Suostuisitko lapsesi mainoskuvaukseen ehdolla, että kuvia voidaan käyttää firman ja sen yhteistyökumppaneiden julkaisuissa maailmanlaajuisesti?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et mene, niin joku muu menee. Punnitse onko sen arvoista.
Niin, aina löytyy joku tyhmä, joka menee mainosmalliksi käytännössä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkiona joku firman tuote?
Minkä arvoinen ja mikä tuote?Lähtökohtaisesti en suostuisi.
200e arvoinen.
Jotain millä ei ole mitään arvoa käytettynä? Jos laitat myyntiin torille.fi niin paljonko saat?
Oikeastaan ihan sama mikä on niin surkea sopimus.
Ei kaupallisella diilillä voisin lähteä tähän mukaan, esim jos kysymys olisi hyväntekeväisyydestä jossa haluan olla mukana. Mutta koska kyse ihan business diilistä niin kyllä niistä kuvista pitää malleille maksaa.tutki mitä perhekuvista yleensä maksetaan kun otetaan firmoille.
Tää meni nyt siis niin, että valokuvaaja etsii välillä malleja somessa. Ihan niinku hiusmallejaki haetaan. Tää valokuvaaja ei saanu tällä kertaa halukkaita, joten kysyi meiltä, kun tiedämme toisemme. Kertoi sit palkkion ja oli mulle ok, mut sit paljastui että firma jolle tekee keikkaa, niin niillä oli sit semmoset ehdot joita mietin.
Vierailija kirjoitti:
Tää meni nyt siis niin, että valokuvaaja etsii välillä malleja somessa. Ihan niinku hiusmallejaki haetaan. Tää valokuvaaja ei saanu tällä kertaa halukkaita, joten kysyi meiltä, kun tiedämme toisemme. Kertoi sit palkkion ja oli mulle ok, mut sit paljastui että firma jolle tekee keikkaa, niin niillä oli sit semmoset ehdot joita mietin.
Kysy siltä kuvaajalta että miksi se etsii ilmaista mallia somesta eikä ota mallia mallitoimustosta.
Ei ihme ettei saanu ketään somesta, kun sopimus on todella huono.
Kuvaani käytettiin joku vuosi sitten meidän yrityksen markkinoinnissa. Lehdessä ja tienvarsien valomainoksissa. Sain siitä 500 e palkkion. Ihan ok mielestäni n. Kuukauden kestävästä kampanjasta, mutta olisiko ollut yhtä ok, jos kampanja olisi ollut jonkun muun yrityksen kuin oman TA:n 🤔
En tietenkään, en myy lastani. Hänellä on oikeus itse päättää koska hän tulee julkisuuteen ja millä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä kuvaajalta että miksi se etsii ilmaista mallia somesta eikä ota mallia mallitoimustosta.
Ei ihme ettei saanu ketään somesta, kun sopimus on todella huono.
No viimeks sai niin paljo yhteydenottoja, että kaikki halukkaat ei edes päässy mukaan.
Kuin paljon mallitoimistoissa on vauvoja?
Kyllä on reippaasti alakanttiin tuo korvaus, en todellakaan suostuisi.
Tuntuva rahallinen korvaus pitäisi saada.