Ei helkkari. "Ruokaa ilolla ja suurella sydänmellä", Fb-ryhmä.
Kommentit (5)
Siis mitä? VOIHAN se olka vaikeaa, jos on lukihäiriö!
Ryhmän kuvaus:
"Reseptiikkaa, ohjeita, ohjeistusta ym. ruokaan ja leivontaan liittyvää. Kerro kuvin ja sanoin...tehdään ruokaa ilolla ja suurella sydänmellä..
Reseptiikkaa kannattaa laittaa esille, asiakirjoihin..Jos ei ensinmäiseelä kerralla kirjan luonti onnistu, niin älä lannistu. Muokkaa asiakirjaa ja tallenna..Sillon jää ohjeet, helponmin etsittäviksi.."
...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 22:11"]
Ehkä lukihäiriö?
Mun mielestä on mukavaa, jos lukihäiriöisetkin voisivat kirjoittaa nettiin ilman, että niitä pilkataan.
[/quote]
Haluaisitko lukihäiriöisen kirjoittaman ruokaohjeen? Vaikkapa pallokalan valmistukseen passelin
OK, nyt tajusin. En edes huomannut tuota "sydänmellä"-virhettä ensin. Itse olen kuitenkin kuullut suosituksen, että sen sijaan, että sanoo "tehdä XXXlla", on parempi sanoa "tehdä XXXten tai XXXsti". Eri toisin sanoen "ruokaa iloisesti/ilomielin/iloiten". "Suurella sydämellä" taas on melkein idiomaattinen, joten se on kai OK?
Niin, ja yleensä en harrasta netissä tällaista kielioppinatsismia. Koska aloituksessa kuitenkin puhutaan kirjoitusvirheistä, otin tällä kertaa vapauden tehdä toisin.
-L. Vanilja-
Ehkä lukihäiriö?
Mun mielestä on mukavaa, jos lukihäiriöisetkin voisivat kirjoittaa nettiin ilman, että niitä pilkataan.