Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastaatko, jos joku soittaa tuntemattomasta numerosta?

Vierailija
29.10.2021 |

?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, paisti jos olen odottamassa puhelua jostain.

Vierailija
22/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku perustella, miksi ei kannata vastata?

Joo, se voi olla myyjä, mutta entä sitten? ”Ei kiitos, heippa”.

Numeroita myydään eteenpäin. Jos puheluun vastaa tai sen katkaisee, se on merkki siitä, että numero on käytössä ja ulkomaiset firmat voivat myydä numeron eteenpäin. Jos puhelimen antaa soida muutamaan kertaan, se yleensä loppuu useammaksi viikoksi tai jopa kuukaudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, koska puhelimeni on myös työpuhelin. Vastaisin myös yksityiseen puhelimeen koska esimerkiksi terveydenhoidon labratuloksista ja ajanvarauksista soitetaan tuntemattomsta numerosta.

Työpuhelimeen soittaa kaikenlaisia hankalia tyyppejä, myyjiä, huijareita, toimittaia ja muita, mutta itse asiassa ne huijarit (esim se ”microsoft support”) ei ole koskaan soittaneet tuntemattomsita numeroista, vaan aina numero näkyvillä.

Vierailija
24/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan, koska puhelimeni on myös työpuhelin. Vastaisin myös yksityiseen puhelimeen koska esimerkiksi terveydenhoidon labratuloksista ja ajanvarauksista soitetaan tuntemattomsta numerosta.

Työpuhelimeen soittaa kaikenlaisia hankalia tyyppejä, myyjiä, huijareita, toimittaia ja muita, mutta itse asiassa ne huijarit (esim se ”microsoft support”) ei ole koskaan soittaneet tuntemattomsita numeroista, vaan aina numero näkyvillä.

Minä mainitsin aikaisemmin sen "Microsoft support"-puhelun. Mulla oli nimenomaan niin, että soittajana näkyi "Yksityinen numero". Ensimmäinen sellainen, jonka olen saanut vuosiin.

Vierailija
25/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa, paisti jos olen odottamassa puhelua jostain.

Mulla on paitsi uunissa... vitsi vitsi, perjantain kevennys...

En vastaa.

Vierailija
26/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, olisi moni asia jäänyt hoitamatta, jos en oli vastannut.

Yhden Microsoft soiton olen saanut ja siinä näkyi numero. Vastaan ulkomaan numeroihinkin, asuu sukulaisia ulkomailla ja välillä vaihtuu numerot.

Vierailija
27/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. En ole hysteerinen enkä pelkää puhelinta. 

Vierailija
28/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,

Vierailija
29/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. On käytössä vain firman puhelin ja asiakkaat laittaa aina teksti/whatsup -viestiä tai emailia, eivät soita. Don't call Us, We call You - on firman käytäntö.

Juuri näin.

Minäkin olen töissä puhelinmyyjänä.

Älkää pliis soitelko meille.

Vierailija
30/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli juurikin joku huijauspuhelu. Tuntematon numero ja vastasin sillä yhdellä ystävällä on salattu numero. Tämä puhui enkkua vieraalla aksentilla. Löin luurin kiinni.

Vierailija
31/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on noita automaattisia häirikköpuheluita siellä ensin kone soittaa numerosarjoja läpi järjestyksessä, ja rekisteröi ne numerot joihin vastataan. Sitten vasta homma alkaa siellä edetä ihmisvoimin. Tällainen kokemus on ainakin niillä joiden kanssa on tullut asia puheeksi.

Ja suomalaisista, jos yksi ei saa myydyksi yhtä tuotetta, joku toinen myyjä soittaa lähipäivinä toisesta tuotteesta.

Mutta jos vastaa, hyvä kyllä sanoa ettei ole mitään ostamassa. Yhdelle innokkaalle pelkkä punainen luuri ilman mitään kommenttia ettei kerkeä, johti siihen että myyjä soitti taas uudelleen, kun "puhelu katkesi..."

Vierailija
32/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turhat puhelut ovat raivostuttavia.

Teen vuorotyötä ja nukkuakin pitää. Tarvittaessa kutsuttavana tuntityöläisenä joudun pitämään puhelinta päällä myös kun nukun.

Työsoitot tulee onneksi yleensä vakiotahoilta jotka saan hyväksyttyjen puheluiden osoitelistaan, mutta silti noin joka kolmas sijaistuspyyntö onkin sitten joku työpaikalta mutta vieras numero. Eli kun puhelin soi, katson tuntemattoman numeron fonectasta, ja kun selviää mistä on soitettu, soitan hetimmiten takaisin työpaikalle saadakseni työvuoron. Joten osoitelistalla en ole voinut rajata kuuluvia puheluita.

Suoramarkkinointikielto on voimassa.

Numeroni on ollut 20 vuotta salainen, enkä ole antanut sitä arvontoihin tai kyselyihin. En ole facessa tms. Mitä vielä voisin tehdä poistaakseni turhat soitot?

Vierailija
33/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jos odotan jotain puhelua (olen esim. hakenut töitä). Jos en odota mitään puhelua niin riippuu vähän numeron alusta (eli vaikuttaako viranomaiselta tms). Jos en odota mitään puhelua ja numero on jokin perus kännykkänumero tai ulkomaalainen niin en vastaa vaan katson fonectasta tai googlaan numeron. Myyjien numeroiksi paljastuvat estän jotteivat soita uudestaan.

En kyllä ymmärrä jos joku lähtökohtaisesti ei ikinä vastaa tuntemattomaan numeroon tai edes selvitä jälkikäteen numeron omistajaa. Olisi minultakin varmaan jäänyt jotkut työpaikat saamatta jos olisin itsepintaisesti ollut vastaamatta. Se ei välttämättä riitä perusteluksi että kyllä tärkeistä asioista laitettaisiin myös viestiä. Se sinulle tärkeä asia (esim. työpaikka) ei välttämättä ole toiselle osapuolelle yhtä tärkeä vaan he vain siirtyvät seuraavaan ehdokkaaseen.

Vierailija
34/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on noita automaattisia häirikköpuheluita siellä ensin kone soittaa numerosarjoja läpi järjestyksessä, ja rekisteröi ne numerot joihin vastataan. Sitten vasta homma alkaa siellä edetä ihmisvoimin. Tällainen kokemus on ainakin niillä joiden kanssa on tullut asia puheeksi.

Ja suomalaisista, jos yksi ei saa myydyksi yhtä tuotetta, joku toinen myyjä soittaa lähipäivinä toisesta tuotteesta.

Mutta jos vastaa, hyvä kyllä sanoa ettei ole mitään ostamassa. Yhdelle innokkaalle pelkkä punainen luuri ilman mitään kommenttia ettei kerkeä, johti siihen että myyjä soitti taas uudelleen, kun "puhelu katkesi..."

Juu, on niitäkin, hyvin harvoin, mutta silloin pääsee ripittämään. Se on aika kiva.

Sama

Vierailija
35/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kyllä vastaan, koska soittaja voi olla lääkäri.

Sen sijaan jos soittaja ei esittele heti itseään, eikä puhu mitään, en puhu minäkään. Olen kuullut, että soittaja voi hölpöttää mitä tahansa ja yrittää saada toisen puhumaan. Tekoäly sitten muokkaa äänteistä haluamansa vastauksen, jossa olisin tilannut jotain tai hyväksynyt jonkin kuukausiveloituksen vaikka ulkolaisilta aikuisviihde sivuilta.

Jos olen kotona, ja näen numeron, katson ensin sen tiedot. Kuinka monta kertaa numeroa tätä on kyselty..

Vierailija
36/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaa minulle, niin hänellä on jotain asiaa minulle.

Se voi olla ihan turhanpäiväistä minulle tai se voi tärkeä asia minulle.

Vielä en ole kokenut soivaa puhelinta kovin uhkaavaksi, joten vastaan; jos soittaja kauppaa jotain mikä ei kiinnosta, niin lopetan puhelun sanomalla, ei kiitos ja kuulemiin.

En myöskään ole niin kiireinen eikä aikani ole niin korvaamatonta ettenkö voisi vastata.

Nauran ihmisille jotka eivät USKALLA vastata vieraaseen numeroon! Te olette hulluja.

Vierailija
37/38 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenki vastaan. Eihän siinä ole mitään menetettävää. Puhelun voi katkaista jos joku kaupustelija.

Vierailija
38/38 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tuntemattomiin,  mutta en välttämättä muille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän