VR:n veturi hajosi: kyllä vituttaa
Keskelle ei mitään päätti tämä pysähtyä. Helsinkiin pääsystä ei tietoakaan: matka alkoi joensuusta kuuden jälkeen ja juna ei ole edes simpeleellä.
Kommentit (232)
Hei pitäkää spontaani av-miitti, teitä kun siellä on noin paljon :D vai ehdottiko tätä joku jo?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:56"]
Junat kartalla sovellus kertoo tämän ongelmissa olevan junan olevan IC12. Puhelin sovelluksesta nähdään myös missä olette tulossa
[/quote]
Ei näy ko. juna siellä tällä hetkellä.
Suomiversio leffasta "Elossa" :D.
Mutta eikös ole komiat jäämuodostelmat siellä Simpeleen aseman 'Andeilla'?
Toimii kuin junan vessa. Mikään muu osa junasta ei sitten taidakaan toimia, jos on pakkasta, hellettä, sadetta, paistetta, pyhäpäivä, syksy, kevät, talvi, kesä jne.
Just alkoi uutiset kolmosella. Katsotaan oletteko siellä...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:40"]Netti näkyy onneksi toimivan.
[/quote]
Mulla ainakaan ei JUNAN netti toimi sekään koskaan, itse erikseen maksettu kyllä..
Jälleen kerran kiitän sitä, että olen syntyperäinen stadilainen. Ei ole mitään syytä käyttää VR:n palveluja, kun ei ole tarvetta matkata Helsinki-Vantaan lentokenttää pohjoisemmaksi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:00"]
Toimii kuin junan vessa. Mikään muu osa junasta ei sitten taidakaan toimia, jos on pakkasta, hellettä, sadetta, paistetta, pyhäpäivä, syksy, kevät, talvi, kesä jne.
[/quote]
Toimii kuin junan vessa, jos sattuu toimimaan. No pikajunassa se yleensä toimii, mutta noissa uusissa se on tuuripeliä. Sekä pikajunassa on usein, ettei vesihana toimi, eli käsiään ei saa pestyä. Pendolinossa piti mennä kerran neljä vaunua ennen kuin toimi. Kerran taas IC:ssä tuli minun vaunuuni porukkaa riemastuen: "tässä vaunussa on toimiva vessa". Kerran tuli vedet lainehtimalla vaunuun. Vessapaperi on usein loppu. Minä varustaudun junamatkalle omalla vessapaperilla ja puhdistuspyyhkeillä, että saa kädet putsattua.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"]
[/quote]
Toimii kuin junan vessa, jos sattuu toimimaan. No pikajunassa se yleensä toimii, mutta noissa uusissa se on tuuripeliä. Sekä pikajunassa on usein, ettei vesihana toimi, eli käsiään ei saa pestyä. Pendolinossa piti mennä kerran neljä vaunua ennen kuin toimi. Kerran taas IC:ssä tuli minun vaunuuni porukkaa riemastuen: "tässä vaunussa on toimiva vessa". Kerran tuli vedet lainehtimalla vaunuun. Vessapaperi on usein loppu. Minä varustaudun junamatkalle omalla vessapaperilla ja puhdistuspyyhkeillä, että saa kädet putsattua.
[/quote]
No sanontahan onkin peräisin noista pikajunien ja sitä vanhempien junien vessamallista, jonka toimintaperiaate niin yksinkertainen, että pitäisi toimia aina. Olen tosin nähnyt sellaisenkin jäätyneen kiinni...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:33"]Noh, ite olin välipäivinä jumissa Münchenissä kun siellä satoi lunta joka laitto keskieurooppalaiset tietysti sekaisin. Pääsin jatkamaan matkaa vasta seuraavana päivänä eli olin perillä määränpäässä 22 tuntia myöhemmin kuin piti, ja menetin yhden yön reilun viikon oleilustani poikaystävän kanssa. Toki lentoyhtiö kustansi taksin, hotelliyön ja junan, mutta olisin silti ollut mieluummin miekkoseni kanssa kuin yksin hotellissa... Ennen hotelliin pääsyä piti toki jonottaa lentokentällä jotain 6 tuntia ilman tuttua seuraa. Sattu jalkoihin ku lähin kävelemään sen jonotuksen jälkeen. Kyllä vitutti jonkin verran. Ei vähintään siinä vaiheessa kun jotkut yritti kiilata, ja kasvosokeat kiihkeät typerät ranskanpuhujat syytti mua kiilaamisesta siksi kun olin yksin, vaikka olin vittu jonottanut niiden edessä vähintään 3 tuntia. Onneksi oli aivot omaava toinen yksinäinen jonottaja edessä, joka todisti idiooteille, että olen kyllä seissyt siinä ihan yhtä kauan kuin hekin.
En enää ikinä matkusta välilaskulla ellei ole pakko, onneksi Finnairilla on kohteeseeni suoria lentoja, mitä väliä jos maksaa enemmän, eipähän tarvi kokea moista paskaa enää ikinä ainakaan tuolla matkalla.
Että puoltoista ylimäärästä tuntia samassa junassa verrattuna 22 tuntiin vieraalla lentokentällä ja vieraassa paikassa, kaikki on suhteellista...
[/quote]
Aina löytyy joku, jolla on asiat vielä huonommin. Todennäköisesti sinullekin voisi nyt joku tulla avautumaan, kuinka oli viettämässä vain pitkää viikonloppua, to-ma, euroopassa, ja tästä ajasta kului hukkaan 31 tuntia, kun lentojen kanssa oli ongelmia. Kaikki on suhteellista, eikö niin?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote]
OPM = oma potta mukaan
I feel you! Lämmöllä muistelen erästä kesäistä todella kuumaa päivää, kun olin ollut kotikaupungissani juhlissa ja lähdin seuraavana päivänä takaisin Helsinkiin. Olo oli jo valmiiksi hirveän krapulan takia heikko, oksetti ja päätä särki. Liikkeelle lähdettyään juna kerkesi kulkea peräti puolisen tuntia, kunnes veturi meni rikki. Tämän seurauksena sähköt ja vessat eivät toimineet, ja ilmastointikin oli siis poissa pelistä. En osaa sanoa, miten kuuma junassa lopulta oli, mutta tunnelma oli kuin sademetsässä. Ilma oli kosteaa, kuumaa ja seisovaa. Lapset itkivät. Ja siis korostan, vessaan ei päässyt. Siinä darratäristyksissäni ajattelin kuoleman olevan jo oikeasti lähellä. Yritin miettiä mahdollisimman huomaamatonta oksentamisstrategiaa, jota en onneksi joutunut loppujen lopuksi toteuttamaan. Tätä jännitysnäytelmää kesti parisen tuntia, ennen kuin veturi saatiin vaihdettua.
Tästä opin sen, että jäätävässä darrassa ei kannata mennä junaan.
Menkää kertomaan tätä tragediaa Air Asian lennon omaisille.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:09"]Menkää kertomaan tätä tragediaa Air Asian lennon omaisille.
[/quote]
Pölhö.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:59"]
[/quote]
"Elossa" on kirja.
Anteeksi radiohiljaisuus, oli niin kylmä sisällä että kännykän akku alkoi temppuilemaan..
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:59"]Suomiversio leffasta "Elossa" :D.
[/quote]
On kauniit muodostelmat, on tässä tovi ollut aikaa ihailla :)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:59"]
[/quote]
"Elossa" on kirja.
[/quote]
On se elokuvakin!
Ja se pendolino Oulusta on myöhässä, koska pakkanen oli jäädyttänyt vaihtoyhteyspikajunan. Ei taas kaduta, että ostin auton. Normaalisti olisin tuon pikajunan varassa + vaihtoyhteys jatkossa vielä.