Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaasan hyvät ja huonot puolet?

Vierailija
07.01.2015 |

kertokaahan kokemuksia, mielipiteitä... Minkälaisia ihmiset ovat yms? Harkitsen muuttoa sinne :)

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä kuplahallissa on? Siellä ammattikoulun suunnalla? En yhtään tiedä, ajan siitä vain ohi usein. 

Vierailija
2/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se muuten ihme ja kumma, että Vaasassa ei saada aikaan mitä klubipaikkaa, jossa olisi kunnollista livemusiikkia. Enkä tarkoita kunnollisella livemusiikilla paikallisten teinien kellaribändejä vaan ihan kotimaista kaikenlaista musiikkia ja myös ulkomaisia artisteja. WDD oli ainoa paikka jossa oli livetarjontaa ja sekin taisi lopettaa. Miten ihmeessä voi olla että Seinäjoella vastaavia paikkoja on monta ja Rytmikorjaamolla harva se päivä huippuartisteja ja bändejä? Klamydia sen sanoi: VAASALAISET ON HOMEPERSEITÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:31"]

Mitä siinä kuplahallissa on? Siellä ammattikoulun suunnalla? En yhtään tiedä, ajan siitä vain ohi usein. 

[/quote]Tarkoitat varmaan Vaasan Kiiston kuplahallia? Se on futishalli mutta ei täytä kuitenkaan mitään määräyksiä ja on jotenkin alimittainen. Vai tarkoitatko Ruutikellarintien amista eli entistä Silveriaa? Siinä vieressä on uudempi yksityinen futishalli eli Fennia Areena.

Nyt pitää varmaan myöntää että onpa ainakin futiksen harjoittelun osalta asiat kunnossa Vaasassa.

Vierailija
4/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:04"]

Harrastus- ja liikuntamahdollisuuksia en pitäisi kuitenkaan hyvinä, sillä tässä kaupungissahan ei ole minkäänlaista palloiluhallia. Botniahallissa on nykyisin lähinnä messuja ja sehän sijaitsee sitäpaitsi Mustasaaren puolella. Lisäksi Vaasan liikuntapaikkoja hoidetaan ihan järjettömän huonosti.

[/quote]

Hmm, entä Tennis Center?

[/quote]Kohta romahtamiskunnossa. Tennistä ei taida oikein kukaan enää Vaasassa pelata. Sitäpaitsi sehän taitaa nyt jäädä sen monta vuotta jahkaillun juupas-eipäs-futistadionin alle tai ainakin parkkipaikka jää.

[/quote]

Kyllä siellä ainakin ennen sai pelata muitakin lajeja kuin tennistä, mutta paikan nykykunnosta ja tulevaisuudesta mulla ei ole tietoa.

Vierailija
5/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:31"]

[/quote]Tarkoitat varmaan Vaasan Kiiston kuplahallia? Se on futishalli mutta ei täytä kuitenkaan mitään määräyksiä ja on jotenkin alimittainen. Vai tarkoitatko Ruutikellarintien amista eli entistä Silveriaa? Siinä vieressä on uudempi yksityinen futishalli eli Fennia Areena.

Nyt pitää varmaan myöntää että onpa ainakin futiksen harjoittelun osalta asiat kunnossa Vaasassa.

[/quote]

Fennia Areena, niin siinä taitaa lukeakin. Tuosta toisestakin on joku mielikuva, onko siellä Klemettilän teollisuusalueen suunnalla? 

Vierailija
6/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 + 42 siis on asunut Vaasassa pari vuotta ja muutin viime kesänä tänne eteläpuolelle, joten nyt vasta olen tutustunut näihin alueisiin. 

Vierailija
7/50 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä puolia: meri, etenkin kesällä on tosi nätti luonto, opiskelijat ja yliopisto tuo vipinää kaupunkiin, tunnelmallisia vanhoja rakennuksia paljon, kulttuuritarjonta on aika hyvä, ruotsinkielinen väestö vaikuttaa myös tunnelmaan positiivisella tavalla. Käsittääkseni harrastusmahdollisuudetkin on aika hyvät.

Huonoja puolia: aika pieni kaupunki ja pienet piirit. Jos et osaa ruotsia, palveluammatteihin on vaikeampi työllistyä, mutta kyllä Vaasassa muuten pärjää ihan pelkällä suomellakin. Vaasalaiset on sisäänpäinkääntyneitä (mutta toisaalta kaikkialla Suomessa ollaan...) ja välillä vähän "homeperseitä" (eli vaikka mm. tapahtumia järjestetään, jäädään mieluummin kotiin eikä haluta osallistua). Keikkoja ja konsertteja aika huonosti, kun sopivia keikkapaikkoja ei ole. Joukkoliikenne on huonoa.

Vierailija
9/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!:) lisää?

Vierailija
10/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono joukkoliikenne ja alkuperäiset vaasalaiset on aika kylmiä.
Toisaalta välimatkat lyhyitä ja paljon harrastuksia lapsille ja aikuisille (pitää tosin itse selvittää)

Vierailija
11/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasasta lennät tunnissa Tukholmaan ja siitä pari tuntia esim. Lontoo, Pariisi eli aamu 10 kävelet Lontoon polkuja. Kaupungissa ei ole oikein laadukasta ostettavaa, mutta DHL toimii. Tilaat tänään Net a Porterista ja seuraavana päivänä paketti on perillä. Ruokapaikoista suosittelen omia paikallisia; Strampen, August yms. Sunnuntaisin ei tapahtu mitään ja kaikki on kiinni. Meri on sairaalan puolelta Vaskiluodonsiltaa ruskeaa vettä ja Palosaaren puolelta vihreä. Plussana on että kaikkialle on lyhyt matka ja auton saa helposti parkkiin "oven eteen".

Vierailija
12/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on vinossa.

Vierailija
13/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta tulleen, monella puolella suomea asuneen ja missä vaan itsensä viihtymään saavan kommentteja tässä:

Liikennesäännöt ovat omanlaisensa. Pitää tietää milloin pitää väistää vasemmalta tulevia, vaikka itsellä ei ole kolmiota. Tällaisia katuja on useita. Psykologinen etuajo-oikeus on yleensä pitemmillä ja leveämmillä kaduilla, tällaisia katuja ovat mm. Pitkäkatu ja Asemakatu, joissa vain harva väistää esim. Kasarminkadulta oikealta tulevia. Pistä katujen nimet mieleen. Tänä vuonna on jo pari kertaa joku ajanut moottoritietä väärää kaistaa. Itse olen hoksannut paikat, missä mummeleille ja papoille niin voi helposti käydä. Bussit tulevat jalankulkijan päälle, jos menet vihreillä ja bussi on kääntymässä. Ne harvat bussit, mitä kulkee. klo 21 jälkeen ei kulje juuri mitään ja viikonloppuisin enintään kahden tunnen välein, jos sitäkään. Sisämaasta tullut palelee muutaman ensimmäisen vuoden. 21 astetta täällä on kesällä viileämpi kuin 20 astetta sisämaassa. 

Torin ympäristö on ajoittain levotonta. 

Palvelun taso on todella vaihtelevaa. Täällä olen saanut ehkä parasta palvelua koskaan ja samoin myös huonointa palvelua koskaan, eikä se ole aina ollut kielikysymys. Liikuntamahdollisuudet on aika hyvät, paljon kuntosaleja. Kahviloita on myös kohtalaisen paljon kaupungin kokoon nähden ja osa on illallakin auki, osa klo 18 saakka. Kotipizzoja on vähän joka nurkalla, mikä johtuu siitä, että ko. ketju on täältä lähtöisin. Jos haluaa etnistä pizzaa, edelleen on vaihtoehtoja. Itämaisia ruokapaikkoja on myös useita. 

Kirjasto, pää-, on vähän pettymys, puolta pienemmässä kotikaupungissani se on parempi. Ehkä johtuu siitä, että kaksikieliseen tönöön mahtuu vähemmän. Sivukirjastoja on myös.  Uimahallissa en ole käynyt, mutta sitä täällä olen kuullut kehuttavan. Maisemat on kesällä kivoja. 

Junia lähtee kohtalaisen monta päivässä, mutta useimmiten pitää vaihtaa Seinäjoella. Pari kertaa päivässä pääsee pendolinolla suoraan Helsinkiin. Mulle tämä junien kulku oli yllätys, kun olin jopa kuullut jonkun sanovan,  että Vaasaan ei pääse junalla ollenkaan, mutta ei todellakaan pidä paikkaansa. 

Vierailija
14/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoinen kaupunki lapsiperheelle. Olemme olleet hyvin tyytyväisiä päiväkotiin, eskariin ja kouluihin.

Paljon harrastusmahdollisuuksia. Minun mielestäni on paljon kauppoja ja hyviä ravintoloita. Meri on kaunis mutta ranta-alue saisi olla paremmin käytössä ainakin kesällä.

Julkinen liikenne on kuulemma huono mutta me asumme keskustassa joten ei ole kokemusta kun on kuitenkin oma auto ja pyörällä pääsee.

Yksi hyvä puoli on että junalla pääsee Helsinkiin 3,5 tunnissa (pedolino).

Vierailija
15/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa asuu ihan häiriintyneitä romaneja..vaarallisia mitä heistä olen kuullut.. olen itsekin puoliksi romani ja kaikki tuntemani romanit karttavat vaasaa..

Vierailija
16/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh 9? Olen asunut Vaasassa 45 vuotta ja en ole törmännyt yhteenkään häiriintyneeseen romaaniin.

Tämän kokoisessa kaupungissa toki tehdään rikoksia mutta tuskin on pelkästään romaneja kaikki kriminaalit.

No elän kyllä ihan keskiluokkaista elämää niin en ole koskaan pyörinyt sellaisissa piireissä missä juopot tai narkkarit ym rellestää.

Vierailija
17/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitä sano että kaikki kriminaalit vaasassa on romaneja.. mutta vaasalaisilla rom. On aika ikävä maine..hyvä jos sinne mahtuu kunnollisiakin ! T 9

Vierailija
18/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:19"]

Täh 9? Olen asunut Vaasassa 45 vuotta ja en ole törmännyt yhteenkään häiriintyneeseen romaaniin.

Tämän kokoisessa kaupungissa toki tehdään rikoksia mutta tuskin on pelkästään romaneja kaikki kriminaalit.

No elän kyllä ihan keskiluokkaista elämää niin en ole koskaan pyörinyt sellaisissa piireissä missä juopot tai narkkarit ym rellestää.

[/quote]Jos rompsujen määrä on 2% tai enemmän kokonaisväestöstä, heidän määränsä vangeista on jopa 60% (Tsekki, Unkari jne.). Suomessa määrä on reilusti alle puoli prosenttia. Eräs vanhempi poliisi kuitenkin sanoi kerran rikosilmoitusta tehdessä, että rikollisuus keskittyy tuohon suuntaan. 

Vierailija
19/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 17:19"]

[/quote]

Maine taisi taas vähän kasvaa sen viime syksyisen puukotustapauksen jälkeen, kun nuori romanimies puukotti lounastauolla olleen miehen kuoliaaksi. Itsellä ei kokemusta, mutta paljon heitä katukuvassa näkee. 

Vierailija
20/50 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ole romaneita Vaasassa kovin paljon nähnyt. Tiedä sitten, kuinka paljon heitä siellä todellisuudessa asuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi