Miksi meidän vuosituloilla ei jää säästöön?
Olemmeko niin pienituloisia, vai?
Eli yhteiset bruttotulot n.80 000€/vuosi ja asunto+autolainaan menee n.1300€/kk.
Kommentit (19)
Sorrutte houkutuksiin suunnitelmallisuuden sijaan.
Huono talouden hoito. Kulutatte kuin siat. Vyötä kireämmälle ja sijoittamaan.
Mä oon eläkeläinen, 1150€ käteen/kk
Säästöön 200-400€, enkä edes pihtaa ruoassa.
Koska mm. ostitte auton lainalla. Itse tienaan puolet vähemmän ja pystyn säästämään, koska en ottanut autolainaa.
Onhan teillä aika pieni tuo yhteinen bruttotulo🤔 itse tienaan jo yksin vuodessa verran ja siihen päälle miehen tulot
Asunlainaa maksetaan 1600€/kk + muut menot, säästöön jää aina paljon rahaa.
Tuloja on ihan tarpeeksi, ne ongelmat ovat siellä menopuolella.
Teidän pitää selvittää, mihin ne teidän rahat menee. Siitä se lähtee.
Selviäisikö se tutkimalla tiliotteitanne? Jos vaikka ensin päätätte, minkä summan haluaisitte laittaa säästöön, ja sitten katsotte tiliotteista että mitä kaikkea olisi pitänyt jättää ostamatta että tavoite olisi toteutunut? Mun mielestä helpointa on nipistää automaattisesti kuukausittain veloitettavista jutuista kuten suoratoistopalveluista, salikausikorteista tms. Ruuasta pihistely on ärsyttävää, mutta toki jos syötte tosi paljon ravintolassa niin siinä säästääkyllä paljon jos lopettaa sen.
Mitkä ovat asunnon ylläpitokulut/vastike?
Montako lasta?
Kuinka usein matkailette?
Syöttekö aina ulkona? Vai kokkaatteko itse?
Vaihdetaanko asunnon sisustus ja huonekalut julloisenkin nuodin mukaan muutaman vuoden välein?
Onko kalliita harrastuksia?
Jos teillä on lapsia, niin en ihmettele. Varsinkin, jos monta.
Eihän teillä suuret tulot ole. Lainaan menee aika suuri summa. Suoraan sanottuna meilläkään ei jäisi noilla tuloilla ja lainoilla säästöön. Ja onhan se asuntolainan maksu säästämistä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Veroihin
Vierailija kirjoitti:
Onhan teillä aika pieni tuo yhteinen bruttotulo🤔 itse tienaan jo yksin vuodessa verran ja siihen päälle miehen tulot
Nimenomaan. 80 tonnia / 12 / 2 = 3333 euroa kuussa per kärsä. Nettona pari tonnia, ei sillä juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Eihän teillä suuret tulot ole. Lainaan menee aika suuri summa. Suoraan sanottuna meilläkään ei jäisi noilla tuloilla ja lainoilla säästöön. Ja onhan se asuntolainan maksu säästämistä sekin.
Ei noilla tuloilla jää paljoa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroihin
No siinä tapauksessa teidän pitää pienentää tuloja, niin verojen määrä pienenee.
Olemme eläkeläis pariskunta,nettotulot kuukaudessa 2900 €
Saamme säästöön kuukaudessa n.1000€
No teillä ei ole kovin isot tulot, mutta jo pelkkä lainaerä on aika iso. Eli ei ihme, ettei paljoa jää säästöön. Kannattaa kuitenkin ottaa joku pieni vakiosumma joka kuukausi ja pitää siitä kiinni, vaikka satanen heti kun palkka tulee, ja siirtää se pois käyttötililtä, niin siitä kertyy kyllä säästöjä ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. 80 tonnia / 12 / 2 = 3333 euroa kuussa per kärsä. Nettona pari tonnia, ei sillä juhlita.
Nelisen tonnia käteen kuussa. Plus lapsilisät, jos niitä lapsia on. Lainoihin 1300. Vähintään 2700 kaikkeen muuhun. Kyllä siitä useimmat jotain myös säästöön saisivat. Itse olen yksinhuoltaja, omat nettotulot on nelisen tonnia. Säästöön jää joka kuukausi 1500-2000.
Ette osaa hoitaa taloutta ja sitä kautta vaurastumista.
Aika surkeaa toimintaa...