Maskit käyttöön kaikille
Maskit käyttöön kaikille niin sillä tästä sit päästään taas etiäpän.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo kaupungilla ollessa kuinka ihmiset noita maskejaan käyttää, niin ei ihmetytä miksi taudit leviää. Kosketaan likaisilla käsillä maskia ja naamaa, mytätään maski taskuu ja taas likaisilla käsillä tungetaan se naamalle. Tai pidetään maskia Mitä se haittaa, jos ulkona maski leuanalla, euan alla ja vedetään röökiä jne.
Mitä se haittaaa, jos ulkona on maski leuan alla? Maski laitetaan takasin naamalle , kun mennään kauppaan. Pöpöjä on joka paikka täynnä. Maski suojaa meitä hyvin, kun pidämme se naamalla sisätiloissa tuolla kaupoilla ja pidämme huolta käsihygieniasta. Pöpöjä on joka paikassa.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee maskista terveyshaittoja, hengenahdistusta, happivajausta ja päänsärkyä. Käyttäköön ne jotka kykenevät. Jolukuussa tulee puolivuotta kakkos rokotteesta ja silloin otan kolmannen tehosteen. Ja maskeista huolimatta se tauti leviää jos on levitäkseen. Ainoastaan jos jotain vähäisiäkin flunssan oireita niin silloin pitää ehdottomasti maskia käyttää. Ja rokottamattomien kannattaa käyttää maskia.
Luuletteko todella, että rokotevastaiset koronankieltäjät käyttäisivät maskia?
En luule vaan tiedän, että käyttävät , miksi ei käyttäisi?
Havaintoni tuttavapiiristäni on päinvastainen. Moni rokotettu käyttää myös maskia. Rokottamattomat eivät pidä maskiakaan, koska eivät välitä koko koronasta.
Siis sinun tuttavasi ei välitä koronasta, voi harmi. Valtaosa rokottamattomista ihmisistä välittää ja pitävät maskia asiaankuuluvalla tavalla.
No ensin pitäisi oikeasti saada ne pakot paloiksi niinkuin monessa muussa maassa...edes julkiseen liikenteeseen.
Olen 1.riskiryhmää, ensi viikolla kolmas rokotus. Tähän asti olen rämpinyt maskin kanssa, vaikka happivajeen takia meinaa jalat lähteä alta. Nyt on niin paljon maskittomia ihmisiä, töissä ihmiset niiskuttaa ja lasten kouluissa koko ajan joku kipeänä luokassa, niin meni kuppi nurin... En jaksa enää!! Eilen menin cittariin ilman maskia, enkä tuntenut edes syyllisyyttä.... pitäköön tunkkinsa!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Olen 1.riskiryhmää, ensi viikolla kolmas rokotus. Tähän asti olen rämpinyt maskin kanssa, vaikka happivajeen takia meinaa jalat lähteä alta. Nyt on niin paljon maskittomia ihmisiä, töissä ihmiset niiskuttaa ja lasten kouluissa koko ajan joku kipeänä luokassa, niin meni kuppi nurin... En jaksa enää!! Eilen menin cittariin ilman maskia, enkä tuntenut edes syyllisyyttä.... pitäköön tunkkinsa!!!!!!
Todella harmillista. Itse törmännyt tähän maskittomuuteen myös kaupoissa. Ihmiset siellä, nämä maskittomat, ohittaa melkein kosketusen kera , aivan , kuin tahallaan halutaan osittaa sillä käyttäymisellä, etteivät vois vähempää välittää. Siis, turvavaleistäkään ei pidetä enää kiinnni. Jotain tartteis tehdä. Joku päättäjistän on ääneen puhunutkin rajoitteiden uudelleen asettamisen, saas nähä saako menemäään sen läpi.
Nythän kahteen kertaan rokotettujen ei tarvitse käyttää maskia muualla kuin ihmismassoissa. Käytän julkisissa liikennevälineissä ja ruokakaupoissa, mutta lyhyet asioinnit välissä paikoissa olen ilman. Töissäkään ei tarvitse enää käyttää. Kun olen tekemisissä senioreiden kanssa, käytän varmuuden vuoksi maskia. Myös taidemuseoissa käytän, koska niissä näyttäisi sellainen olevan kaikilla muillakin.
Olen koko korona-ajan ollut suorastaan ylitunnollinen. Nyt ihmettelen miksi ihmiset edelleen käyttävät maskia sellaisissakin paikoissa, joissa ei olisi välttämätöntä. Me rokotetut ollaan turvassa nyt. Jos joku rokottamaton saa minulta tartunnan, se on hänen ongelmansa. Jokainen voi suojata itsensä ffp2-maskilla.
Vierailija kirjoitti:
Nythän kahteen kertaan rokotettujen ei tarvitse käyttää maskia muualla kuin ihmismassoissa. Käytän julkisissa liikennevälineissä ja ruokakaupoissa, mutta lyhyet asioinnit välissä paikoissa olen ilman. Töissäkään ei tarvitse enää käyttää. Kun olen tekemisissä senioreiden kanssa, käytän varmuuden vuoksi maskia. Myös taidemuseoissa käytän, koska niissä näyttäisi sellainen olevan kaikilla muillakin.
Olen koko korona-ajan ollut suorastaan ylitunnollinen. Nyt ihmettelen miksi ihmiset edelleen käyttävät maskia sellaisissakin paikoissa, joissa ei olisi välttämätöntä. Me rokotetut ollaan turvassa nyt. Jos joku rokottamaton saa minulta tartunnan, se on hänen ongelmansa. Jokainen voi suojata itsensä ffp2-maskilla.
Millaisissa paikoissa ei mielestäsi ole välttämätöntä pitää maskia? Olettekohan ihan oikeasti turvassa, rokotteiden teho hiipuu koko ajan, siksi maskeja tulis käyttää edelleen.
Maskit olisi tehokas ensiapu , kunnes löytyy se oikea hoitokeino tähän tautiin tai parannuskeino. Toivon, että rajoitukset tulisi käyttöön tai edes maskisuositus otettaisiin uudellen varsinkin ruokakauppoihin.
Järkyttävää ruokakaupoissa on nyt havaita ihmiset, jotka yskivät, röhivät aivastelevat ilman , että laittais edes kättä suun eteen tai hihaansa tai edes jotain, ostokset pitää putsata tosi huolella ennenkuin niitä kaappiinkaan viitti laittaa.
Maskit käyttöön .
cittarissa ainakin kuulutetaan muistuttamalla maskien käytöstä ja turvaväleistä.
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee maskista terveyshaittoja, hengenahdistusta, happivajausta ja päänsärkyä. Käyttäköön ne jotka kykenevät. Jolukuussa tulee puolivuotta kakkos rokotteesta ja silloin otan kolmannen tehosteen. Ja maskeista huolimatta se tauti leviää jos on levitäkseen. Ainoastaan jos jotain vähäisiäkin flunssan oireita niin silloin pitää ehdottomasti maskia käyttää. Ja rokottamattomien kannattaa käyttää maskia.
Havaintoni tuttavapiiristäni on päinvastainen. Moni rokotettu käyttää myös maskia. Rokottamattomat eivät pidä maskiakaan, koska eivät välitä koko koronasta.
Minua ei vois vähempää maski kiinnostaa. Tuttavani eivät vaan tiedä asiaa. Töissä menen siihen teatteriin niinå hetkinä kun on pakko, koko koronan aikana en ole käyttänyt esim kaupoissa koska pidän sen verran etäisyyttä etten tartuta tauteja.
Olen ehdottomasti ottanut rokotteet ja tulen ottamaan jatkossakin. Maski on yhtä älyttömyyttä. Mutta valinnanvapautta kannatan ja tiedän että hul luim mat haluaa jatkaa maskin käyttöä aina. Siitä vaan. Ei ole minulta pois.
Toukokuussa luovuin lopullisesti maskeista. Käytä sinä jos haluat, minä elän ja hengitän nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onnittelen sinua siitä että vihdoin tulit järkiisi. Tosin harmi sinun kannalta että vasta nyt.
Maskit ovat ja ovat olleet ylivoimaisesti turhin ja älyttömin keino yrittää torjua koronaa. Asia, mistä ei ole mitään hyötyä havaittu missään. Mikään tieteellinen tutkimus ei tue sitä, että niistä olisi hyötyä. Jopa leikkaussaleissa on tutkitttu maskien hyötyä ja tulos oli, että ei ole hyötyä - ennemmin haittaa.
Onhan se ihan päivän selvää, ettei mikään paperi pysäytä viruksia. Etenkään, kun valtaosa ilmavirrasta virtaa maskin ohi sivuilta ja nenän vierestä.
Aika "yllättäen" maskien poisjättö ei muuttanut tilannetta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei vois vähempää maski kiinnostaa. Tuttavani eivät vaan tiedä asiaa. Töissä menen siihen teatteriin niinå hetkinä kun on pakko, koko koronan aikana en ole käyttänyt esim kaupoissa koska pidän sen verran etäisyyttä etten tartuta tauteja.
Olen ehdottomasti ottanut rokotteet ja tulen ottamaan jatkossakin. Maski on yhtä älyttömyyttä. Mutta valinnanvapautta kannatan ja tiedän että hul luim mat haluaa jatkaa maskin käyttöä aina. Siitä vaan. Ei ole minulta pois.
Miksi alat haukkumaan hul luk si? Jos se ei ole sinulta pois , jos vastuuntuntoiset ihmiset käyttää maskia?
Vierailija kirjoitti:
Eteenpäin missä? On kiva nähdä ihmisten kasvot, kun enemmistö on luopunut maskin käytöstä.
Mä taas tykkään säilyttää yksityisyyteni ja tule jatkossakin käyttämään maskia, oli suositukset mitkä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Maskit ovat ja ovat olleet ylivoimaisesti turhin ja älyttömin keino yrittää torjua koronaa. Asia, mistä ei ole mitään hyötyä havaittu missään. Mikään tieteellinen tutkimus ei tue sitä, että niistä olisi hyötyä. Jopa leikkaussaleissa on tutkitttu maskien hyötyä ja tulos oli, että ei ole hyötyä - ennemmin haittaa.
Onhan se ihan päivän selvää, ettei mikään paperi pysäytä viruksia. Etenkään, kun valtaosa ilmavirrasta virtaa maskin ohi sivuilta ja nenän vierestä.
Aika "yllättäen" maskien poisjättö ei muuttanut tilannetta mihinkään.
Muuttipas, tartunnat lisääntyi, kuin kulovalkea!
Hoitajana käytän maskeja työssäni ja käytän maskia julkisissa liikennevälineissä, kaupoissa ja paikoissa, joissa on paljon ihmisiä. En siksi, että pelkään vaan siksi, että haluan suojata potilaitani. Aseptiikka on selkäytimessä. Hyvin monet käyttävät maskia virheellisesti, kaivetaan kasvoille se pari viikkoa käytetty käytetty nuhjuinen maski, joka on lojunut kassin pohjalla, housun taskussa ja ties missä. Jos ei osaa käyttää maskia oikein niin parempi olla ilman.
Jos korona olisi niin vaarallinen, kuin väitetään, niiin miksi sitten maskien käyöstä tehtiin vapaaehtoinen. Ristiriitaista todellakin. Hölynpölyä.