Naiset, kasvaako halut iän myötä?
Kommentit (75)
Mikä pervo olet? Sinulle ei kuulu naisen tai miehen halut minkään ikäisenä. Sinulla ei kaikki ole kotona,viitaten kysymykseesi.Et ole terve ihminen.
Aika ennallaan. Jos olisi mahdollisuus, harrastaisin seksiä 1-2 krt viikossa. Ikä 56 vuotta. Panettaa kyllä hirveästi kun ei ole sitä mahdollisuutta. Roiseja unia ja ahkeraa itsetyydytystä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä pervo olet? Sinulle ei kuulu naisen tai miehen halut minkään ikäisenä. Sinulla ei kaikki ole kotona,viitaten kysymykseesi.Et ole terve ihminen.
Pelottaako sua seksuaalisuus yleensä vai vain naisten?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mummoikäisillä enää kasva. Kaikki laskee, pisteet miesten silmissä.. Estrogeenitasot jne
On se muutenkin vaikeaa kun limakalvot kuivuvat, eikä yhdynnät onnistu. Jatkuvasti virtsiksiä yms...
Ei, kyllä se huippukausi meni jo ohi eli loivasti laskevalla käyrällä mennään.
N58
Vierailija kirjoitti:
Siis edellinen N60
Miten tuo on fysiologisesti mahdollista? Tuon ikäisillä kuivuus on iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis edellinen N60
Miten tuo on fysiologisesti mahdollista? Tuon ikäisillä kuivuus on iso ongelma.
Onhan siihen apuja olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvavat iän myötä, kun estrogeeni vähenee ja jos ei käytä mitään hormoneja.
Sitten jos aloittaa hormonikorvaushoidon, niin ikävä kyllä vähenevät samalla tavalla kuin ehkäisypillereistäkin.Ei vaan juuri päinvastoin. Halut vähenevät ja limakalvot kuivuvat, jos ei käytä hormonikorvaushoitoa.
Estrogeeni ei ole seksihormoni, vaan seksin latistushormoni. Naisillakin seksihormoni on testosteroni. Sen vaikutus alkaa tuntua, kun estrogeeni vähenee. Kuivuus voi toki olla vaiva, mutta tässä puhuttiinkin halukkuudesta ja sitä estrogeeni vähentää kaiken ikäisillä.
Pahat vaihdevuosioireet olivat nivelsärky, joka esti liikunnan, portaiden kiipeämisen ja ihan teekupin pitämisen kädessäkin ja unettomuus, joka oli niin totaalista, etten nukahtanut edes käyttämällä yhtä aikaa Stillnoctia, Remeronia ja melatoniinia. Toki kuumia aaltojakin oli 10 min välein, mutta sen kanssa voi kuitenkin elää.
Kaikilla ei ole näin kovat oireet, mutta minulla on aina ollut korkea estrogeenitaso ja mm endometrioosi, joten romahdus oli suuri. Seksi ei kiinnostanut ennen vaihdevuosia ollenkaan, aloitin sen kunnolla oikeastaan vasta nelikymppisenä. Sitten kun piti aloittaa hormonien käyttö, halut vähenivät taas. Himot ovat suurimmat vähällä estrogeenilla.
Olen ollut kuulevinani, että emättimeni laulaa ja rallattelee kun se saa seksiä. Tällainen muutos on tapahtunut vaihdevuosien aikana eli kyllä tuo emätin ainakin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Aika ennallaan. Jos olisi mahdollisuus, harrastaisin seksiä 1-2 krt viikossa. Ikä 56 vuotta. Panettaa kyllä hirveästi kun ei ole sitä mahdollisuutta. Roiseja unia ja ahkeraa itsetyydytystä!
Voi kunpa saisin tuollaisen naisen!
mies35v
Kyllä ovat halut suurentuneet, tai vähintään palanneet nuoruuden tasolle. Viidenkympin jälkeen, avioerosta toivuttuani, alkoi ihan uusi vaihe. Kurjaa vaan, ettei ole halukasta kumppania nyt, kun olisin elämäni hehkussa. Edellinen, runsaan vuoden kestänyt suhde päättyi juuri, syynä halujen eriparisuus. Miesystävälle herkkä syttymiseni oli negatiivinen asia, ja hänen matala libidonsa jäyti minua koko suhteen ajan. Toivottavasti löydän vielä joskus sellaisen miehen, joka osaa arvostaa haluani. Ennen kuin näivetyn kokonaan.
Mulla seksuaaliset halut on olleet korkeimmillaan teini-iässä (suunnilleen 16 v eteenpäin kun olin saanut ekan orgasmin) ja raskausaikoina. Niinä aikoina tuli masturboitua tosi usein ja raskaana harrastettiin seksiä koko ajan. Imetysaikoinakin oli kyllä hakuja, mutta enemmän haluja läheisyydellä ja hellyydelle, en esim. juuri välittänyt masturboinnista. Kokeilun haluista sanoisin, että niitä ei aluksi ollut juuri ollenkaan vaan se oli miellyttämishalua todellisuudessa silloin aivan parikymppisenä. Omat kokeilun halut alkoivat kasvaa kun seksistä oli jo aika paljon kokemusta, noin 24 v paikkeilla (koko ajan ollut sama poikaystävä/mies). Liikaakin tuli kokeiltua sellaisia juttuja, jotka riittää nyt kun on kerran koettu ja nyt 32-vuotiaana on kokeiltu suunnilleen melkein kaikki, mitä voisin haluta kokeilla oikeasti itse. Joitain juttuja kokeilen mielellään uudestaan, joitain en enää koskaan. Seksihalut on hormonaalista ehkäisyä käyttäessä vähän vähäisemmät ja odotan aika innolla, että mies käy vasektomiassa koska kaipaan oviksia. Mielestäni seksissä on enemmän vaihtelua kun on luonnollinen kierto ja haluissa eri sävyjä. Olen ollut keskimäärin iloisempi kun elämään on kuulunut ne ovikset ja on ollut jotenkin erityisen hehkeä olo säännöllisesti. Se, ettei niitä oloja ole ollenkaan jotenkin latistaa yleisesti vähän fiiliksiä.
Ei, halut kadonneet täysin. Se on hyvä asia. En jaksaisikaan.