantai ja tiistai ja tokalla lauantai ja sunnuntai. Ja kummassakin on silti jopa kaksi vapaata.
Joskus voi olla 40h/vko ilman että se on ylityötä. Seuraavana sitten 20h. Varmaan pyritään siihen että olisi n. 30h/vko.
Itsellä soppari 120h/4vko. Melko tasaisesti ollut n. 27-33h/vko tunteja.