Mitä tehdä? Naapuri lähti yövuoroon
Tunti sitten ja hänen imurinsa meni päälle! Hänellä on kissa joka luultavasti painoi imurin käyntiin. :( Hirveä meteli ja surina, naapuri tulee vasta aamuyöstä eikä kukaan samassa kerroksessa asuva voi nukkua. Voikohan paikalle soittaa huoltomiehen, joka kävisi yleisavaimen kanssa sammuttamassa imurin?
Naapurilla on myös koira, joten en tiedä suostuuko huoltomies menemään sisään...
Kommentit (31)
juupa... imuri ylikuumenee minuutissa parissa. Lol!
Uusi palstatrendi on tämä, että kaikissa taloissa kuuluu seinistä läpi ihan kaikki ja joka ikinen asukas on niin herkkäauninen että ei pysty nukkumaan eikä korvatulpat tai edes kuulosuojaimet auta. Mä olen asunut useammassa kerrostalossa useammassa kaupungissa Suomessa ja vain yksi, 60-luvun alussa rakennettu betonielementtitalo, oli sellainen, että seinistä kuului aika tarkkaan läpi kaikki.
Mä en usko alkuunkaan että kaikki nää jutut on totta. Niille, jotka kuulee ja ennenkaikkea kuuntelee kaikkia naapurista tulevia ääniä ei voi muuta kuin suositella sitä omaa elämää. Silloin ympäristön pikku häiriöt eivät vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 04:16"]Uusi palstatrendi on tämä, että kaikissa taloissa kuuluu seinistä läpi ihan kaikki ja joka ikinen asukas on niin herkkäauninen että ei pysty nukkumaan eikä korvatulpat tai edes kuulosuojaimet auta. Mä olen asunut useammassa kerrostalossa useammassa kaupungissa Suomessa ja vain yksi, 60-luvun alussa rakennettu betonielementtitalo, oli sellainen, että seinistä kuului aika tarkkaan läpi kaikki.
Mä en usko alkuunkaan että kaikki nää jutut on totta. Niille, jotka kuulee ja ennenkaikkea kuuntelee kaikkia naapurista tulevia ääniä ei voi muuta kuin suositella sitä omaa elämää. Silloin ympäristön pikku häiriöt eivät vaivaa.
[/quote]
No minä en ole ap, mutta tässä meidän ikivanhassa kerrostalossamme kuuluu naapurin pierutkin. Eikä ole edes läppä.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 00:29"]
Soita naapurilles ja myös huoltomiehelle, onhan se elukoillekkin kurja kun imuri huutaa :/ Ootko nähny koiraa koskaan, et tohtisitko ite mennä mukaan, jos sesse tunnistais siut?
[/quote]
Koira? Sesse? Ap:n naapurilla on imuroiva kissa. Mamma taas tarkkana kuin porkkana! :D
Toivottavasti hätäkeskusta ei kuormitettu yöllä tällaisella asialla!!! Mitä liikkui sinunkin päässäsi, joka niin neuvoit?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 04:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 00:29"]
Soita naapurilles ja myös huoltomiehelle, onhan se elukoillekkin kurja kun imuri huutaa :/ Ootko nähny koiraa koskaan, et tohtisitko ite mennä mukaan, jos sesse tunnistais siut?
[/quote]
Koira? Sesse? Ap:n naapurilla on imuroiva kissa. Mamma taas tarkkana kuin porkkana! :D
[/quote]
Pilkka osui omaan nilkkaan ;) Luepas itse tarkemmin, ap:n naapurilla on myös koira. Viimeinen lause... :-)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 02:00"]Älkääpäs hätääntykö! Vietin vain laatuaikaa pesukoneen kanssa. :) T: imuri
[/quote]
Aamun naurut xDD
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 03:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 02:07"]
No tarviiko tuolle asialle mitänä tehdä? Miten joku voi olla noin herkkä että imurin ääni estää nukkumisen??
[/quote]
Yhtäkään imuria ei ole suunniteltu olemaan päällä tunteja putkeen. Siinä on oikeasti ylikuumenemisen vaara. Jos vieläpä letku on tukossa tai suulakkeen edessä jotain tiiviisti tai joku muu syy estää pysyvästi ilmavirtauksen imurissa, niin imuri ylikuumenee vaarallisiin lämpötiloihin takuulla vain minuutissa - parissa! Normaalisti sähkölaitteissa on nykyään ylikuumenemissuojat, mutta pahin voi silti käydä ja imuri voi syttyä palamaan.
Mä kävisin koputtamassa naapurin oveen. Jos ei kukaan avaa, niin koittaisin numerotiedustelusta saada osoitteen perusteella numeron. Jos on salainen tai en muuten saa numeroa, niin soittaisin 112, kertoisin tilanteen ja osoitteen, ja pyytäisin heitä soittamaan asukkalle.
[/quote]Asiaa. Tekisin myös näin, paitsi 112:n sijaan soittaisin taloyhtiön huoltoon.