Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin tärkeää, että tytär ei jää lyhyeksi?

Vierailija
07.01.2015 |

Täälläkin huolestuneet äidit enemmän tai vähemmän tosissaan voivottelevat, että lapsi on nyt 155 cm pitkä ja kuukautiset alkoivat vuosi sitten. Hirveästi toivotaan, että tyttö kasvaisi vielä paljon pidemmäksi ja ollaan surullisia siitä, jos hän jää noin lyhyeksi. Mikä siinä lyhyeksi jäämisessä on muka niin kamalaa?

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan noin lyhyt ihan kauhea bygmi! Jos naisten keskipituus on nykyään joku 167cm, niin on se elämää haittaava tekijä että on puoli päätä lyhyempi.

Vierailija
2/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain rajoittaa ammatinvalintaa valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:02"]

No onhan noin lyhyt ihan kauhea bygmi! Jos naisten keskipituus on nykyään joku 167cm, niin on se elämää haittaava tekijä että on puoli päätä lyhyempi.

[/quote]

Niin miten haittaa elämää? Olen itse lyhyt nainen ja minua ei ole ainakaan todellakaan haitannut yhtään mitenkään. Miesten huomiotakin on aina riittänyt enemmän kuin kotitarpeiksi. Naisella lyhyys on monen miehen mielestä suloista vaan, ei mitenkään ei-toivottu piirre. 

Vierailija
4/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:04"]Kyllä se vain rajoittaa ammatinvalintaa valitettavasti.
[/quote]

Mutta ei onneksi merkittävästi. Onhan maailma monia ammatteja pullollaan.

Vierailija
5/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:06"]

[/quote]

Niin miten haittaa elämää? Olen itse lyhyt nainen ja minua ei ole ainakaan todellakaan haitannut yhtään mitenkään. Miesten huomiotakin on aina riittänyt enemmän kuin kotitarpeiksi. Naisella lyhyys on monen miehen mielestä suloista vaan, ei mitenkään ei-toivottu piirre. 

[/quote]

No kyllä mua haittaisi olla liki 20cm lyhyempi! Vaatteet pitäisi ostaa lasten osastolta, kotona tai kaupassa ei ilman tikkaita ylettyisi tavaroihi, ja toki ihmiset kuvittelisivat että tuon pituinen on lapsi, papereita kyseltäisiin ja jotkut puhuisivat kuin vähä-älyiselle lapselle.

Vierailija
6/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:02"]No onhan noin lyhyt ihan kauhea bygmi! Jos naisten keskipituus on nykyään joku 167cm, niin on se elämää haittaava tekijä että on puoli päätä lyhyempi.
[/quote]

Enemmänkin yhtä elämää haittaava asia kuin siitä itse itselleen tekee. Ei ainakaan yksikään lyhyt ystäväni ole koskaan valittanut kuinka heidän elämänsä on hankalampaa heidän lyhyytensä takia.

Vierailija
7/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:06"]

[/quote]

[/quote]

No kyllä mua haittaisi olla liki 20cm lyhyempi! Vaatteet pitäisi ostaa lasten osastolta, kotona tai kaupassa ei ilman tikkaita ylettyisi tavaroihi, ja toki ihmiset kuvittelisivat että tuon pituinen on lapsi, papereita kyseltäisiin ja jotkut puhuisivat kuin vähä-älyiselle lapselle.

[/quote]

Mitä ihmettä? En ole koskaan ostanut vaaatteita lastenosastolta, vaatekokoni on 38. Ei minulle mitkään lastenvaatteet sopisikaan kun olen ihan naisellisen muotoinen nainen jolla on isohkot rinnat ja takapuoltakin. Ihan riittävän hyvin yletyn kaikkeen noin yleensä, kotona sijoittelen toki usein käytetyt tavarat sellaisille hyllyille jonne yletyn ilman kerrosjakkaraa. Mutta eipä se iso vaiva ole tarvittaessa sellaistakin käyttää, tai kaupassa niitä apukorokkeita joita monessa kaupassa nykyisin on. 

Lapseksi minua ei ole lapsuuden jälkeen kuviteltu. Nyt nelikymppisenä ei taatusti kukaan kuvittele. Mutta kiva, jos näytän lyhyyden takia nuoremmalta, hyvähän se vaan tässä iässä on! Minulle ei myöskään puhuta kuin vähä-älyiselle lapselle vaan saan ihmisiltä ihan normaalia kunnioittavaa käytöstä siinä missä muutkin asialliset aikuiset ihmiset. En ole lapsen tyylinen ulkoasultani enkä käytökseltäni, ei pelkän lyhyyden takia naista lapseksi luulla. Töissä olen johtavassa asemassa, kaikki alaiseni ovat miehiä, eikä lyhyys töissäkään ole haitannut yhtään mitään. 

Vierailija
8/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:02"]No onhan noin lyhyt ihan kauhea bygmi! Jos naisten keskipituus on nykyään joku 167cm, niin on se elämää haittaava tekijä että on puoli päätä lyhyempi. [/quote] Enemmänkin yhtä elämää haittaava asia kuin siitä itse itselleen tekee. Ei ainakaan yksikään lyhyt ystäväni ole koskaan valittanut kuinka heidän elämänsä on hankalampaa heidän lyhyytensä takia.

[/quote]

He ovat niin tottuneet porrasjakkaroihinsa, kurotteluun jne. Minullakin on silmälasit mutten voivottele huonoa näköäni, silti valitsisin mieluummin hyvän näön.

Vierailija
9/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:09"]

[/quote]

Hyvinhän sinä näytät tietävän kuinka se haittaa, kun et ole lyhyt. Itselläni ainakin on naiselliset muodot silti, vaikka olenkin ala-asteikäisen pituinen. Joten lastenvaatteet on aika poissuljettu asia. Ihan yhtä hyvin löydän esimerkiksi s-kokoisia vaatteita ihan aikuistenpuolelta. Kaupassa ylettyy yleensä kaikkeen tarpeelliseen hyvin, vaikka sitten korottautumalla ja kotona niitä tavaroita ei tarvitse laittaa niin ylös. Ja ikinä en ole huomannut kenenkään vertaavan minua lapseen, koska en kuitenkaan ole henkisesti lapsen tasolla ja muuten ulkoisesti kasvoista ja vartalosta näytän yhtä aikuiselta kuin kuka tahansa meistä.

Vierailija
10/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse 157 senttiä pitkä (tai lyhyt). Eipä mitenkään merkittävästi ole elämään vaikuttanut. Toki välillä joutuu jakkaraa käyttämään, ja paljon olen kavereilta kuittia saanut, mutta muuten en ole kokenut lyhyyteni vaikuttaneen juurikaan elämääni. Paperit joudun edelleen näyttämään jos alkoholia ostan, mutta mitä sitten? Vaatteita ostan välillä lastenkin osastolta, mutta kyllä aikuistenkin osastolta kokoiselleni vaatteita löytyy.

Siltikin toivoisin että tyttäreni kasvaisivat minua pidemmiksi. Etenkin esikoinen on herkkä, enkä usko että pystyisi ottamaan esim. kavereiden kiusoittelun yhtä hyvin kuin itse.

Vierailija
11/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan se nyt paljon kamalampaa jos lapsi jää lyhyeksi kuin esimerkiksi jokin vakava sairaus kuten syöpä jne. Siis ihan hirveää. Nyt jotain suhteellisuudentajua äidit!

Vierailija
12/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis aika hirveetä olla melkein 30cm lyhempi.

Vierailija
13/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:09"] No kyllä mua haittaisi olla liki 20cm lyhyempi! Vaatteet pitäisi ostaa lasten osastolta, kotona tai kaupassa ei ilman tikkaita ylettyisi tavaroihi, ja toki ihmiset kuvittelisivat että tuon pituinen on lapsi, papereita kyseltäisiin ja jotkut puhuisivat kuin vähä-älyiselle lapselle. [/quote] Hyvinhän sinä näytät tietävän kuinka se haittaa, kun et ole lyhyt. Itselläni ainakin on naiselliset muodot silti, vaikka olenkin ala-asteikäisen pituinen. Joten lastenvaatteet on aika poissuljettu asia. Ihan yhtä hyvin löydän esimerkiksi s-kokoisia vaatteita ihan aikuistenpuolelta. Kaupassa ylettyy yleensä kaikkeen tarpeelliseen hyvin, vaikka sitten korottautumalla ja kotona niitä tavaroita ei tarvitse laittaa niin ylös. Ja ikinä en ole huomannut kenenkään vertaavan minua lapseen, koska en kuitenkaan ole henkisesti lapsen tasolla ja muuten ulkoisesti kasvoista ja vartalosta näytän yhtä aikuiselta kuin kuka tahansa meistä.

[/quote]

No mun tuntemat tosi lyhyet naiset on suurin osa myös hoikkia ja aikalailla rinnattomia, ja valittavat että eivät löydä tarpeeksi pieniä vaatteita.

Vierailija
14/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:02"]No onhan noin lyhyt ihan kauhea bygmi! Jos naisten keskipituus on nykyään joku 167cm, niin on se elämää haittaava tekijä että on puoli päätä lyhyempi. [/quote] Enemmänkin yhtä elämää haittaava asia kuin siitä itse itselleen tekee. Ei ainakaan yksikään lyhyt ystäväni ole koskaan valittanut kuinka heidän elämänsä on hankalampaa heidän lyhyytensä takia.

[/quote]

He ovat niin tottuneet porrasjakkaroihinsa, kurotteluun jne. Minullakin on silmälasit mutten voivottele huonoa näköäni, silti valitsisin mieluummin hyvän näön.
[/quote]

Huono vertaus verrata lyhyyttä yhteen ihmisen perusaisteista.

Vierailija
15/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pygmi..

Vierailija
16/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:22"]Olis aika hirveetä olla melkein 30cm lyhempi.
[/quote]

Oliko elämä silloin hirveää pelkän pituuden takia, kun olit sen 30 cm lyhyempi? Enpä usko. Miksi se olisi sen hirveämpää kuin tuonkaan pituisena kuin nyt olet?

Vierailija
17/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:21"]

Minä olen itse 157 senttiä pitkä (tai lyhyt). Eipä mitenkään merkittävästi ole elämään vaikuttanut. Toki välillä joutuu jakkaraa käyttämään, ja paljon olen kavereilta kuittia saanut, mutta muuten en ole kokenut lyhyyteni vaikuttaneen juurikaan elämääni. Paperit joudun edelleen näyttämään jos alkoholia ostan, mutta mitä sitten? Vaatteita ostan välillä lastenkin osastolta, mutta kyllä aikuistenkin osastolta kokoiselleni vaatteita löytyy. Siltikin toivoisin että tyttäreni kasvaisivat minua pidemmiksi. Etenkin esikoinen on herkkä, enkä usko että pystyisi ottamaan esim. kavereiden kiusoittelun yhtä hyvin kuin itse.

[/quote]

Olen saman mittainen ja minua ei ole mitastani koskaan edes kiusattu tai kiusoiteltu. Paljonhan kokoisiani naisia on, ei minusta mitenkään huomiotaherättävän lyhyt edes. Pieni kiilakorko kenkiin niin menee ihan täysin keskimittaisesta.

Vierailija
18/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:22"]Olis aika hirveetä olla melkein 30cm lyhempi.
[/quote]

Mistäs tiedät, kun et ole 30cm lyhyempi?

Vierailija
19/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt äiteihin, joiden päässä siintää näkemys tyttärestään tulevaisuuden mallina tai missinä.

Vierailija
20/133 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:09"] No kyllä mua haittaisi olla liki 20cm lyhyempi! Vaatteet pitäisi ostaa lasten osastolta, kotona tai kaupassa ei ilman tikkaita ylettyisi tavaroihi, ja toki ihmiset kuvittelisivat että tuon pituinen on lapsi, papereita kyseltäisiin ja jotkut puhuisivat kuin vähä-älyiselle lapselle. [/quote] Hyvinhän sinä näytät tietävän kuinka se haittaa, kun et ole lyhyt. Itselläni ainakin on naiselliset muodot silti, vaikka olenkin ala-asteikäisen pituinen. Joten lastenvaatteet on aika poissuljettu asia. Ihan yhtä hyvin löydän esimerkiksi s-kokoisia vaatteita ihan aikuistenpuolelta. Kaupassa ylettyy yleensä kaikkeen tarpeelliseen hyvin, vaikka sitten korottautumalla ja kotona niitä tavaroita ei tarvitse laittaa niin ylös. Ja ikinä en ole huomannut kenenkään vertaavan minua lapseen, koska en kuitenkaan ole henkisesti lapsen tasolla ja muuten ulkoisesti kasvoista ja vartalosta näytän yhtä aikuiselta kuin kuka tahansa meistä.

[/quote]

No mun tuntemat tosi lyhyet naiset on suurin osa myös hoikkia ja aikalailla rinnattomia, ja valittavat että eivät löydä tarpeeksi pieniä vaatteita.
[/quote]

Sitten ovat kyllä tosi pieniä ja hoikkia tai eivät osaa etsiä oikeasta paikasta! Itse löysin ihan hyvin vaatteita jo silloin, kun olin murrosikäisenä todella ruipelo ja yhtä lyhyt kuin nyt (153 cm)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi