Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko nähnyt lepakon ja pelkäätk niiden purevan sinua?

Vierailija
30.10.2021 |

Miten on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikaisemmin lepakoita talon yläpohjassa. Kattoremontin jälkeen ei ole näkynyt. Enpä oikeastaan pelkää, että ne puree, vaikka tiedän, että ne voivat paniikissa tai vahingossa puraista.

Koulukaveriani puri lepakko, joutui seuraavan vuoden aikana hakemaan aika monta rabiesrokotuspiikkiä.

Vierailija
2/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt enkä pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika söpöjä otuksia. Napsivat välillä jotain öttiäisiä iltaisin ikkunan vierestä, kun asunnon valo kajastaa ulos.

Vierailija
4/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vampyyrilepakotkaan pure kuin nukkuvia eläimiä.

Vierailija
5/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensi kerran päin naamaa, mutta teki sen niin äkkiä etten ehtinyt pelätä.

Vierailija
6/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena näin, kun raukka oli jäänyt kärpäspaperiin kiinni. Sitä sitten irroteltiin, en tiedä selvisikö hengissä. Eipä sellaisesta rääpäleestä pelkoa jäänyt.

Vierailija
7/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kerran sisään lepakko, kun lapset olivat pieniä. Mies oli tietysti juuri silloin poissa, eli en voinut delegoida otuksen häätämistä hänelle, kuten olisin ihan varmasti muuten tehnyt. 

Saalistin sen sitten kakkukupuun ja näytin lapsille opetusmielessä läheltä, että tällainen otus se lepakko nyt on ja päästin sitten ulkona lentoon. Yritin olla oikea rauhallisuuden ja opettavaisuuden perikuva, vaikka oikeasti en kyllä yhtään tykännyt käsitellä sitä, vaikka periaatteessa minulla ei lepakoita vastaan mitään olekaan. En vain tahdo lähikontaktiin. 

Vierailija
8/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän mökin lähipiirissä on paljon lepakoita.

Syövät vuorokaudessa painonsa verran hyönteisiä.

Hyttysiä ei ole paljon koskaan.

Rakastan niitä.

Vierailija
9/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökillä paljon lepakoita, niitä on kiva seurata iltaisin saunan terassilta käsin. On jännää odottaa milloin ensimmäinen sujahtaa esiin.

En pelkää, tykkään niistä.

Vierailija
10/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja olen pelännyt, koska lepakoilla on juhannuksen tienoilla poikasia ja silloin ne puolustavat omiaan.

11/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja en.

Vierailija
12/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänä syksynä seisoin mökin pihassa ihastelemassa vierestä, kun pieni lepakkoparvi saalisti yöperhosia pihavalon läheltä. Ei pelottanut, luotan kaikuluotaimeen.

Vierailija
13/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna lepakko lenteli yksinään työpaikan toimistossa. Muut olivat jo lähteneet ja jäin vielä yksin töihin. Olin menossa toimistohuoneeseen kopioimaan pari juttua ennen kotiin lähtöä kun sitten kesken kopiointihommien huomasin lepakon lentelevän ympyrää toisella puolella huonetta.

Pelkään lepakoita, joten pienessä paniikissa piilouduin ensin pöydän alle ja sitten juoksin äkkiä karkuun ja läimäisin huoneen oven kiinni. Seuraavana päivänä kerroin tapahtuneesta työkavereille ja myöhemmin lepakko oli kuulemma löytynyt kuolleena.

14/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena pelkäsin lepakoita, koska niiden puhuttiin levittävän vesikauhua. Sana vesikauhu oli pelottava, myös latinankielinen nimi rabies oli kauhean kuuloinen. En ole koskaan nähnyt lepakkoa luonnossa läheltä, mutta eräässä talossa, jossa kävimme ollessani lapsi, ullakolla oli kuulemma lepakoita.

Lepakonpoikaset ovat yllättävän söpöjä. YouTubessa olen nähnyt videoita niistä.

Vierailija
15/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lepakot ovat ihania!