Olen itkenyt kaksi päivää.
Sattuu joka paikkaan, koko pää on ihan tulessa itkun jäljiltä. Mies sanoi viimeisen sanansa, ettei halua enempää lapsia. Itse olen sitä yhtä vielä niin kovasti toivonut. Nyt on vaan päästävä tästä yli jotenkin, vaikka vieläkin itkettää koko ajan...
Kommentit (52)
Ja pieni välihuomio: Tarkoittaako kolmannen lapsen haluaminen, ettei olisi kiitollinen kahdesta ensimmäisestä? Ekan jälkeen saisi haluta vielä toisen, mutta sitten ei enää kolmatta, koska se on jo itsekästä ja epäkiitollista?
Meillä tilanne ihan sama :( olen ollut ahdistunut jo aika kauan. .. Meillä enemmän lapsia, kuin ap:llä. .. Kyse ei ole siitä ettenkö olisi kiitollinen näistä lapsista... syli on vain tyhjän oloinen ja tunne ettei lapsiluku vielä tässä... toivottavasti en katkeroidu. .. suru työ on raastavaa :(
No, tohon voisi todeta, että vaistosin nuo lapsimääräerimielisyydet jo ennen naimisiinmenoa ja jätin miehen (siihen toki vaikutti muitakin syitä, mistä ajattelin, ettei perhe-elämä oikein luonnistu). Nyt olen sit 42 v ja ilman lapsia ja ilman miestä. Kai tän sit oli tarkoitus mennä näin...
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:34"]Ja pieni välihuomio: Tarkoittaako kolmannen lapsen haluaminen, ettei olisi kiitollinen kahdesta ensimmäisestä? Ekan jälkeen saisi haluta vielä toisen, mutta sitten ei enää kolmatta, koska se on jo itsekästä ja epäkiitollista?
[/quote] kyllä, jos ei ole mitään muuta syytä kuin, että "kun minä tahdon".
Eikö miehelläsi ole oikeutta haluta vain 2 lasta? Miksi sinun toiveesi on tärkeämpi?
Kai olet kertonut lapsillekin miksi äiti vollottaa toista päivää?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:30"]Ap ei kuitenkaan ala miestä vaihtamaan. Kyllä olemassaoleva perhe on tärkeämpi kuin se kolmas lapsi. Mutta silti harmittaa ja itkettää.
[/quote]
No ulvo sille ukollesi, ni pääset testaamaan todellista rakkautta
Luojan kiitos, että omat toiveet toteutui maximissaan kahdesta ja niissäkin oli. koetuksia ennen ku vanhin täytti 18v
Miksi? Eikö nämä kaksi ole täyttäneet toivettasi olla äiti? Mitä kolmas toisi mitä sinulla ei ole? Täysin itsekästä, ajattelet vain itseäsi.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:22"]13 lasta on jo, se viimeinen vaan puuttuu. Lucky number 14 :'( pää on tulessa.
t. Ap
[/quote
:DD
Eikö nämä asiat kannattaisi puida jo hyvissä ajoin puolison kanssa, niin ei tulisi tällaisia pettymyksiä, voisi ajoissa vaihtaa puolison sellaiseen jolla on samat halut.
Oot parkunu KAKSI PÄIVÄÄ ja ihmettelet miksi mies ei halua enempää lapsia! No varmaankin siksi kun sinussakin on jo tarpeeksi kestämistä ja siihen vielä päälle uuden vauvan parkumiset. Mitä pienet lapsesikin ajattelee kun vollaat siellä päivä kausia. Etkö pysty heitä nyt rakastamaan kun sulla on vaan pakkomielle kolmannesta? Ryhdistäydy saakeli. Hae spermas muualta, mut ole kans rehellinen miehelles!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:23"]No ei ole 13, vaan 2. T. Oikea ap. [/quote] ole onnellinen niistä kahdesta. Ärsyttää tämmöset "mulla on jo viis lasta ja tahdon lisää nyyh nyyh" kun itse kärsii lapsettomuudesta.
[/quote]
Voi kuule,saa ne muut haluta lapsia vaikka niitä olisi jo kuinka monta.Ne lapset ei ole sinulta pois etkä sinä niitä olisi saamassa.Karua ehkä mutta totta.
Toisten lapset eivät ole lapsettomilta pois.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:37"]No, tohon voisi todeta, että vaistosin nuo lapsimääräerimielisyydet jo ennen naimisiinmenoa ja jätin miehen (siihen toki vaikutti muitakin syitä, mistä ajattelin, ettei perhe-elämä oikein luonnistu). Nyt olen sit 42 v ja ilman lapsia ja ilman miestä. Kai tän sit oli tarkoitus mennä näin...
[/quote]
Lapsia voi hankkia ilman miestäkin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:37"]No, tohon voisi todeta, että vaistosin nuo lapsimääräerimielisyydet jo ennen naimisiinmenoa ja jätin miehen (siihen toki vaikutti muitakin syitä, mistä ajattelin, ettei perhe-elämä oikein luonnistu). Nyt olen sit 42 v ja ilman lapsia ja ilman miestä. Kai tän sit oli tarkoitus mennä näin... [/quote] Lapsia voi hankkia ilman miestäkin.
[/quote]
En kannustaisi ketään yh:ksi. Se on sit eri asia, jos elämä vie siihen.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:23"]No ei ole 13, vaan 2. T. Oikea ap. [/quote] ole onnellinen niistä kahdesta. Ärsyttää tämmöset "mulla on jo viis lasta ja tahdon lisää nyyh nyyh" kun itse kärsii lapsettomuudesta.
[/quote]
Voi kuule,saa ne muut haluta lapsia vaikka niitä olisi jo kuinka monta.Ne lapset ei ole sinulta pois etkä sinä niitä olisi saamassa.Karua ehkä mutta totta.
Toisten lapset eivät ole lapsettomilta pois.
[/quote] arvasin, että tulee joku tämmönen tosi fiksu kommentti tähän. Mietippäs ihan tosissas kumpi on epäreilumpaa, se ettei joku saa sitä kolmatta lasta vai se, ettei joku saa lasta ollenkaan, vaikka olisi jo siitä yhdestäkin kiitollinen? Ymmärrät ehkä hieman asiaa pohdittuasi miksi tuollainen vinkuminen ärsyttää.
Sama juttu oli mulla. Halusin kolmannen lapsen tosi palavasti, tapeltiin siitä monta kertaa enkä suostunut hautaamaan lapsitoivetta kokonaan. Sitten molemmat lapset olivat ho koululaisia ja vauvakuume meni totaalisesti ohitse. En olisi ikinä uskonut, mutta olen jopa sanonut miehelleni, että hyvä, kun piti päänsä. Elämä on nyt tosi kivaa näiden kahden kanssa. Mun viesti on siis se, että pahinkin vauvakuume voi mennä ohitse. yhtenä päivänä, se mitä olet palavasti halunnut, ei tunnukaan niin tärkeeltä. Nyt kun on harrastusrumbaa olen tyytyväinen, ettei tarvi rumbata kolmen kanssa. Tsemppiä!
Mikä oikeus vastaavasti miehen on päättää haluamansa lapsiluku?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 21:05"]
Mikä oikeus vastaavasti miehen on päättää haluamansa lapsiluku?
[/quote]
Miksi naisen pitäisi saada lisää?
Jos lapsia on jo x määrä ja toinen ei missään nimessä tahdo lisää, eiköhän se ole fiksumpi jättää lapsiluku siihen välttyäkseen isoilta ongelmilta kuin tehdä vain toisen toiveesta lisää.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 20:29"]Olisitko onnellinen myös silloin jos se 3. lapsi olisi down?
[/quote]
Ei se vaikuta asiaan. Ei vaikuttanut kahden ensimmäisenkään kohdalla.