Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tuorepuuro oikeasti hyvää?

Vierailija
07.01.2015 |

En ole vielä koskaan tehnyt tätä trendiherkkua. Maistuuko tuorepuuro? Ja tekeekö se niin hyvää kuin jutuissa väitetään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä?

Vierailija
2/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:28"]

Niin mikä?

[/quote]

No esim. tämä:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ruoka/reseptit/tuorepuuro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään chiansiemen-tuorepuurosta. Teen sen yleensä mantelimaitoon,  annan tekeytyä yön yli tai pidempään jääkaapissa ja juuri ennen syömistä laitan sekaan banaania/jotain muuta kotoa löytyvää hedelmää. Pitää hyvin nälkää vähillä kaloreilla.

Chiahan on ns. superfood, siinä on paljon terveellisiä rasvoja (omega-3), proteiinia, antioksidantteja ja vitamiineja, joten tekee varmasti elimistölle hyvää.

Vierailija
4/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorepuurohan tunnettiin ennen mm. penkkivelli, mitä isäni harrastaa aina välillä. Kerran lapsena söin sitä, eikä ole kiinnostanut kokeilla uudestaan.

Vierailija
5/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Onko muka joku trendiherkku? Me syödään välillä iltapalaksi lasten kanssa. On ihan hyvää.

Vierailija
6/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kovasti. Teen sitä yleensä maitorahkaan+maustamattomaan jogurttiin ja lisäilen siihen ruis tai kauraleseitä. Yön yli kelmun alla jääkaapissa ja aamulla syön. Lisäilen myös itsepoimittuja ja pakastettuja marjoja.

Vierailija
7/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:32"]

Hmmm... Onko muka joku trendiherkku? Me syödään välillä iltapalaksi lasten kanssa. On ihan hyvää.

[/quote]

Ja miksi negapeukku?

Vierailija
8/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
9/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, maistuu etenkin kesäisin :) Talvella tykkään kyllä syödä lämmintä puuroa.

Vierailija
10/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:35"]

[/quote]

Ja miksi negapeukku?

[/quote]

Kysymyksesi sävy, onko muka joku trendiherkku. Kyllä on, jos vähääkään on netissä ollut niin tuorepuuro tulee about joka paikassa vastaan koska on nykyään trendikäs.

Vierailija
11/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tehnyt monta kertaa, ja on hyvää! Miksi se ei olisi hyvää?

Vierailija
12/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:22"]

En ole vielä koskaan tehnyt tätä trendiherkkua. Maistuuko tuorepuuro? Ja tekeekö se niin hyvää kuin jutuissa väitetään?

[/quote]

Kokeile?

Vierailija
13/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän voi tehdä vaikka minkälaisia. Onko tuorepuuro muka trendi, vanha juttuhan tuo jo on?

Tykkään itse laittaa maustettua jogurttia, mutta tietysti terveellisempi on maustamaton.

Laitan sekaan kanelia, omenaa tai vaikka mustikoita, vehnäleseitä, pähkinärouhetta, pellavansiemeniä, hunajaakin. Kaurahiutaleita. Kaloreita tulee, mutta maha on pitkään täynnä.

Vierailija
14/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:40"]

[/quote]

Ja miksi negapeukku?

[/quote]

Kysymyksesi sävy, onko muka joku trendiherkku. Kyllä on, jos vähääkään on netissä ollut niin tuorepuuro tulee about joka paikassa vastaan koska on nykyään trendikäs.

[/quote]

Aijaa, no me ollaan syöty jo monta vuotta, enkä ole kertaakaan törmännyt netissä mihinkään tuorepuuro reseptiin, vaikka olen kyllä netissä paljon.

Vierailija
15/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:34"]Itse tykkään kovasti. Teen sitä yleensä maitorahkaan+maustamattomaan jogurttiin ja lisäilen siihen ruis tai kauraleseitä. Yön yli kelmun alla jääkaapissa ja aamulla syön. Lisäilen myös itsepoimittuja ja pakastettuja marjoja.
[/quote]Miten tätä pystyy syömään? Eikö lopputulos ole niin hapan että nousee vedet silmiin? Terveellistä varmaan, ja haluaisin itsekin tällaista syödä, mutta happamuutta on minulle ihan liikaa. Ja jos lisää makeutta, niin terveellisyys lentää takaovesta.

Vierailija
16/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja miksi negapeukku?

[/quote]

[/quote]

Oikeasti on vähän vähättelevää sanoa jostain "trendiherkku". Miksi sinun on niin vaikea uskoa, että puuro on hyvää?

Vierailija
17/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja miksi negapeukku?

[/quote]

[/quote]

Hiekkaa pillussa?

Vierailija
18/18 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 08:34"]Itse tykkään kovasti. Teen sitä yleensä maitorahkaan+maustamattomaan jogurttiin ja lisäilen siihen ruis tai kauraleseitä. Yön yli kelmun alla jääkaapissa ja aamulla syön. Lisäilen myös itsepoimittuja ja pakastettuja marjoja.
[/quote]Miten tätä pystyy syömään? Eikö lopputulos ole niin hapan että nousee vedet silmiin? Terveellistä varmaan, ja haluaisin itsekin tällaista syödä, mutta happamuutta on minulle ihan liikaa. Ja jos lisää makeutta, niin terveellisyys lentää takaovesta.
[/quote]

Kyllä oon ite pystynyt ihan hyvin syömään, vaikka joskus laitan puolukoita sekaan tuomaan lisää happamuutta. Kai mä oon sit vaan niin tottunut. Toisaalta, joskus laitan vähän sokeria marjoihin ja hedelmiin jos sattuu tekeen mieli makeampaa, niin se nyt vähän tasapainottaa makua. T. 7