Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

postin ninjat

Vierailija
07.01.2015 |

Nyt on aivan pakko ihmetellä, että pimpottavatko/koputtavatko pakettien jakajat ollenkaan oveen? On sen verran usein tipahtanut lappu postiluukusta kotoa ollessamme, että paketti joka olisi siis pitänyt toimittaa kotiin onkin noudettavissa postista, koska ovea ei olla avattu. Eli siis joka kerta. Jännä, meillä kun koira reagoi ovikelloon, sekä oven koputukseen, eikä esim. Pitsa ole koskaan jäänyt saamatta kotiin tilattuna..

Niin että miksi? Osaisiko joku ninjoista tai asiakkasista vastata kuinka tavallista tämä on vai onko mulla ainoastaan huono säkä? Pikkasen korpee hakea isoja painavia paketteja autottomana kilsojen päästä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:44"]Mistä sinä kopioit näitä ikivanhoja juttuja? Piti ihan vuosilukua katsoa siirsitkö sellaisenaan vai kirjoititko vain uusiksi.
[/quote] anteeks mitä? Ap

Vierailija
22/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:27"]Meitä on paniikkihäiriöisiä postinkuljettajia. Ujostuttaa soittaa ovikelloa. Helpompi pudottaa kirje. [/quote] meitä on autottomia, selkävaivaisia asiakkaita joiden on aivan hemetin vaikea lähteä noutamaan kotiin tilattua pakettia vain siksi, että joku ei uskalla painaa ovikelloa..

[/quote]

Haista viettu. Miksi et osaa samaistua paniikkihäiriöpotilaan tunteisiin.

Valitakaa te lääkärille joka ei suostu kirjoittamaan eläkettä. Alaa en vaihda.

Töitä nyt on tehtävä elääkseen :(

T: Ujo postimies

[/quote]

Ala sitten jakamaan vaikka paikkakuntasi aamulehteä. Ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa tekemisissä, jos nyt ei yhtäaikaa rappuun satu, jolloin voi joutua sanomaan huomenet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:27"]Meitä on paniikkihäiriöisiä postinkuljettajia. Ujostuttaa soittaa ovikelloa. Helpompi pudottaa kirje. [/quote] meitä on autottomia, selkävaivaisia asiakkaita joiden on aivan hemetin vaikea lähteä noutamaan kotiin tilattua pakettia vain siksi, että joku ei uskalla painaa ovikelloa.. [/quote] Haista viettu. Miksi et osaa samaistua paniikkihäiriöpotilaan tunteisiin. Valitakaa te lääkärille joka ei suostu kirjoittamaan eläkettä. Alaa en vaihda. Töitä nyt on tehtävä elääkseen :( T: Ujo postimies [/quote] miksi et osaa samaistua selkäkipuisen tuskaan, joka on maksanut siitä, että paketti toimitetaan ovelle?

[/quote]

Koska olen psyykkisesti sairas ja kuuluisin eläkkeelle. Vaan lääkärin mielestä minä olen työkuntoinen.

Vierailija
24/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:39"]

Siellä pyörän tarakallako ne ap:n painavia paketteja raahaa :D

[/quote]

Mä olen omin silmin todistanut kun se pakettien tuoja, siis todellakin pakettien tuoja, ei tavispostin jakaja, kurvaa autolla postilaatikolle ja laittaa sen "yritimme tuoda pakettinne, ette olleet kotona- lappunsa postilaatikkoon. Katsoin just silloin ikkunasta. Ei vaan tainnut tuojaa huvittaa sitä tuoda ovelle, helpompaa oli pistää lappu laatikoon autosta käsin. Ei vissiin jaksanut nousta autosta ja tehdä hommiaan.

Varsinainen postinjakaja meillä hoitaa hommansa niin hyvin kuin pystyy. 

Vierailija
25/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksikirjeitä ei lähtökohtaisesti voida jakaa perusjakelussa ison koon vuoksi. Lähetyksestä jaetaan noutoilmoitus. Lähetys voidaan myös jakaa perusjakelussa, jos se on postinjakelun järjestelyjen kannalta mahdollista.

http://posti.fi/henkiloasiakkaat/kortitjakirjeet/kirjeet/maksikirje.html

Ap lienee siis maksanut kotiinkuljetuksesta, tai kuriirifirmojen pitäisi tuoda?

Itsekin sai miettiä kun olin tilaamassa lahjaksi ulkomailta jotain joka tulisi suoraan ovelle, mutta nykyään kun kerrostalojenkin alaovet ovat monet lukossa, ja netistä löytyi paljon juttua etteivät soittele etukäteen ja miten ne sitten laittavat edes lappua luukkuun kun eivät alaovea pidemmälle pääse...

Kuulostaa ettei monilla jakelijoilla edes ole puhelinta. Paketit menevät sitten jonnekin jakelufirman konttoriin, jollei postiin, ja sitten lähetetään lappua vissiin?

Maaseudulla sitten taas toivoisi ettei niitä tuotaisi sinne laatikkoon, mutta koskaan ei vissiin sitten tiedä. Voihan se olla että ne ovat mukana autolla kulkevalla jakajalla, koska meillä on ihmisillä isot laatikot joihin yleensä mahtuu ne maksikirjeet.

Sitä kun ei vaan aina ole kotosalla eikä aina viitsi käydä pitkän matkan päässä tarkistamassa tienvarsilaatikkoa, olisiko tullut postia, minulle kun ei muuta tule. 

Ei vaan koskaan enää tiedä nettikaupoistakaan minkä sortin lähetyksenä ne lähettävät.

Vierailija
26/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:39"] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:27"]Meitä on paniikkihäiriöisiä postinkuljettajia. Ujostuttaa soittaa ovikelloa. Helpompi pudottaa kirje. [/quote] meitä on autottomia, selkävaivaisia asiakkaita joiden on aivan hemetin vaikea lähteä noutamaan kotiin tilattua pakettia vain siksi, että joku ei uskalla painaa ovikelloa.. [/quote] Haista viettu. Miksi et osaa samaistua paniikkihäiriöpotilaan tunteisiin. Valitakaa te lääkärille joka ei suostu kirjoittamaan eläkettä. Alaa en vaihda. Töitä nyt on tehtävä elääkseen :( T: Ujo postimies [/quote] miksi et osaa samaistua selkäkipuisen tuskaan, joka on maksanut siitä, että paketti toimitetaan ovelle?

[/quote]

Koska olen psyykkisesti sairas ja kuuluisin eläkkeelle. Vaan lääkärin mielestä minä olen työkuntoinen.
[/quote] ok, otan oikeasti osaa. En kuitenkaan usko, että paniikkihäiriö on kovin yleinen postinkuljetajien keskuudessa, joten eiköhän tässä ole nyt jostakin muusta kuitenkin useammin kyse. Tätä oveen pimpottamuutta kun tapahtunut lähiaikoina kahdella täysin eri paikkakunnallakin (muutin hetki sitten). Ap

Vierailija
27/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:49"]

[/quote]

[/quote] minnekköhän viestini katosi.. N joka tapauksessa otan osaa, en kuitenkaan usko että paniikkihäiriö olisi niin yleinen postinjakajilla että paketit jäisivät pääsääntöusesti toimuttamatta ovelle (olen juuri muuttanut ja tätä on nyt siis tapahtunut kahdella paikkakunnalla aivan lähiaikoina). Eli jostakin muusta on varman kyse.

Vierailija
28/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:27"]Meitä on paniikkihäiriöisiä postinkuljettajia. Ujostuttaa soittaa ovikelloa. Helpompi pudottaa kirje. [/quote] meitä on autottomia, selkävaivaisia asiakkaita joiden on aivan hemetin vaikea lähteä noutamaan kotiin tilattua pakettia vain siksi, että joku ei uskalla painaa ovikelloa..

[/quote]

Haista viettu. Miksi et osaa samaistua paniikkihäiriöpotilaan tunteisiin.

Valitakaa te lääkärille joka ei suostu kirjoittamaan eläkettä. Alaa en vaihda.

Töitä nyt on tehtävä elääkseen :(

T: Ujo postimies
[/quote] miksi et osaa samaistua selkäkipuisen tuskaan, joka on maksanut siitä, että paketti toimitetaan ovelle?
[/quote] [quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:44"]Mistä sinä kopioit näitä ikivanhoja juttuja? Piti ihan vuosilukua katsoa siirsitkö sellaisenaan vai kirjoititko vain uusiksi.
[/quote] anteeks mitä? Ap
[/quote] oho, luulin oikeasti keksineeni tämän itse. Google osoutti toista, en siis ole hetkeen tilannut mitään. Ap

Vierailija
29/29 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2