Tapaako miesystäväsi lapsiaan eksän luona?
Miesystävä on menossa tapaamaan lapsiaan eksänsä luo eli heidän entiseen kotiinsa. WTF??? Onko tällainen toiminta yleistäkin?
Kommentit (22)
Ovat eron jälkeen pitäneet hyvät välit, älä mene pilaamaan niitä.
Voi tehdä samalla uudenkin lapsen.
Vanha suola janottaa.
Lapsen tapaaminen on vain sivuseikka, kulissi ja tekosyy.
En ymmärrä ongelmaa, erinomaista että välit ovat säilyneet hyvinä ja lapsilla on mahdollisuus kunnolliseen lapsuuteen, vaikka olosuhteet eivät ole optimaaliset.
Jos tuo asia sinua häiritsee, niin kannattaa lopettaa suhde nyt. Koeta ymmärtää, että erosta huolimatta tulevat aina olemaan toistensa kanssa tekemisissä, koska yhteiset lapset. Ja mitä ilmeisimmin ovat osanneet erota aikuisina eli tolkkupäisinä, jolloin välit ovat hyvät ja asialliset, mikä puolestaan on lapsien kannalta hyvä. Lapset tulevat aina ensin.
Tietysti se herättää minussa epävarmuutta. Oma historiani tämän miehen kanssa on vasta lyhyt. Mutta siis, olen kuvitellut että vanhemmat tapaavat lapsiaan omissa kodeissaan eivätkä jatka "perhekäsityksen" ylläpitämistä ja vietä yhdessä hetkiä siellä entisessä yhteisessä kodissaan.
Kyllähän naista tekis jo mieli, erosta 2vuotta,ollaan me miehet sikoja, kun naista haluis. Äidit kyllä on tosi empaattisia, naapurissa oli tapaus, eroaikeet päällä, niin naisella jo toinen mies kehissä, ja isäntä teki huonon ratkaisun, kun ei kestänyt,lähti pois ikiajoiksi, ei täällä kylillä paljon oo asiasta puhuttu. Se on kyllä kumma, jos minä, esim saisin hommattua naisen, niin jo olis päivän puheena, nyt asunu yksin, 1.5v,niin ei täällä käy juuri kukaan, johtuuko koronasta, naapurin varmaan odottivat että tulis noita metsätiloja myyntiin, sain asiat järkättyä että ei tullut. Naapurin isännillä oli ehdotuksia että niitähän joutas myydä, jotta ei niillä rikastu, olin toista mieltä.
Naisilla lapset on vallankäytön väline, on siitä jo minullakin kokemusta, minusta näyttää, että nuorimmainen ei voi hyvin, on poissa oloja koulusta, äidit taitavia manipuloija, onko kokemusta, ne saa mukaansa myös sossu viranomaiset, ja suomen laki on myös erikoinen, muka Oikeusvaltio,
Huono juttu. Etkö luota miesystävääsi? Vai miehiin ylipäätään?
Mä en arvosta juurikaan näitä mennään eksälle tapaamaan lapsia -tapauksia, jos on kuitenkin ennen perheenä eletty. Toki parempi, että lapset näkee isäänsä edes joskus, mutta parisuhdemielessä minua kiinnostaa vain isät, jotka huolehtivat lapsista normaalisti esim. 50-50 tai jos pitkä välimatka tai lapsi ihan pieni, niin lyhyempiä aikoja.
En tiedä onko yleistä, mutta voivat vanhemmat tavata lapsiaan myös exän kotona. Tai olla samaan aikaan juhlissa kolmannella osapuolella. Ostaa jopa yhteisen lahjan. Mä olen käynyt kylässä exän ja sen puolison kotona. Ollaan yhdessä istuttu iltaa. Syöty ja pelattu. Ja exä on käynyt täällä mun luona. Yksin ja puolisonsa kanssa. Exä on myös auttanut auto ja pienissä remontointi asioissa. Kun yhteisiä vuosia ehti tulla aika monta ja lapsiakin on niin kuulumme toistemme elämään. Vanha suola ei janota kumpaakaan, mutta miksi ei saisi olla tekemisissä?
Eikö tämä uusi miehesi selviydy omien lastensa hoidosta ilman apua :D? Mieletön helmi ja upea parisuhdekandidaatti.
Joskus minun ja exäni lapsi pyytää että jäisin hänen kanssa joksikin aikaa isänsä luo. Saatan olla siellä pari tuntia. Ei olisi tullut mieleenkään että tuo olisi jokin ongelma. Meillä on asialliset välit ja halutaan että lapsikin näkee että voidaan olla samassa tilassa normaalisti. Eromme oli kamala, joten olen vain tyytyväinen että näinkin asialliset välit on.
Älä sä ala sotkee selvää kuviota mustasukkaisuudellasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo asia sinua häiritsee, niin kannattaa lopettaa suhde nyt. Koeta ymmärtää, että erosta huolimatta tulevat aina olemaan toistensa kanssa tekemisissä, koska yhteiset lapset. Ja mitä ilmeisimmin ovat osanneet erota aikuisina eli tolkkupäisinä, jolloin välit ovat hyvät ja asialliset, mikä puolestaan on lapsien kannalta hyvä. Lapset tulevat aina ensin.
Ensimmäinen neuvo on hyvä. Jos häitritsee, eroa. Loppu on 50/60. Joko näin, tai sitten tässä on jotain muuta, jonka pitäisikin häiritä. Molemmissa tapauksissa ero on paras ratkaisu.
Mun miehellä on lapsi aikaisemmasta suhteesta ja poika tulee käymään hänen luonaan eikä mies mene pojan äidin luo koskaan
Onhan näitä joitakin jotka yöpyvätkin exänsä luona, "vierashuoneessa".
Jos on pitkästä välimatkasta kyse niin voin ehkä jotenkin ymmärtää, mutta samassa kaupungissa niin ei pitäisi kamalan pitkiä tapaamisia vanhempien välillä tarvita. Lasten asioita voi pitkästi hoitaa myös viesteilä tai sähköposteilla. Ei ole mikään pakko tavata.
Mutta jos samassa kaupungissa olevan exän luona pitää yöpyä, niin mun mielestä siinä ei ole kuvio vielä ihan selvä, vaikka olisi omat kämpätkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko yleistä, mutta voivat vanhemmat tavata lapsiaan myös exän kotona. Tai olla samaan aikaan juhlissa kolmannella osapuolella. Ostaa jopa yhteisen lahjan. Mä olen käynyt kylässä exän ja sen puolison kotona. Ollaan yhdessä istuttu iltaa. Syöty ja pelattu. Ja exä on käynyt täällä mun luona. Yksin ja puolisonsa kanssa. Exä on myös auttanut auto ja pienissä remontointi asioissa. Kun yhteisiä vuosia ehti tulla aika monta ja lapsiakin on niin kuulumme toistemme elämään. Vanha suola ei janota kumpaakaan, mutta miksi ei saisi olla tekemisissä?
Yhteiset juhlat on vielä ihan ok, mutta vaikea ymmärtää jos pitäis yhdessä istua iltaa ja pelata, jos puolisot eivät ole paikalla.
Minkä ikäisiä nuo lapset ovat? Jos kovin pieniä niin ymmärtää sen, ettei ehkä voi antaa lapsia hänelle yöksi tms. Ja jos ei ole paljon lapsia tavannut, niin mahtavatko jo vierastaa isäänsä?
Toisten jämiä ei vaan kannata ottaa jos se entinen elämä häiritsee.