Kuinka usein ja kuinka kauan kerralla olisi hyvä käydä kävelemässä
jos ajatellaan että se on ainut liikuntamuoto jota harrastaa? Ei ole tarvetta laihduttaa vaan ylläpitää peruskuntoa joka on kyllä aika nollalukemissa.
Kommentit (9)
En osaa sanoa mä kävelen vain siksi kun se on hauskaa 2x2h joka päivä.
3-4 kertaa viikossa 0,5-1 h. Lisäksi lihaskuntoa pari kertaa viikossa.
No esimerkiski viisi kertaa viikossa 0,5-2h. Aluksi tietysti lyhyempiä, jopa alle puolen tunnin lenkkejä, kunnon mukaan sitten lisää. Jos on huono kunto ja ylipainoa, niin alussa jalat voi "mennä paskaksi" yllättävän vähällkin kävelyllä. Rasituksen määrää voi viikkojen edetessä hissukseen lisätä kun paikat vahvistuu.
Itse kävelen joka päivä vähintään kymmenentuhatta askelta ja niihin askeliin en laske niitä jotka tulevat kotitöissä ym. Minulle se on sopiva määrä. Aikaa menee noin tunti tai vähän enemmän.
Minimi puoli tuntia päivässä. Tuo 10000 askelta on yleinen suositus.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:51"]
[/quote]
Veikkaan että kolmasosa aikuisista ei kävele tuota sun minimiäsi.
Liikunnan lisäys on aina plussaa, vaikka ottaisi vain yhden askeleen enemmän kuin ennen.
Tuollainen latistava asenne pitäisi kriminalisoida.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:13"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:51"]
[/quote]
Veikkaan että kolmasosa aikuisista ei kävele tuota sun minimiäsi.
Liikunnan lisäys on aina plussaa, vaikka ottaisi vain yhden askeleen enemmän kuin ennen.
Tuollainen latistava asenne pitäisi kriminalisoida.
[/quote]
Nämä olivat kyllä ihan yleisten suosituksen mukaisia, ei "minun". Puoli tuntia liikuntaa päivässä on minimi kaikkien ohjeiden mukaan. Sen saa moni jo työmatkasta tai sitten jos kulkee bussilla, siitä kuuluisasta "nouse muutama pysäkinväli aikaisemmin pois" -ohjeesta.
Reipas kävelylenkki jonka pituus kasvaa kunnon mukaan sanoisin minä