Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 7-kuukautiselle vauvalle antaa lohkoperunoita

Vierailija
07.01.2015 |

tai ylipäänsä uunissa kypsennettyjä kasviksia? Oon lähinnä höyryttänyt vauvan ruuat, mutta mietin, että uunissa tulisi maukkaampaa ja tulisi vähän vaihtelua. Ajatus tuntuu kuitenkin jotenkin kummalta...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa mutta ei mene niin pehmeiksi kun höyrytetyt/keitetyt.

Vierailija
2/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei, jos vauva pystyy syoda ja ei oo maustettuja/suolattuja ja ovat ihan itse tehtyja. Sitkea kuori pitanee poistaa, ettei tukehdu siihen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:06"]

Voi antaa mutta ei mene niin pehmeiksi kun höyrytetyt/keitetyt.

[/quote]

Kyllä ainakin mä saan uunikasvikset pehmeiksi, ja höyryttämälläkään en kypsennä kasviksia niin pehmeiksi, ettei ne pysyisi koossa.

Ap

Vierailija
4/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:06"]

miksi ei, jos vauva pystyy syoda ja ei oo maustettuja/suolattuja ja ovat ihan itse tehtyja. Sitkea kuori pitanee poistaa, ettei tukehdu siihen..

[/quote]

No ei tietenkään suolattuja tai kaupan valmiita! Mausteita kyllä voi laittaa. Ei vauva tukehdu tuommoiseen, vauva työntää suustaan pois, jos ei saa suussa hienonnettua.

Ap

Vierailija
5/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu menee pehmeiksi, mutta tuleehan niihin kovempi "kuori" uunissa kuin höyryttämällä. Tarkoitin vain että ei ole mitään muuta syytä kuin se, että vauva ei vielä pystyisi nielemään niitä.

Vierailija
6/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa antaa kunhan ovat sopivan kypsiä ja kuori on otettu pois. Ja ei tosiaankaan suolaa tuon ikäiselle, ei vauvan elimistö kestä sellaista vielä :)

Vierailija
7/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa antaa, mausteitakin voi laittaa muttei suolaa :)

Yleensähän sanotaan, että vauvan ruoka tulisi keittää/höyryttää mutta kyllä mä varovaisesti paistelin sormiruokailevalle vauvalle joitain ruokia sekä pannulla että uunissa, siis niin etteivät ruskistuneet vaan kypsyivät.

Vierailija
8/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan perunaa anna noin pienelle! Vasta yksivuotiaalle perunaa, jos sitä ihan pakko on antaa.

Vierailija
9/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vauvasti asti syötetään lohkoperunoilla? Varmaan siirryt pakastepitsaan puolen vuoden jälkeen ja 2v käy jo mcdonaldsissa. Voi näitä nykyäitejä ...

Vierailija
10/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP edes kysyt, kun kerran tiedät jo, ettei suolaa, eineksiä yyms laiteta, ja ettei lapsi edes tukeudu niihin (olisin varovainen kyllä, ne vauvat ei aina saa niitä ulos suusta itse ajoissa). Tai siis mitä ohjetta nyt kaipaat?

Vierailija
11/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen lapsen kehitys on yksilöllistä, mutta nyrkkisääntönä voi sanoa, että voit antaa kiinteää sormiruokaa heti kun lapsi osaa istua itse ilman tukea. (ilman selkänojaa)

Vierailija
12/12 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:29"]

Miksi AP edes kysyt, kun kerran tiedät jo, ettei suolaa, eineksiä yyms laiteta, ja ettei lapsi edes tukeudu niihin (olisin varovainen kyllä, ne vauvat ei aina saa niitä ulos suusta itse ajoissa). Tai siis mitä ohjetta nyt kaipaat?

[/quote]

No ihan sitä paistetun ruuan antamista mietin. Mulla on esikoisen kohdalta kokemmusta sormiruokailusta, ja kyllä ne vauvat ihan oikeasti pullauttaa pois semmoisen, mikä ei kurkusta mene.

Ap