Squid Game - minkä ikäisen annatte katsoa?
13-v pyytää, että saisi katsoa, eikös tuon ikäinen saa vanhemman kanssa katsoa?
Kommentit (19)
En antaisi kyllä minkään ikäsen lapsen, eli alle 18v, katsoa.
Kyllä se ainakin minua aikuista ihmistä kosketti paljon enemmän kuin tavallinen toimintamättö. Mutta syy siihen on todennäköisesti sarjan inhorealismi kuin väkivaltaisuus. Se psykologinen aspekti.
En tiedä voiko 13v tuntea asiaa samalla tavalla, ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Ikäraja on 16. Omani saa odottaa siihen asti. Sarja on aikuisellekin rankka.
Rankka:D
Meillä 12v. kärttää saada katsoa. Katsoin muutaman jakson itse. Oli hyvä, tykkäsin, mutta väkivalta niin graafista ja sillä jopa mässäillään, että meidän perheessä noudatetaan kyllä K16 suositusta.
En antaisi katsoa. Paitsi jos tahtoisin lapselle traumoja niin siinä tapauksessa kyllä.
Katsoin 13-v nuoren kanssa yhdessä. Näin someaikana harva lapsi on (virtuaalisessa) tynnyrissä kasvanut. Mun mielestä Squid Game on sadistinen ja sairas, mutta tuskin nuoren mielenmaisema siitä muuttuu - toki tuo on myös ihan lapsesta kiinni. Lisäksi luulen, lapsi ei tajua sitä psykologista puolta aikuisen tavoin ts. kiinnittää huomiota vähän eri juonen seikkoihin.
9v pojan kanssa on katsottu. T. 46-valkoinen heteromies
Kolmosluokkalainen valitti että ekaluokkalaiset leikkii välitunnilla sitä squid gamea ja hän ainoa luokallaan joka ei ole sitä nähnyt! Kuulemma tapetaan hävinnyt ja se ”tappo” leikin pääosassa eikä ne lasten leikit. Saaneet tekosyyn väkivaltaan.
Miksei vanhemmat välitä ikärajoista? Miksi onkin huonoa vanhemmuutta totella ikärajoja ja pitää lapsilukkoa lapsen puhelimessa jottei kaikkeen ahdistavaan törmää ennen aikojaan? Miksei lapset saa olla enää lapsia?
Aivan sairas sarja, ei sovi edes aikuisille, eikä varsinkaan lapsille.
En keksi yhtään syytä, miksi alle 16-vuotiaan pitäisi saada katsoa tuollaista. Ei se karaise, eivätkä he taatusti ymmärrä sarjan moniulotteisuutta ellei vanhempi selitä. Luultavasti nuoretkin vain muistavat jännityksen, hahmojen surullisuuden, ikävän tunnelman eli sen, että joku tapetaan ikävästi tasaisin väliajoin.
Myös hyväksikäyttökohtaus sarjan loppupuolella on pelkästään ällöttävää materiaalia alle 16-vuotiaalle (kun vanha mies lähestyy saaren tunkeilijaa seksuaalisesti). Pienet lapset taas eivät tarvitse tuollaista painajaisiinsa. Nuoretkin ovat erilaisia, mutta uskoisin ettei tuo sovi monelle. Pelkkä sarjan ikäraja kertoo sen.
Sairasta, että kaikki vanhemmat eivät ajattele asiaa lapsen näkökulmasta.
Se on ihan lapsesta kiinni, että miten suhtautuu väkivaltaisiin elokuviin.
Kuitenkin kannattaa varautua siihen, ett tapahtuu joitain pahaa! 🔴
Minun mielestä meidän vanhempien pitäisi tuntea lapsensa joten vanhemmat voivat päättää
Niin tylsää katsottavaa että nukahdin kesken katselun. Ei se niin väkivaltainen ole, lapset pelaa väkivaltaisempia pelejä.
Mä oon 54v, katsoin sitä 20min ja totesin, että ei tosiaan ole asia, johon haluan käyttää vapaa-aikaani. Väkivaltaakin voi kuvata niin, että se ei ole mitään pervofantasiaa. Että en kyllä antaisi alle 18v ikäisen katsoa.
Vaikea kuvitella että kukaan edes viitsisi katsoa.
MiniBrouski! kirjoitti:
Se on ihan lapsesta kiinni, että miten suhtautuu väkivaltaisiin elokuviin.
Kuitenkin kannattaa varautua siihen, ett tapahtuu joitain pahaa! 🔴
Ollaan 10 vuotiaan Kanssa Katsottu ja itse hän pyysi että saisi katsoa tätä kyseistä sarjaa. Hän sanoi että kestää kyllä, mutta epäroin, koska minua alkoi itse karmia kun näin trailerin. Hän pitää sarjaa ihan sopivana, vaikka pelkäsi tavattoman paljon kylmääviä tarinoita. En kyllä suosittele, itse sain kamalan sätkyn, kun taas trailerin näin.
En antaisi. Ikäraja on 16. Omani saa odottaa siihen asti. Sarja on aikuisellekin rankka.